Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 28 aug 2025 13:45
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

roest verwijderen en licht spuitwerk
Moderators: Michèle, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jom

Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2011 16:48    Onderwerp: roest verwijderen en licht spuitwerk Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik ben van het weekend bezig geweest met het verwijderen van roest op mijn auto. hierbij kwam ook licht spuitwerk kijken. alles netjes gedaan, geen rommel gemaakt. schuren heb ik licht nat gedaan en afgenomen met een doek. wegens tijdgebrek kwam ik er niet aantoe om het spuitwerk af te maken en heb daarom het afplakfolie laten zitten. vanmorgen wou ik het afmaken. bij aankomst bij mijn auto vond ik zo@n geel briefje onder mijn ruitenwisser. hier werd gewezen op een milieudelict. (dikke boete).

aangezien ik alles heel netjes heb gedaan en er niks in `het milieu` terecht is gekomen, is het dan wel terecht dat ik hiervoor een boete krijg?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2011 17:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Welk milieudelict?

BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2011 21:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

naar mijn mening is er ook geen delict. morgen maar even horen van de agente. het is dus wel de moeite om deze bon aan te vechten?
hilde12

Leeftijd: 125
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2011 21:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat staat er op de bon?
Je kunt nog niks aanvechten als je alleen de aankondiging pas hebt, dan kun je wel bellen met de handhaver die de bon heeft uitgeschreven.
bona fides

BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2011 1:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

jom schreef:
naar mijn mening is er ook geen delict. morgen maar even horen van de agente. het is dus wel de moeite om deze bon aan te vechten?

Ik vraag je van welk dilect je wordt beschuldigd. Milieudelict is veel te vaag.

BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2011 14:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik heb het buro gebeld. degene die de bon heeft uitgeschreven (vrijwillige politiebeambte)was niet aanwezig. Hij /zij belt me terug over de kwestie.
Op de bon staat een categorie 1 met nummer H100. omschrijving van hetgeen ik verkeerd gedaan heb is onleesbaar. sanctiebedrag komt op €360,-
ik hoop dat degene me snel belt voor een uitleg.
Ronald78

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2011 14:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Feitcode H100: Als particulier handelingen verrichten, met betrekking tot een voertuig, waardoor de bodem wordt/kan worden verontreinigd of aangetast zonder maatregelen te nemen die verontreiniging of aantasting te voorkomen, te beperken of ongedaan te maken.

BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2011 15:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bodemverontreiniging heb ik niet gepleegd omdat ik alles licht nat geschuurd heb. geen water met schuursel is eraf gelopen en heb dit met een doek eraf geveegd. het enige is dat ik het afplak-plastic heb laten zitten met een beetje opgedroogde verf eraan. heb alles netjes opgeruimd nadat ik zondag klaar was. er ligt werkelijk niks om de auto wat verontreinging kan opleveren.

ik wacht het telefoontje af van de agent. en kom er dan op terug.
alvast bedankt voor de reacties!
Jet

Leeftijd: 62

BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2011 23:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ronald78 schreef:
Feitcode H100: Als particulier handelingen verrichten, met betrekking tot een voertuig, waardoor de bodem wordt/kan worden verontreinigd of aangetast zonder maatregelen te nemen die verontreiniging of aantasting te voorkomen, te beperken of ongedaan te maken.

Moet die beambte dan niet met eigen ogen gezien hebben dat bovenstaande inderdaad gepleegd werd?

Wat hij/zij denkt gezien te hebben is volgens mij pure aanname. Hij/zij kan nooit bevestigen dat er onder de auto geen maatregelen genomen waren om eventueel lekken van schuurstof en/of spuitverf op te vangen.
bona fides

BerichtGeplaatst: di 01 nov 2011 0:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jet schreef:
Wat hij/zij denkt gezien te hebben is volgens mij pure aanname. Hij/zij kan nooit bevestigen dat er onder de auto geen maatregelen genomen waren om eventueel lekken van schuurstof en/of spuitverf op te vangen.

Hoezo niet? Hij stond er gewoon bij dus heeft de situatie kunnen onderzoeken.

Uit het proces-verbaal zal blijken wat de opsporingsambtenaar precies heeft aangetroffen. Op basis van die gegevens zal moeten worden beoordeeld of het feit is begaan.

BerichtGeplaatst: di 01 nov 2011 14:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

het bonnetje vond ik sòchtends onder mijn ruitenwisser. de beambte heeft alleen gezien dat er nog afplakfolie over mijn auto zat. als hij vindt dat er geen maatregelen getroffen zijn tijdens het spuiten moet hij me toch op heterdaat betrappen tijdens de werkzaamheden?
jom

BerichtGeplaatst: wo 16 nov 2011 21:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

net meneer de agent aan mn deur gehad over de kwestie.
ze hebben me uitgelegd dat er wat schuursel voor mn auto lag en dat dat de reden was voor een sanctie. de bon moest ik zien als een waarschuwing voor de volgende keer en meer voorzorgs maatregelen moest treffen. de buurt had geklaafd dat ik bezig was met de werkzaamheden en waren bang voor schade aan hun auto door nevel.

de bon kan ik verscheuren.

toch wil ik allen bedanken voor de reacties!
Jet

Leeftijd: 62

BerichtGeplaatst: do 17 nov 2011 14:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dus als je een volgende keer een flinke afgesloten tent (party-tent) om je auto zet, is het oké?

Apart...
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds