Jewel
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 25 okt 2011 19:29 Onderwerp: Gevalletje Lekturama en N.I.B. |
|
|
Eind 2009 ben ik gebeld geweest door iemand over een soort enquette. Daar werd mij een voorstel gedaan om kosteloos een proefpakket te ontvangen over Digitale Fotografie. Na lang zeuren van hun kant hebben zij mij toch overgehaald om zo'n proefpakket te sturen.
Enige tijd later kreeg ik zo'n pakket (van Lekturama), ik had na het telefoontje eigenlijk al spijt, dit ongeopende pakketje heb ik meteen teruggestuurd. Op het pakketje heb ik alleen met stift geschreven: ongewenst toegezonden gekregen, retour afzender.
Paar weken later kreeg ik weer een pakketje: weer ongeopend teruggestuurd met dezelfde tekst. Niets meer gehoord hierover.
Tot ik medio 2010 een aanmaning kreeg van Lekturama. Ik heb hun, na een tijdlang, aan de telefoon gehangen te hebben, verteld dat ik beide pakketje terug gestuurd heb als zijnde ongewenste toezending. Zou melding van worden gemaakt. Maanden later kreeg ik weer een aanmaning, heb ze niet meer gebeld, maar een brief geschreven (helaas niet aangetekend en kopie niet bewaard).
26 april 2011 kreeg ik van de N.I.B. een brief, waarbij o.a. in stond dat een debiteurenbezoeker aan de deur was geweest en ik niet thuis was. (Die debiteurenbezoeker heeft ook niets achtergelaten, waarbij stond dat hij aan de deur was geweest)
In die brief stond dat ik binnen 24 uur een bedrag van 262, 32 euro moet betalen anders zou er een gerechtelijke procedure komen.
Ik heb het toen gebeld met de N.I.B., die stuurde mij weer naar Lekturama.
Lekturama weer geprobeerd te bellen, duurde dit keer veelste lang, kostte mij een vermogen. En heb het eigenlijk hierbij gelaten.
Tot vandaag.
Ik kreeg weer de exact dezelfde brief van de N.I.B. (weer debiteurenbezoek waarbij ik niet thuis was, weer dreiging gerechtelijke procedure). Wat in deze laatste brief wel anders was, was het bedrag wat ik moet betalen: 272,35.
Wat moet ik nu doen?
Ik wordt knettergek hiervan. Lekturama die je niet te pakken krijgt en de N.I.B. die je onbeschoft behandeld en je weer doorstuurt naar Lekturama. |
|