|
Auteur |
Bericht |
Gucci
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 03 okt 2011 18:45 Onderwerp: Notariskosten voor wie? |
|
|
Mijn vriend wordt (eindelijk) uitgekocht door zijn ex maar nu vraagt zij dat mijn vriend de helft van de notariskosten betaalt.
Is dit gangbaar bij een uitkoop of hoort de uitkopende partij deze notariskosten te betalen? (kosten koper)
Groet, Gucci |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: ma 03 okt 2011 23:31 Onderwerp: |
|
|
Omdat het een afwikkeling is van een gezamenlijk goed, zie je vaak dat deze kosten inderdaad gedeeld worden. Ook jouw vriend heeft belang om van de hypotheek en hoofdelijke aansprakelijkheid af te komen. Alleen kan zij de kosten wellicht aftrekken bij de belasting, dus zou je op grond daarvan wellicht 1/3 - 2/3 verdeling kunnen voorstellen. |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: ma 03 okt 2011 23:31 Onderwerp: |
|
|
dubbel |
|
|
|
 |
Gucci
|
Geplaatst: di 04 okt 2011 8:48 Onderwerp: |
|
|
Dank je voor je antwoord!
Groet, Gucci |
|
|
|
 |
Jewel
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 04 okt 2011 12:04 Onderwerp: |
|
|
Ik heb er voor laten zorgen dat mijn ex bij mijn uitkoop de notariskosten ging betalen.
Hij wilde het huis en mij en zijn dochter eruit, dan ook betalen.
De rechter ging ermee akkoord. |
|
|
|
 |
Gucci
|
Geplaatst: di 04 okt 2011 14:15 Onderwerp: |
|
|
Jewel schreef: | Ik heb er voor laten zorgen dat mijn ex bij mijn uitkoop de notariskosten ging betalen.
Hij wilde het huis en mij en zijn dochter eruit, dan ook betalen.
De rechter ging ermee akkoord. |
Mijn vriend wil dat er een einde komt aan alles en heeft behoorlijk wat consessies gedaan. 6 jaar scheiden gaat je niet in de koude kleren zitten en als het nu "redelijk" opgelost kan worden, dan moet dat maar.
Groet, Gucci |
|
|
|
 |
|