|
Auteur |
Bericht |
ummu
Leeftijd: 32 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: di 04 okt 2011 10:06 Onderwerp: scriptie |
|
|
hallo,
Ik moet een scriptie maken.
Maar ik kan geen onderwerp bedenken.
Ik doe de opleiding Juridisch medewerker Sociale Zekerheid.
En het moet dus in de richting van Sociale Zekerheid.
En als ik aan een onderwerp kom kan ik geen hoofd en deelvragen bedenken.
Kan iemand mij hierbij helpen???  |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: di 04 okt 2011 10:39 Onderwerp: |
|
|
En als je dan hoofd- en deelvragen hier van iemand krijgt dan moet iemand ze ook nog even beantwoorden zeker?
Een onderwerp kun je zoeken door de actualiteiten in de gaten te houden op dit terrein. Linkedin groepen, kranten etc.
Hoofd- en deelvragen maken is iets dat je als het goed is hebt geleerd dan wel in je scriptiehandleiding zal kunnen vinden.  _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
kampeerder
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 04 okt 2011 15:26 Onderwerp: |
|
|
Je kunt ook eens in de uitspraken op rechtspraak.nl gaan grutten.
Onderwerpen te over te vinden, dacht ik zo.
Zomaar een paar bomen in het bos:
- recht op bijstand en huisbezoeken
- gezamelijke huishouding of niet?
- schijnverlatingen en de bewijslast
- verregaande automatisering bij aanvragen uitkeringen en cliënten die daartoe niet in staat zijn en de gevolgen voor deze cliënten.
Aan de bak dus! _________________ Ambactus pragmaticus!
Voorzichtig!
Niet voederen met overbodige procedures! |
|
|
|
 |
ummu
|
Geplaatst: wo 05 okt 2011 16:18 Onderwerp: Scriptie |
|
|
Ohhh.... nee hoor als ik hoofd en deelvragen heb kan ik die gewoon zelf beantwoorden door te onderzoeken. Inderdaad het staat ook wel op papier uitgelegd, maar ik vind het toch lastig, want het moet ook weer goedgekeurd worden door de docent enz... |
|
|
|
 |
ummu
|
Geplaatst: wo 05 okt 2011 16:20 Onderwerp: |
|
|
kampeerder schreef: | Je kunt ook eens in de uitspraken op rechtspraak.nl gaan grutten.
Onderwerpen te over te vinden, dacht ik zo.
Zomaar een paar bomen in het bos:
- recht op bijstand en huisbezoeken
- gezamelijke huishouding of niet?
- schijnverlatingen en de bewijslast
- verregaande automatisering bij aanvragen uitkeringen en cliënten die daartoe niet in staat zijn en de gevolgen voor deze cliënten.
Aan de bak dus! |
Dit zijn best wel interressante onderwerpen.... maar ik moet nog even kijken of ik ook aan informatie kan komen op mijn stage en ik moet dan ook een interview houden of enquetes houden ....
Ik loop namelijk stage bij de SoZaWe rotterdam afd. Stedelijk Zorg....(alles wat te maken heeft met daklozen) |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: wo 05 okt 2011 17:39 Onderwerp: Re: Scriptie |
|
|
ummu schreef: | Ohhh.... nee hoor als ik hoofd en deelvragen heb kan ik die gewoon zelf beantwoorden door te onderzoeken. Inderdaad het staat ook wel op papier uitgelegd, maar ik vind het toch lastig, want het moet ook weer goedgekeurd worden door de docent enz... |
Ja, het is erg lastig allemaal zo'n studie.......  _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
kampeerder
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 06 okt 2011 8:08 Onderwerp: |
|
|
Stage lopen bij de afdeling dak- en thuislozen.
Als je dáár geen onderwerp kunt vinden....
Regiobinding, Wel of niet dakloos (40Wwb), aanvullende verplichtingen m.b.t. het vinden van huisvesting, de relatie maatschappelijke hulpverlening en uitkering, detentieverlaters enz. enz.
Ga toch werken man! _________________ Ambactus pragmaticus!
Voorzichtig!
Niet voederen met overbodige procedures! |
|
|
|
 |
ummu
|
Geplaatst: do 06 okt 2011 8:19 Onderwerp: |
|
|
kampeerder schreef: | Stage lopen bij de afdeling dak- en thuislozen.
Als je dáár geen onderwerp kunt vinden....
Regiobinding, Wel of niet dakloos (40Wwb), aanvullende verplichtingen m.b.t. het vinden van huisvesting, de relatie maatschappelijke hulpverlening en uitkering, detentieverlaters enz. enz.
Ga toch werken man! |
Oke is goed ik ga werken... Rustig maar!!
Ik heb al een onderwerp gekozen uit jouw voorstellen: de relatie maatschappelijke hulpverlening en uitkering
En nu egt aan de slag.... Dankjewel!!!  |
|
|
|
 |
|