|
Auteur |
Bericht |
MotherAngel
|
Geplaatst: za 30 okt 2004 8:48 Onderwerp: Geen werk én geen uitkering |
|
|
Wat kan je doen om er voor te zrogen dat je exbaas je achterstallige salaris betaald en er voor zorgt dat je een uitkering aan kan vragen?
Eerst even wat vooraf gegaan is; het bedrijf van de werkgever is failliet, waardoor we nu op straat staan. We kunnen niks doen want het CWI stuurt ons door naar het GAK, en het GAK stuurt ons door naar het bureau rechtshulp. Het probleem is dat geen van de instanties iets kan doen zolang de baas het faillissiment niet aangevraagt heeft.
Nu zitten wij dan ook met een groot probleem.
Wie weet hier een oplossing voor, of weet een methode om toch nog iets te kunnen doen daartegen en daardoor ons salaris krijgen plus in aanmerking komen voor een uitkering .
Vriendelijke groetjes MotherAngel
Enkele tiepfouten verwijderd |
|
|
|
 |
Wekkel
|
Geplaatst: za 30 okt 2004 9:45 Onderwerp: actie |
|
|
Je kan je loon in rechte vorderen. Als dat niet lukt vraag je zelf faillissement van je werkgever aan. |
|
|
|
 |
MotherAngel
|
Geplaatst: za 30 okt 2004 9:59 Onderwerp: |
|
|
Dank je weet je ook waar ik dat kan doen dan ?
Want je word eigenlijk van het kastje naar de muur gestuurt . |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: ma 01 nov 2004 9:29 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij zou je dat bij de rechtbank moeten doen. Ik denk alleen dat je daar een advocaat voor nodig hebt. _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
MotherAngel
|
Geplaatst: ma 01 nov 2004 12:10 Onderwerp: |
|
|
Dank je Gerard ik ga morgen naar de rechthulp hopelijk kunnen hun wat voor me doen en me de weg wijzen .
Anders is alles hopeloos de baas vertikt het om faillisement aan te vragen doet net als of zijn neus bloeit .
Vriendelijke groetjes Bep |
|
|
|
 |
Ramonkey
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 2280
|
Geplaatst: ma 01 nov 2004 12:22 Onderwerp: |
|
|
Goed werk Gerard  _________________ Be the change you want to see in the world |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: ma 01 nov 2004 12:43 Onderwerp: |
|
|
 |
|
|
|
 |
Gast Gast
|
Geplaatst: wo 10 nov 2004 3:22 Onderwerp: |
|
|
Als overbrugging kun je bijzondere bijstand aanvragen wellicht?
dj |
|
|
|
 |
MotherAngel
|
Geplaatst: wo 10 nov 2004 8:48 Onderwerp: |
|
|
Dank jullie er is nu op het ogenblik ,n Advokaat bezig om uit te zoeken wat het beste is faillisement aanvragen of ontslag we moeten afwachten maar 1 ding weten we wel er is ,n heel vies spelletje gespeeld tussen 3 personen .
Vriendelijke groetjes ik hou jullie op de hoogte . |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 10 nov 2004 14:00 Onderwerp: Re: Geen werk én geen uitkering |
|
|
MotherAngel schreef: | Wat kan je doen om er voor te zrogen dat je exbaas je achterstallige salaris betaald en er voor zorgt dat je een uitkering aan kan vragen?
Eerst even wat vooraf gegaan is; het bedrijf van de werkgever is failliet, waardoor we nu op straat staan. We kunnen niks doen want het CWI stuurt ons door naar het GAK, en het GAK stuurt ons door naar het bureau rechtshulp. Het probleem is dat geen van de instanties iets kan doen zolang de baas het faillissiment niet aangevraagt heeft.
Wie weet hier een oplossing voor, of weet een methode om toch nog iets te kunnen doen daartegen en daardoor ons salaris krijgen plus in aanmerking komen voor een uitkering .
Misschien wat late reactie, maar als er faillissement aangevraagd is, is er nog steeds een betalingsverplichting en is ook je dienstverband niet beëindigd. In zoverre heeft GAK (UWV) gelijk.
Ik zou als ik jou was zsm. bij een gerechtsdeurwaarder langsgaan en hem (haar) vragen al het mogelijke te doen het geld waar je recht op hebt te halen.
Gezien de situatie van een mogelijke faillissementsaanvraag lijkt een conservatoir beslag me gerechtvaardigd. |
|
|
|
 |
marcel
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HAN
|
Geplaatst: vr 19 nov 2004 19:07 Onderwerp: |
|
|
cf art. 40 Fw geldt het volgende: In geval van failissement kunnen zowel werknemer als de curator de arbeidsovereenkomst opzeggen. Vanaf de dag van de failliet verklaring zijn loon en premieschulden boedelschuld. Volgens mij ben je dan het deurwaardersstation gepasseerd. het is in dit geval zaak zo snel mogelijk alle stappen richting failissement te nemen, vanaf het moment, dat je namelijk ontslagen bent uit hoofde van het failissement kun je ook een WW-uitkering aan vragen. Denk ook aan zaken als bijvoorbeeld de vangnetregeling bij huursubsidie! Overigens moet je je niet de illusie maken dat je er niets bij inschiet, je houdt altijd minder over dan bij gewoon uitbetalen van loon. _________________ Er zijn twee soorten advocaten: Zij die de wet kennen en zij die de rechter kennen. (NN) |
|
|
|
 |
Gast Gast
|
Geplaatst: ma 27 dec 2004 13:58 Onderwerp: Re: Geen werk én geen uitkering |
|
|
StevenK schreef: | MotherAngel schreef: | Wat kan je doen om er voor te zrogen dat je exbaas je achterstallige salaris betaald en er voor zorgt dat je een uitkering aan kan vragen?
Misschien wat late reactie, maar als er faillissement aangevraagd is, is er nog steeds een betalingsverplichting en is ook je dienstverband niet beëindigd. In zoverre heeft GAK (UWV) gelijk.
Ik zou als ik jou was zsm. bij een gerechtsdeurwaarder langsgaan en hem (haar) vragen al het mogelijke te doen het geld waar je recht op hebt te halen.
Gezien de situatie van een mogelijke faillissementsaanvraag lijkt een conservatoir beslag me gerechtvaardigd. |
Dank je StevenK helaas hebben we ,n afwijzing gekregen via CWI omdat hij volgens hun nog in dienst is bij die baas .
We zijn met ,n Advokaat bezig maar helaas heb die erg weinig verstand van faillitsementen .
We zijn raadeloos nu weten niet meer wat we kunnen doen 4 maanden zonder poen en nog 3 gezinnen hoe is dit mogenlijk in deze wereld
Vriendelijke groetjes Bep |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: ma 27 dec 2004 14:39 Onderwerp: |
|
|
Tsja dit soort bureaucratische rompslomp heeft inderdaad veel tijd nodig en dat is voor de mensen die ermee te maken hebben hartstikke vervelend.
Volgens mij kan je niet veel meer doen dan roeien met de riemen die je hebt, tijdelijk bijbaantje zien te regelen, hulp inroepen van vrienden en familie, en achter de instanties hun vodden aan blijven zitten om ze aan het werk te houden.
Suc6 _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: ma 27 dec 2004 17:15 Onderwerp: Re: Geen werk én geen uitkering |
|
|
Anonymous schreef: | StevenK schreef: | MotherAngel schreef: | Wat kan je doen om er voor te zrogen dat je exbaas je achterstallige salaris betaald en er voor zorgt dat je een uitkering aan kan vragen?
Dank je StevenK helaas hebben we ,n afwijzing gekregen via CWI omdat hij volgens hun nog in dienst is bij die baas .
We zijn met ,n Advokaat bezig maar helaas heb die erg weinig verstand van faillitsementen .
|
Zoals ik al zei: aan een gerechtsdeurwaarder heb je waarschijnlijk meer dan aan een advocaat; die gerechtsdeurwaarder kan toestemming vragen voor een conservatoir beslag (preventief beslag) en ook de dagvaarding regelen.
Alternatief is de baas eerst dagvaarden voor de kantonrechter (relatief goedkoop, met hulp van iemand die weet wat een dagvaarding is is dat goed te doen), maar het risico is dat de werkgever in de tussentijd wel het faillissement aanvraagt.
Laatste mogelijkheid is zelf z'n faillissement aanvragen, mits je zeker weet dat er nog minstens één andere schuldeiser is. |
|
|
|
 |
Werner
Geslacht: 
|
Geplaatst: zo 31 jul 2005 3:32 Onderwerp: faillissement en werk |
|
|
Als er meer dan een schuldeiser is die onbetaald wordt gelaten dan kan het faillissement worden aangevraagd. Ik begrijp uit de casus dat het om meerdere werknemers gaat. Welnu, dan zijn er dus meerdere schuldeisers en is aanvragen van het faillissement de beste en goedkoopste oplossing. Zodrag het faillissement is uitgesproken, zal het UWV de loonbetaling (over maximaal 6 maanden terug) moeten overnemen. Wat dus niet te lang met deze aktie. Heeft je advocaat geen verstand van faillissementsrecht? Dan moet ie rap de balie verlaten. Ga met die sukkel niet verder in zee, spreek zijn baas hierop aan, stel die advocaat aansprakelijk en ga naar een ander. |
|
|
|
 |
|