|
Auteur |
Bericht |
ilonka
Leeftijd: 70 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: wo 14 sep 2011 22:11 Onderwerp: Nieuwe WW rechten opgebouwd |
|
|
Casus:
In loondienst sinds 1997 tot 1 september 2009.
Werkloos voor 30 uur per 1 september 2009, recht op 36 maanden WW (dus tot 1 september 2012).
Per 1 augustus 2010 nieuwe baan voor 21 uur met lager salaris en nog 9 uur WW.
Per 1 augustus 2011 einde arbeidsovereenkomst voor 21 uur, en dus weer recht op 30 uur WW.
Volgens mij zijn er dan nieuwe rechten WW opgebouwd, maar de WW-uitkering die startte op 1 september 2009 heeft al die tijd doorgelopen. Waar heb ik nu recht op?
Ik denk zelf:
Met ingang van 1 augustus 2011 30 uur WW gebaseerd op het oude (hogere) salaris lopend tot 1 september 2012?, of
gezien het feit dat voldaan is uit de 4 uit 5 jareneis wederom 36 maanden WW rechten opgebouwd? Gebaseerd op welk salaris?
Wie o wie kan mij duidelijkheid verschaffen? |
|
|
|
 |
uwv_webcare
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 16 sep 2011 15:01 Onderwerp: |
|
|
Beste Ilonka,
Je had miv 1 september 2009 een WW-uitkering voor 30 uur en bent per 1 augustus 21 uur gaan werken.
Dit betekent dat je WW gedeeltelijk is beëindigd ( voor deze 21 uur)
Je dienstverband is per 1 augustus 2011 beëindigd en bent voor deze uren opnieuw werkloos geworden.
Er ontstaan dan twee WW-rechten:
1. het oude WW-recht voor 9 uur. De duur en hoogte van dit recht blijven gelijk
2. het nieuwe recht voor 21 uur.
Voor dit nieuwe WW-recht geldt het volgende:
Ben je voor een lager loon bent gaan werken dan je eerdere toegekende dagloon WW ?
Je kunt dan mogelijk aanspraak maken op het garantiedagloon als je voldoet aan deze twee voorwaarden:
- je bent binnen 2 jaar na je eerste ontslag weer gaan werken
- je bent binnen 3 jaar na je eerste ontslag opnieuw werkloos
Op basis van de door jou aangegeven informatie voldoe je aan deze voorwaarden.
Dit zou betekenen dat je de hoogte van je “nieuwe” WW-uitkering wordt berekend met het oude, hogere dagloon.
Voldoe je opnieuw aan de 4 uit 5 jareneis ?
De duur van je nieuwe WW-recht wordt dan opnieuw bepaald op basis van je totale arbeidsverleden.
Met vriendelijke groet,
René
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare |
|
|
|
 |
ilonka
|
Geplaatst: za 17 sep 2011 23:03 Onderwerp: |
|
|
Hallo Rene,
Hartelijk dank voor je uitgebreide antwoord.
Als ik het goed begrepen heb, schrijf je dus:
met ingang van 1 augustus 2011 WW-uitkering voor 30 uur gebaseerd op het oude (hogere) (garantie) loon;
en wederom voor 36 maanden (gerekend vanaf 1 augustus 2011 tot 1 augustus 2014) WW opgebouwd?
Graag verneem ik of ik je informatie goed geinterpreteerd heb.
Met vriendelijke groet,
Ilonka |
|
|
|
 |
mr. J.J. Brosius
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 18 sep 2011 0:13 Onderwerp: |
|
|
9/30 oude recht tegen oude dagloon;
21/21 nieuwe recht tegen nieuwe dagloon of mogelijk garantiedagloon (= oude dagloon).
Het oude recht van 9/30 loopt door tot de destijds vastgestelde max datum.
M.b.t. het nieuwe recht van 21/21 wordt een eigen uitkeringsduur vastgesteld. _________________ www.advocatenkantoor-brosius.nl |
|
|
|
 |
ilonka
|
Geplaatst: zo 18 sep 2011 13:50 Onderwerp: |
|
|
mr. J.J. Brosius schreef: | 9/30 oude recht tegen oude dagloon;
21/21 nieuwe recht tegen nieuwe dagloon of mogelijk garantiedagloon (= oude dagloon).
Het oude recht van 9/30 loopt door tot de destijds vastgestelde max datum.
M.b.t. het nieuwe recht van 21/21 wordt een eigen uitkeringsduur vastgesteld. |
Dank je wel. Ik wilde even een bevestiging, want ik kon het niet echt geloven. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: wo 21 sep 2011 0:33 Onderwerp: |
|
|
Het UWV_webcare-team kan geen antwoorden geven. Dat is ook vrij logisch. Je kan dus moeilijk in jouw geval een bevestiging verlangen. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
ilonka
|
Geplaatst: wo 21 sep 2011 0:48 Onderwerp: |
|
|
BG schreef: | Het UWV_webcare-team kan geen antwoorden geven. Dat is ook vrij logisch. Je kan dus moeilijk in jouw geval een bevestiging verlangen. |
Ik weet niet wat je hiermee bedoelt te zeggen. Ik heb duidelijk antwoord gekregen op hetgeen ik wilde weten. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: wo 21 sep 2011 11:12 Onderwerp: |
|
|
ilonka schreef: | Graag verneem ik of ik je informatie goed geinterpreteerd heb. |
Ik kon uit jouw reactie opmaken dat je in jouw specifieke situatie nog even naar een bevestiging zocht. Dat zal dus alleen op basis van een volledig dossier kunnen (zoals bijna alle adviezen op dit forum gebaseerd zijn op slechts die informatie die gedeeld wordt en er dus altijd sprake is van een voorbehoud). _________________ Mine! |
|
|
|
 |
ilonka
|
Geplaatst: wo 21 sep 2011 12:35 Onderwerp: |
|
|
@BG, dat is toch altijd zo. Je geeft informatie/advies aan de hand van de informatie die je beschikbaar hebt. |
|
|
|
 |
|