|
Auteur |
Bericht |
Djimba
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 3
|
Geplaatst: ma 12 sep 2011 11:45 Onderwerp: Zinvolle juridische discussie aansprakelijkheidsrecht |
|
|
Dag iedereen, Kan iemand mij helpen aan een goed onderwerp, voor een zinvolle discussie, omtrent het aansprakelijkheidsrecht? Ik moet begin volgende week een juridische discussie voeren met mijn docent aansprakelijkheidsrecht waarbij ik probleempunten kan aanbrengen en daar op systematische wijze over kan meedenken.
Ik ben al een tijdje een onderwerp aan het zoeken maar het valt nog niet mee.
Hopelijk heeft iemand een briljant idee:) |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: ma 12 sep 2011 13:21 Onderwerp: |
|
|
Aansprakelijkheid van de overheid wegens falend toezicht of gebrekkige handhaving.... _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
Djimba
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 3
|
Geplaatst: ma 12 sep 2011 18:47 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de snelle reactie:) Ondertussen heb ik als onderwerp hoever het beroepsrisico van een politieagent reikt bij immateriële schade dat voortvloeit uit de beoefening van zijn functie. Dit naar aanleiding van het krantenartikel van 6 augustus 2011 waarin een agent schadevergoeding eist van zijn slachtoffer dat hij neer heeft moeten schieten. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: ma 12 sep 2011 23:28 Onderwerp: |
|
|
Djimba schreef: | Bedankt voor de snelle reactie:) Ondertussen heb ik als onderwerp hoever het beroepsrisico van een politieagent reikt bij immateriële schade dat voortvloeit uit de beoefening van zijn functie. |
Voordat je dit aan een docent voorlegt: schade die voortvloeit.
Quote: | Dit naar aanleiding van het krantenartikel van 6 augustus 2011 waarin een agent schadevergoeding eist van zijn slachtoffer dat hij neer heeft moeten schieten. |
Het is één van beide:
- schadevergoeding van zijn slachtoffer, of
- schadevergoeding van het slachtoffer dat hij heeft moeten neerschieten.
Anders suggereer je dat hij meerdere slachtoffers heeft gemaakt, waarvan hij er één heeft moeten neerschieten.
En nu ik toch aan het mierenneuken ben: beter nog is "de persoon die hij heeft moeten neerschieten", want er was vast geen slachtoffer dat hij om één of andere reden heeft moeten neerschieten. De persoon werd pas slachtoffer door het neerschieten. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: ma 12 sep 2011 23:43 Onderwerp: |
|
|
Djimba schreef: | Bedankt voor de snelle reactie:) Ondertussen heb ik als onderwerp hoever het beroepsrisico van een politieagent reikt bij immateriële schade dat voortvloeit uit de beoefening van zijn functie. Dit naar aanleiding van het krantenartikel van 6 augustus 2011 waarin een agent schadevergoeding eist van zijn slachtoffer dat hij neer heeft moeten schieten. |
Art. 69 lid 3 van het Barp. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
|