|
Auteur |
Bericht |
moedertje5
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 30 aug 2011 14:25 Onderwerp: Een geschil met de verhuurder. |
|
|
Hallo iedereen.
Ik huur sinds 2003 een huis van een oude man. We rekende om de 12 maanden netjes de stroom en water af met elkaar zonder enige problemen.
In 2007 is mijn man invalide geschreven worden door een arbeid ongeval. Sinds 2007 hebben wij recht op stroom sociaal tarief. Ik heb netjes dat bevestiging papier in 2007 netjes aan me verhuurder gegeven en hem gezegd dat hij ons het sociaal tarief moet aanrekenen. Dat heeft me verhuurder vanaf die tijd nooit gedaan. En er zijn al een paar aangetekende brieven zijn kant op gegaan. Sinds 2010 heeft me verhuurder eindelijk akkoord gegeven. En heeft onze stroom tarief aangepast naar het sociaal tarief. Maar nu komt mijn verhuurder is per 1 januari 2009 ook invalide geschreven worden en had dus ook recht op dat sociaal tarief. Hij heeft van zijn stroom leverancier met terug werkende kracht het verschil van die jaren terug gekregen.
Nu is mijn vraag moet hij ons deel ook terug betalen aan ons van die jaren sinds mijn man het sociaal tarief heeft?.
Dit is een complexe situatie waar veel instanties geen raad mee weten. Het gaat hierbij om een hoop geld wat we goed kunnen gebruiken
Alvast bedankt |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: di 30 aug 2011 14:50 Onderwerp: |
|
|
Je hebt geen contract met het energiebedrijf, maar kennelijk een overeenkomst met je verhuurder om een vergoeding te betalen voor de verbruikte energie naar zijn inzicht. Je verhuurder kan feitelijk vragen wat hij wil, dat hij überhaupt al meegaat in de verlaging is geen recht maar een gunst die jullie verleend is, ongeacht of hij zelf in aanmerking komt voor een sociaal tarief. Daarmee is met terugwerkende kracht dit gedaan krijgen al helemaal dubieus, ik zie er in ieder geval geen enkele grond voor (juridisch, of moreel ook in dit geval).
Overigens is het nog maar de vraag of een verhuurder van een woning ooit in aanmerking kan komen voor dit sociale tarief, invaliditeit of niet. Er wordt naar alle waarschijnlijkheid namelijk ook een inkomenscheck gedaan. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
moedertje5
|
Geplaatst: di 30 aug 2011 14:53 Onderwerp: |
|
|
dr.dunno schreef: | Je hebt geen contract met het energiebedrijf, maar kennelijk een overeenkomst met je verhuurder om een vergoeding te betalen voor de verbruikte energie naar zijn inzicht. Je verhuurder kan feitelijk vragen wat hij wil, dat hij überhaupt al meegaat in de verlaging is geen recht maar een gunst die jullie verleend is, ongeacht of hij zelf in aanmerking komt voor een sociaal tarief. Daarmee is met terugwerkende kracht dit gedaan krijgen al helemaal dubieus, ik zie er in ieder geval geen enkele grond voor (juridisch, of moreel ook in dit geval).
Overigens is het nog maar de vraag of een verhuurder van een woning ooit in aanmerking kan komen voor dit sociale tarief, invaliditeit of niet. Er wordt naar alle waarschijnlijkheid namelijk ook een inkomenscheck gedaan. |
Hier schrik ik dus echt van. Als ik geweten had dat het een groot nadeel is als je een tussen meter hebt.
Maar aan de andere kant dan zou mijn verhuurder toch verdienen op stroom lijkt me dan?.
Een eigen meter laten plaatsen me verhuurder heeft al zelf aangegeven dat hij dat niet wilt doen vanwege de kosten van ombouw. En ik eerlijk gezegd ben dat ook niet van plan er moeten eerst heel wat aanpassingen gedaan worden en dat geld heb ik gewoon niet. Is een oude woning die niet meer van deze tijd is.
Mij lijkt het beste om dan zo snel mogelijk een andere woning te gaan zoeken lijkt me dan?
Maar welke KWH prijs moet mijn verhuurder dan aanrekenen of mag hij zelf de prijs bepalen?
Tevens zou het wel een mooie Business zijn. Jij als verhuurder heeft sociaal tarief je verhuurt een woning je plaatst een tussen meter en als je geluk heb zijn de huurders groot verbruikers. Dan verdien je toch wel een aardig centje denk ik zo |
|
|
|
 |
moedertje5
|
Geplaatst: di 30 aug 2011 15:06 Onderwerp: |
|
|
moedertje5 schreef: | dr.dunno schreef: | Je hebt geen contract met het energiebedrijf, maar kennelijk een overeenkomst met je verhuurder om een vergoeding te betalen voor de verbruikte energie naar zijn inzicht. Je verhuurder kan feitelijk vragen wat hij wil, dat hij überhaupt al meegaat in de verlaging is geen recht maar een gunst die jullie verleend is, ongeacht of hij zelf in aanmerking komt voor een sociaal tarief. Daarmee is met terugwerkende kracht dit gedaan krijgen al helemaal dubieus, ik zie er in ieder geval geen enkele grond voor (juridisch, of moreel ook in dit geval).
Overigens is het nog maar de vraag of een verhuurder van een woning ooit in aanmerking kan komen voor dit sociale tarief, invaliditeit of niet. Er wordt naar alle waarschijnlijkheid namelijk ook een inkomenscheck gedaan. |
Hier schrik ik dus echt van. Als ik geweten had dat het een groot nadeel is als je een tussen meter hebt.
Maar aan de andere kant dan zou mijn verhuurder toch verdienen op stroom lijkt me dan?.
Een eigen meter laten plaatsen me verhuurder heeft al zelf aangegeven dat hij dat niet wilt doen vanwege de kosten van ombouw. En ik eerlijk gezegd ben dat ook niet van plan er moeten eerst heel wat aanpassingen gedaan worden en dat geld heb ik gewoon niet. Is een oude woning die niet meer van deze tijd is.
Mij lijkt het beste om dan zo snel mogelijk een andere woning te gaan zoeken lijkt me dan?
Maar welke KWH prijs moet mijn verhuurder dan aanrekenen of mag hij zelf de prijs bepalen?
Tevens zou het wel een mooie Business zijn. Jij als verhuurder heeft sociaal tarief je verhuurt een woning je plaatst een tussen meter en als je geluk heb zijn de huurders groot verbruikers. Dan verdien je toch wel een aardig centje denk ik zo |
Ik heb nog een kleine aanvulling. Hoe kan mijn verhuurder sociaal tarief hebben terwijl hij een boeren bedrijf runt?. Plus de inkomen die hij van ons krijgt als huur. De stroom staat tevens ook op mijn adres alleen me verhuurder is de eigenaar. |
|
|
|
 |
Laurens02
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 467
|
Geplaatst: wo 31 aug 2011 0:54 Onderwerp: |
|
|
Ik zou voor de zekerheid even een Belgisch forum proberen - waarschijnlijk zit hier wat specifieke regelgeving omheen die wij Hollanders niet kennen  _________________ È meglio una mano dal giudice, che un abbraccio dall'avvocato. |
|
|
|
 |
|