Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 06 aug 2025 0:24
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Huur geiser
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Annemarieke1201

Leeftijd: 35
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: vr 26 aug 2011 17:46    Onderwerp: Huur geiser Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik heb een vraag. Ik woon sinds enkele dagen in een huurwoning. In deze woning is in 2006 (volgens de papieren) een geiser geplaatst van het bouwjaar 1988, de geiser is nu dus 23 jaar oud. Nu werkt de geiser opzich prima, het water wordt goed verwarmd alleen komt er een heel lullig pisstraaltje uit de douche omdat er dus amper waterdruk is. Het is absoluut niet mogelijk om met warm water op een normale manier je haar uit te spoelen als je dat wast, dat kan alleen als je de koude kraan een stuk open draait en dan douche je dus met erg koud water.

Ik ben hier eigenlijk niet erg over te spreken en heb al een beetje gezocht op internet. Ik heb geen maximale termijn kunnen vinden waarna een geiser vernieuwd moet worden. Maar dat er zeer weinig waterdruk is tijdens het douchen vind ik best kwalijk. We betalen namelijk wel 9 euro per maand huur voor de geiser. Nu gaat het me niet om die 9 euro, maar als ik ergens voor betaal wil ik eigenlijk wel dat het goed werkt. (Ben ook maar een arme student. Wink )

Ik zou graag weten of ik op enige manier het bedrijf kan verplichten de geiser te vervangen. Het betreft hier een open keukengeiser zonder buitenafvoer. Ik kan eventueel een badgeiser laten plaatsen volgens de mevrouw van de klantenservice maar daar komen plaatsingskosten van ruim 1000 euro bij.

Graag hoor ik van jullie,
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Evil-cliniclown

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): HvA

BerichtGeplaatst: vr 26 aug 2011 20:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geachte TS,

Een geiser behoort tot "onroerende aanhorigheden" van de woonruimte. Dit houdt in dat hier geen bedrag voor gerekend mag worden en dat dit in de kale huur inbegrepen zit. Artikel 7:237 lid 2 BW Jo 7:233 BW.

Dus die "huur" kun je terug vragen.
Annemarieke1201

Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: vr 26 aug 2011 20:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik huur de geiser van een extern energiebedrijf en niet van de woningstichting. Smile

Maar bedankt voor je reactie.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 26 aug 2011 21:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tja, dat zou niet moeten denk ik. Een huurwoning dient volgens mij door de verhuurder voorzien te zijn van warm water. Dus die 9 euro zou jij niet moeten hoeven te betalen aan het energiebedrijf (dat mag de verhuurder doen), en de verhuurder moet zorgen dat jij een fatsoenlijke waterstraal hebt (zodat je niet gedwongen wordt je haar kort te knippen Wink).

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2011 10:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Weet je zeker dat die te lage druk door de geiser komt en niet, zoals in veel gevallen, door verkalking?

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2011 11:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ronald78 schreef:
Weet je zeker dat die te lage druk door de geiser komt en niet, zoals in veel gevallen, door verkalking?

Met andere woorden: Geeft elke kraan zo weinig warm water?

Je stelt namelijk dat de geiser het op zich goed doet, maar alleen in de douche niet. Het lijkt mij dan inderdaad een probleem van je douchekop, kraan of leiding te zijn en niet zozeer van de geiser.

Indien het enkel de douchekop is, dan gaat het om onderhoud waar je zelf als huurder voor verantwoordelijk bent. (Beetje viakal, antikal (of hoe heet dat spul tegenwoordig) en het is opgelost...)
EDIT na beter lezen: Je zegt dat met koud water wel genoeg water doorkomt, dus dan zal de douchekop goed functioneren.

Ik gok dan ook dat je een thermosstaat kraan hebt, want heb het zelf helaas ook vaak meegemaakt...

Is het de kraan of leiding, dan kun je je verhuurder daar op aanspreken! (Overigens is de kraan ook zelf nog wel eenvoudig te fixen als je beetje handige hulp hebt.)

Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2011 19:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

DENNIS79 schreef:
Ronald78 schreef:

Met andere woorden: Geeft elke kraan zo weinig warm water?

Je stelt namelijk dat de geiser het op zich goed doet, maar alleen in de douche niet. Het lijkt mij dan inderdaad een probleem van je douchekop, kraan of leiding te zijn en niet zozeer van de geiser.

Indien het enkel de douchekop is, dan gaat het om onderhoud waar je zelf als huurder voor verantwoordelijk bent. (Beetje viakal, antikal (of hoe heet dat spul tegenwoordig) en het is opgelost...)
EDIT na beter lezen: Je zegt dat met koud water wel genoeg water doorkomt, dus dan zal de douchekop goed functioneren.

Ik gok dan ook dat je een thermosstaat kraan hebt, want heb het zelf helaas ook vaak meegemaakt...

Is het de kraan of leiding, dan kun je je verhuurder daar op aanspreken! (Overigens is de kraan ook zelf nog wel eenvoudig te fixen als je beetje handige hulp hebt.)

Dank je wel voor je reactie. Nu heb ik totaal geen verstand van klussen, leidingen en geisers maar de druk wat betreft het warme water is op de kraan bij de wastafel en in de keuken precies hetzelfde. Het water wordt goed warm hoor, daar valt niks op aan te merken alleen de druk van het warme water is zo enorm laag.
Jet

Leeftijd: 62

BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2011 20:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zo'n geiser?

Annemarieke1201

Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2011 20:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jet schreef:
Zo'n geiser?

Jeps, zo'n geiser is het inderdaad.
Jet

BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2011 21:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Die zijn helemaal niet geschikt als douchegeiser. Niet in deze tijd. Met dit soort geisers is het heel gewoon dat de straal van het warme water zwaar te wensen over laat.

En die huur je???

Die geisers zijn niet zo heel duur.

http://www.warmteservice.nl/merk/195/geiser/fasto.do

Ik weet natuurlijk niet hoe je financieel zit, maar als ik jou was zou ik sparen voor een badgeiser van rond de 400 euro. Daar heb je veel meer aan. Ook in je keuken.
Annemarieke1201

Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2011 22:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jet schreef:
Die zijn helemaal niet geschikt als douchegeiser. Niet in deze tijd. Met dit soort geisers is het heel gewoon dat de straal van het warme water zwaar te wensen over laat.

En die huur je???

Die geisers zijn niet zo heel duur.

http://www.warmteservice.nl/merk/195/geiser/fasto.do

Ik weet natuurlijk niet hoe je financieel zit, maar als ik jou was zou ik sparen voor een badgeiser van rond de 400 euro. Daar heb je veel meer aan. Ook in je keuken.

Bedankt voor je reactie, we huren die geiser inderdaad.
Misschien iets om over na te denken, dat wordt een hele tijd sparen want zowel mijn vriend als ik leven van stufi en bijbaan haha, maargoed, misschien de investering wel waard. Wink
Jet

BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2011 22:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als die geiser daar in 2006 door dat verhuurbedrijf geplaatst is en de vorige bewoners betaalden daar ook 9 euro per maand voor... Lekkere business.
Dan zou die geiser ruim 400 euro al opgeleverd hebben, bij continue verhuur over de afgelopen 4 jaar.

Idea Rolling Eyes
bona fides

BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2011 22:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zeg nog maar eens dat je naar mijn mening bij de huurbaas moet zijn. Bij een woning hoort een warmwatervoorziening. Voor het warme water moet je zelf betalen, voor de voorziening niet. De warmwatervoorziening zit in de kale huur.

BerichtGeplaatst: ma 29 aug 2011 22:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Ik zeg nog maar eens dat je naar mijn mening bij de huurbaas moet zijn. Bij een woning hoort een warmwatervoorziening. Voor het warme water moet je zelf betalen, voor de voorziening niet. De warmwatervoorziening zit in de kale huur.

Kan ze daar een bad- of douchegeiser afdwingen? Ik kan me zo voorstellen dat de wbv eenzelfde geiser neer hangt. Schiet ze er niet echt veel mee op.
bona fides

BerichtGeplaatst: di 30 aug 2011 0:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eéntje die niet werkt?
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds