|
Auteur |
Bericht |
geerdt
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 11 aug 2011 21:58 Onderwerp: termijn dagvaarding incassobureau |
|
|
Er hangt mij een dagvaarding boven het hoofd van een incassobureau wegens betwiste buitengerechtelijke kosten (hoofdsom betaald, maand te laat, 50 euro overgemaakt naar incassobureau als vergoeding, maar men wil 214 euro hebben).
Nu ga ik binnenkort op vakantie. Ik weet dat de termijn tussen een dagvaarding en een zitting een week kan zijn. Hoe gaat dit in de praktijk? Hoeveel tijd is er nodig tussen de beslissing om te dagvaarden en de komst van de deurwaarder? |
|
|
|
 |
markv
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: wo 17 aug 2011 8:11 Onderwerp: |
|
|
In een dergelijk geval zal er een verstekvonnis worden gesproken. Hiertegen kan in verzet worden gegaan, binnen 2 maanden nadat het vonnis in persoon betekend is. Je ontvangt een afschrift van het vonnis van de rechtbank, hiermee zou ik z.s.m. naar een deurwaarder gaan om een verzetprocedure in gang te zetten. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: wo 17 aug 2011 10:53 Onderwerp: Re: termijn dagvaarding incassobureau |
|
|
geerdt schreef: | Er hangt mij een dagvaarding boven het hoofd van een incassobureau wegens betwiste buitengerechtelijke kosten (hoofdsom betaald, maand te laat, 50 euro overgemaakt naar incassobureau als vergoeding, maar men wil 214 euro hebben).
Nu ga ik binnenkort op vakantie. Ik weet dat de termijn tussen een dagvaarding en een zitting een week kan zijn. Hoe gaat dit in de praktijk? Hoeveel tijd is er nodig tussen de beslissing om te dagvaarden en de komst van de deurwaarder? |
Het ligt er een beetje aan wat voor zaak het is, en voor welke rechtbank je wordt gedaagd.
In principe kun je je al bij de rechtbank melden voordat de zaak daar is aangemeld. Je vraagt dan gelijk om uitstel voor het geven van antwoord. Wel moet je uiteraard zo volledig mogelijk de naam opgeven van de partij die jou gaat dagvaarden en je eigen naam (inclusief alle voornamen).
Al naar gelang de zaak kun je deze aanmelding zelf doen, of ben je verplicht dat door je advocaat te laten doen. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
Flying V
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 03 sep 2011 22:21 Onderwerp: |
|
|
markv schreef: | In een dergelijk geval zal er een verstekvonnis worden gesproken. Hiertegen kan in verzet worden gegaan, binnen 2 maanden nadat het vonnis in persoon betekend is. Je ontvangt een afschrift van het vonnis van de rechtbank, hiermee zou ik z.s.m. naar een deurwaarder gaan om een verzetprocedure in gang te zetten. |
De verzet termijn is evenwel VIER weken na betekening in persoon, of nadat de geexecuteerde bekend is geworden met de tenuitvoerlegging van het vonnis |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 06 sep 2011 17:42 Onderwerp: |
|
|
Bedenk overigens wel dat de kosten weer flink omhoog schieten als je het tot dagvaarden laat komen en jij de procedure verliest. In jouw voorbeeld komt er al snel iets van 110 euro bij. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|