|
Auteur |
Bericht |
danny1976
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 14 aug 2011 18:39 Onderwerp: Woningbouwvereniging vervangt slot |
|
|
Huisvredebreuk of niet
Mijn slot tot de woning is vervangen deze week met een geschreven briefje voor de deur dat ik de sleutels kan ophalen bij de woningbouwverening wegen woonfraude.
Dus snel erheen gegaan en gevraagd waarom dit is gebeurd. Volgens de persoon die mijn slot had vervangen had ik woonfraude gepleegd en de woning verhuurt aan iemand anders.
Ik had haar verteld dat dat onmogelijk is want ik woon daar met mijn minderjarige dochter woon.
Volgens de woningbouw zochten ze me al 4 maanden, maar zonder enige telefonish of schriftelijk schrijven hebben ze mijn woning geopend en vervangen. Volgens hun hebben ze het recht omdat ze de politie bij hadden. Nu will ze dat ik de huurcontract opzeg en ze mij niet aanklagen. Maar ik heb het gevoel om meer hun aan teklagen omdat dit allemaal niet klopt. Ik heb mijn woning nooit verlaten of verhuurt.
Volgens de woningbouw zijn ze al 2x langsgekomen en had niemand de deur geopend.
Ik sta hiervan heel erg versteld wat er in Nederland allemaal mag gebeuren na een melding van geluidsoverlast.
Wat kan ik hier het beste aan doen. Het is al 1 week geleden en tot heden nog geen enkel brief ontvangen van de woningbouw betreft opzegging huurcontract.... |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: ma 15 aug 2011 9:02 Onderwerp: |
|
|
Je start met woonfraude, onderverhuren en je eindigt met geluidsoverlast. Daarbij is de politie er kennelijk bij geweest.
Dit zal niet zomaar gebeuren. Ze zullen vast niet zomaar je sloten komen vervangen. _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
danny1976
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 15 aug 2011 10:41 Onderwerp: |
|
|
wat is dit voor reactie?
Ik ben hier op het forum om tebekijken wat mijn rechten zijn en niet teworden veroordeeld direkt door jou. |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: ma 15 aug 2011 10:54 Onderwerp: |
|
|
Om te kunnen beoordelen wat je rechten zijn, is het van belang om vast te stellen wat de feiten zijn.
De feiten zoals weergegeven lijken met elkaar in tegenspraak te zijn en kunnen daarvoor dus niet worden gebruikt. Misschien kun je het hele verhaal vertellen?
Betreft het een grote woningcorporatie?
Is er een uitspraak van een rechter?
edit: dubbel _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: ma 15 aug 2011 11:07 Onderwerp: |
|
|
danny1976 schreef: | wat is dit voor reactie?
Ik ben hier op het forum om tebekijken wat mijn rechten zijn en niet teworden veroordeeld direkt door jou. |
Wat is dit voor een reactie?
Jij wordt op geen enkele manier veroordeeld in deze opmerking. Terecht wordt er wel een kanttekening geplaatst bij jouw verhaal. Het verhaal lijkt eenvoudigweg niet te kloppen. Als jij verwacht dat er serieus en kwalitatief goed geantwoord wordt, dan zul je je hele verhaal eerlijk moeten vertellen. Inclusief de zaken die wellicht belastend zijn.
Nu is het gewoon onmogelijk om een gedegen antwoord te geven, omdat niet duidelijk is wat er nu precies speelt: huurfraude, onderhuur of (geluid)overlast? Omstandigheden van het geval spelen altijd een rol bij de (juridische) beoordeling van de situatie!
Mocht er helemaal niets aan te grondslag liggen, dan heeft de woningbouwverneniging niet het recht om jouw woning binnen te treden. Daarvan zou je aangifte kunnen doen bij de politie. Ook het vervangen van de sloten mag niet zonder gegronde redenen. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: ma 15 aug 2011 11:09 Onderwerp: |
|
|
We kunnen niet beoordelen wat voor rechten je hier hebt zonder het hele verhaal te kennen.
Dubbele draad trouwens, als ik me niet vergis. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|