|
Auteur |
Bericht |
Niels Laarhuis
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: di 07 jun 2011 18:19 Onderwerp: Schuldig maar door omstandigheden geen straf? Jurisprudentie |
|
|
Zoals de titel al aangeeft. Ik zoek een uitspraak waarbij er iemand is veroordeeld maar door zijn financiële -lees: hij kon ook geen detentie gebruiken want hij moest werken voor geld- omstandigheden wel schuldig werd bevonden maar geen straf kreeg.
Is er uberhaupt zo'n uitspraak?  |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: di 07 jun 2011 22:21 Onderwerp: |
|
|
Ik ben er nog nooit één tegengekomen, wat niet wil zeggen dat zo'n uitspraak er niet zou zijn.
Logisch nadenkend denk ik niet dat er zo'n uitspraak is, want iedereen moet werken om geld te verdienen en het zou wel een erg makkelijke reden zijn om onder een straf uit te komen. |
|
|
|
 |
reis
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: di 05 jul 2011 17:18 Onderwerp: |
|
|
Ik ben er nog nooit een tegengekomen. Succes met je zoektocht! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 05 jul 2011 18:48 Onderwerp: |
|
|
Er lijkt me in ieder geval geen reden om geen straf op te leggen waar de dader wel een straf heeft verdiend. Er is namelijk ook nog de mogelijkheid om een voorwaardelijke straf op te leggen.
Schuldig verklaren zonder strafoplegging lijkt me alleen een optie als de dader door bijzondere omstandigheden geen straf heeft verdiend, wat natuurlijk al heel zeldzaam is. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Blauwbeer
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 19 sep 2011 17:55 Onderwerp: |
|
|
Artikel 9a Sr wordt geregeld opgelegd, vaak in Politierechterzaken, maar ook wel bij de MK. Er moeten natuurlijk redenen zijn en die moeten goed worden gemotiveerd.
LJN: BK1179 (GWD)
LJN: BJ4660 (vernieling)
LJN: BH7598 (drugs)
enzovoort enzovoort |
|
|
|
 |
|