|
Auteur |
Bericht |
claudia2
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 29 jun 2011 22:02 Onderwerp: Meterkast foutief vervangen |
|
|
Hallo.
We hadden een hele oude meterkast die we in 2006 deels hebben laten vervangen. Deels vanwege dat de stoppen regelmatig sprongen maar ook omdat er een nieuwe keuken kwam. Er is een erkend bedrijf geweest en die heeft alles gemaakt. Maar deze week kwam er een monteur langs van een andere bedrijf om onze stopcontacten na te meten. Dit op verzoek van ons . Hij haalt de kap in de meterkast er vanaf en ziet meteen te dikke dubbele lange draaden onzorgvuldig weg gestopt enzo. Hij raadde ons aan om dat te laten verandern ivb brand gevaar. Maar hier komt ook een vette rekening van en eigenlijk vind ik dat de eerste monteur of een credit nota maakt of het zelf opnieuw doet. Hoe los ik dit op?
claudia |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: do 30 jun 2011 9:13 Onderwerp: |
|
|
Dat is niet echt een juridische vraag...
Probeer de oude monteur eens te bellen en vertel hem dat je er achter bent gekomen dat hij zijn werk niet goed heeft gedaan... _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
Silverpacer
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 01 jul 2011 16:56 Onderwerp: |
|
|
Ik ben het met Dennis eens. Het is wel verstandig om nadat de monteur het heeft gerepareerd om zelf even na te gaan of alles correct is gemonteerd, voordat de monteur weg gaat. |
|
|
|
 |
Jet
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 01 jul 2011 20:51 Onderwerp: |
|
|
Silverpacer schreef: | Ik ben het met Dennis eens. Het is wel verstandig om nadat de monteur het heeft gerepareerd om zelf even na te gaan of alles correct is gemonteerd, voordat de monteur weg gaat. |
Tuurlijk... iedere eigen huis bezitter is automatisch ook een bedreven installateur...
Daar laat je toch juist een installateur van een erkend installatiebedrijf voor komen? Als mij dit, als vrouw, zou overkomen kan ik toch ook niet beoordelen of de monteur zijn werk deugdelijk heeft uitgevoerd? Ieder zijn vak toch? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 01 jul 2011 22:49 Onderwerp: |
|
|
"als vrouw" ? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Jet
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 01 jul 2011 23:03 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | "als vrouw" ? |
Als man mag ook hoor  |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: vr 01 jul 2011 23:35 Onderwerp: |
|
|
Silverpacer schreef: | Ik ben het met Dennis eens. Het is wel verstandig om nadat de monteur het heeft gerepareerd om zelf even na te gaan of alles correct is gemonteerd, voordat de monteur weg gaat. |
?? Dat is anders totaal niet de strekking van Dennis zijn bericht, lijkt me.
Maar goed, Dennis heeft natuurlijk wel gelijk. Probeer het eerst met de monteur op te lossen die zijn werk niet goed heeft gedaan, als dat niks oplevert kan je altijd nog kijken wat de juridische mogelijkheden zijn.
En om daar dan toch maar alvast op vooruit te lopen: de monteur in kennis stellen van het feit dat hij zijn werk niet goed gedaan heeft en hem de kans te geven alle onvolkomenheden recht te zetten, is ook de eerste stap van het juridische traject. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: ma 04 jul 2011 11:40 Onderwerp: |
|
|
MarijnP schreef: | ?? Dat is anders totaal niet de strekking van Dennis zijn bericht, lijkt me. |
Klopt!
In principe is het "aanmanend" vragen om een en ander in orde te maken al een vorm van ingebrekestelling, mits er ook een termijn wordt genoemd waarbinnen de gebreken verholpen dienen te zijn. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
|