|
Auteur |
Bericht |
PassieWaterm
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 15 jun 2011 17:01 Onderwerp: Betalen na ruim 3 jaar ???? |
|
|
Hallo,
Ik kreeg onlangs van een firma een betalingsverzoek voor een product dat ik meer dan 3 jaar ( 3 jaar en een maand) geleden heb besteld via internet.
De firma had de opdracht gekregen van de site waar ik toendertijd de bestelling heb gedaan omdat ze zelf "door meerdere redenen niet in staat waren om geruime tijd herinneringen te sturen". Geruime tijd...zeg dat wel....3 jaar....
Ik kan niet zomaar controleren of ik die betaling heb gedaan of niet. Ik denk zelf van wel want ik betaal alles via IDEAAL. Als ik een afschrift van die tijd wil hebben kost me dat 10 euro per afschrift.
De vraag is eigenlijk: moet ik nog wel betalen na 3 jaar ???? |
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: wo 15 jun 2011 17:29 Onderwerp: Re: Betalen na ruim 3 jaar ???? |
|
|
PassieWaterm schreef: | Hallo,
Ik kreeg onlangs van een firma een betalingsverzoek voor een product dat ik meer dan 3 jaar ( 3 jaar en een maand) geleden heb besteld via internet.
De firma had de opdracht gekregen van de site waar ik toendertijd de bestelling heb gedaan omdat ze zelf "door meerdere redenen niet in staat waren om geruime tijd herinneringen te sturen". Geruime tijd...zeg dat wel....3 jaar....
Ik kan niet zomaar controleren of ik die betaling heb gedaan of niet. Ik denk zelf van wel want ik betaal alles via IDEAAL. Als ik een afschrift van die tijd wil hebben kost me dat 10 euro per afschrift.
Als het gaat om consumentenkoop (dus jij bent een consument die van een bedrijf heeft gekocht), is de verjaringstermijn 2 jaar, dus zou je je succesvol op verjaring kunnen beroepen. Bij niet-consumentenkoop is de verjaringstermijn vijf jaar. |
|
|
|
 |
PassieWaterm
|
Geplaatst: wo 15 jun 2011 17:55 Onderwerp: Re: Betalen na ruim 3 jaar ???? |
|
|
lawyer schreef: | PassieWaterm schreef: | Hallo,
Als het gaat om consumentenkoop (dus jij bent een consument die van een bedrijf heeft gekocht), is de verjaringstermijn 2 jaar, dus zou je je succesvol op verjaring kunnen beroepen. Bij niet-consumentenkoop is de verjaringstermijn vijf jaar. |
Ik ben de koper...dus niet betalen...dat zou mooi zijn.
Bedankt !!! |
|
|
|
 |
PassieWaterm
|
Geplaatst: wo 15 jun 2011 18:02 Onderwerp: Re: Betalen na ruim 3 jaar ???? |
|
|
PassieWaterm schreef: | lawyer schreef: | PassieWaterm schreef: | Hallo,
Ik ben de koper...dus niet betalen...dat zou mooi zijn.
Bedankt !!! |
EDIT:
Is art. 7:23 BW een leidraad hiervoor...kan ik dit artikel daarvoor gebruiken ? Ik wil het natuurlijk wel hard maken... |
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: do 16 jun 2011 8:45 Onderwerp: |
|
|
Wat zou art. 7:23 BW ermee te maken hebben? Dat gaat over de plicht die je als koper hebt om tijdig te klagen als er iets niet in orde is met hetgeen je geleverd hebt gekregen.
De verjaringstermijn voor consumentenkoop is geregeld in art. 7:28 BW.[/quote] |
|
|
|
 |
Graca Juridische Dienst
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 28 jul 2011 12:43 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag,
Ik zou het eerder zoeken in art. 7:28 BW:
"Bij een consumentenkoop verjaart de rechtsvordering tot betaling van de koopprijs door verloop van twee jaren.
Met vriendelijke groet,
Sonja da Graça |
|
|
|
 |
lawyer
|
Geplaatst: do 28 jul 2011 14:05 Onderwerp: |
|
|
Zoals ik zes weken geleden reeds schreef... |
|
|
|
 |
Graca Juridische Dienst
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 28 jul 2011 14:07 Onderwerp: |
|
|
Mijn excuses. Je hebt helemaal gelijk. Ik zag alleen een reactie op art. 7:23 BW.
Groeten |
|
|
|
 |
|