|
Auteur |
Bericht |
eds
Leeftijd: 64 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: zo 12 jun 2011 13:55 Onderwerp: strijdig Wro vergunning met bestemmingsplanwijziging |
|
|
Graag wil ik de volgende casus voosrstellen: Ik ben in bezit van een Wro vergunning van Rijkswaterstaat voor het plaatsen van een verkoopwagen. 4 jaar lang ook bij de gemeente een jaarlijkse standplaatsvergunning jaarlijks aangevraagd en gekregen. Nu gaat de betreffende gemeente het bestemmingsplan wijzigen en die locatie anders inrichten, zonder rekening te houden met de Wro vergunning van RWS, deze vergunning is onbeperkt verleend. Van de gemeente krijg ik dan geen nieuwe standplaatsvergunning meer in de toekomst. Volgens mij heeft RWS de plicht om er voor te zorgen dat ik gebruik kan blijven maken van de Wro vergunning. Immers betekend een vergunning verlenen, ook de plicht hebben om mij het gebruik te kunnen maken van de vergunning. Hoe zien jullie dit? |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: zo 12 jun 2011 14:01 Onderwerp: |
|
|
Wat voor vergunning van Rijkswaterstaat heb je precies? Is dit geen Wbr-vergunning? _________________ Mine! |
|
|
|
 |
eds
|
Geplaatst: zo 12 jun 2011 15:12 Onderwerp: |
|
|
Ja klopt, is een Wbr vergunning. Excuses. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 12 jun 2011 17:50 Onderwerp: Re: strijdig Wro vergunning met bestemmingsplanwijziging |
|
|
eds schreef: | Immers betekend een vergunning verlenen, ook de plicht hebben om mij het gebruik te kunnen maken van de vergunning. |
In het algemeen is dit in ieder geval onjuist.
Ook in jouw situatie geldt dit niet. Bij het verlenen van een Wbr-vergunning wordt getoetst aan heel andere criteria dan bij het verlenen van een standplaatsvergunning. Er is dus geen logica in de stelling dat als je aan de ene verzameling criteria voldoet, je ook aan de andere verzameling criteria voldoet. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
eds
|
Geplaatst: di 14 jun 2011 20:59 Onderwerp: |
|
|
In mijn logica stel ik dat RWS hoger in de hierarchie staat dan een gemeente, immers gebeurt er echt niets binnen de dijken van een rivier indien RWS geen toestemming geeft. Anderzijds ben ik van mening dat wie dan ook een vergunning verleent, diegene de plicht heeft om de belangen van een vergunningnemer te verdedigen. Anders geformuleerd:Indien je een vergunning hebt, heb je plichten en rechten. De vergunningverlener heeft de plicht om na te komen dat ik gebruik kan maken van de vergunning. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: di 14 jun 2011 21:20 Onderwerp: |
|
|
Bijzonder vervelend, maar je verhaal klopt gewoon niet. Zoals jij het ziet dat het ene overheidsonderdeel hoger is dan een ander is niet helemaal onjuist, maar in dit geval vergelijk je appels met peren. Zoals bona fides al aangeeft houdt RWS zich met andere zaken bezig dan een goede ruimtelijke ordening.
Ik durf er overigens wel iets om te wedden dat RWS netjes heeft opgeschreven (al dan niet in de aanbiedingsbrief) dat jij mogelijk ook bij de gemeente nog een vergunning moet halen en ook dat jij eventueel privaatrechtelijke toestemming nodig hebt van de eigenaar van de grond. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1828
|
Geplaatst: do 16 jun 2011 23:36 Onderwerp: |
|
|
Waar wilde je om wedden? |
|
|
|
 |
|