|
Auteur |
Bericht |
juut
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 10 jun 2011 13:43 Onderwerp: Besluit of bericht |
|
|
Is er verschil tussen bericht en besluit?
Ik krijg net een brief van de gemeente als reactie op een verzoek van mijn kant tot handhaving vergunning/ overlast. Nu krijg ik een brief met links-boven de aanduiding bericht .
Als onderwerp: beslissing op uw verzoek etc.
Dit lijkt mij geen besluit omdat dit nergens besluit staat.
Waarom zou de gemeente ondanks uitdrukkelijk verzoek tot het nemen van een besluit het afhandelen met een bericht. Er was echt geen twijfel over dat ik dit vroeg of is dit de normale procedure.
Enig idee waarom zouden ze volledig een deel van het onderwerp (activiteit onderneming ism bestemmingsplan) volledig hebben genegeerd? terwijl dit (onnderzoek hiernaar) argument was van de ambtenaar waarom het 8 weken moest duren voor ze antwoord konden geven.... |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 10 jun 2011 14:01 Onderwerp: Re: Besluit of bericht |
|
|
juut schreef: | Als onderwerp: beslissing op uw verzoek etc. |
Is dus een besluit. Bezwaartermijn is 6 weken. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: vr 10 jun 2011 14:04 Onderwerp: |
|
|
Hallo Juut,
Het is van belang naar de inhoud van de brief te kijken en niet naar de vorm. Ondanks dat er geen woordje besluit staat en ondanks het feit dat er wellicht niets staat over het maken van bezwaar, kan het toch een besluit zijn.
Overigens wordt de weigering om een besluit te nemen gelijk gesteld aan een besluit. Het is verstandig om een briefje terug te sturen dat je bezwaar maakt (binnen zes weken) en de redenen waarom (immers, je hebt niet gekregen waar je op uit was (handhaving van een vergunning) en je bent een andere mening toebedaan).
Je kan je er later niet op beroepen dat je niet wist dat het een besluit was. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1828
|
Geplaatst: ma 13 jun 2011 15:31 Onderwerp: |
|
|
De inhoudelijke aanwijzingen lijken erop te duiden dat dit een besluit is in de zin van de Awb, maar zeker is dat niet. Immers, als de gemeente van mening is dat u geen belanghebbende bent is hetgeen u heeft ingediend niet te kwalificeren als een aanvraag, waarop geen besluit hoeft te volgen. Ook is het in dat geval geen afwijzing van een aanvraag aangezien u geen aanvraag heeft ingediend wegens het ontbreken van belanghebbendheid. Wel kan dan op grond van artikel 6:2 Awb de afwijzing of weigering het door u gewenste besluit te nemen gelijk worden gesteld met een besluit voor de regels van bezwaar en beroep.
Dus inderdaad sowieso bezwaar maken. |
|
|
|
 |
|