|
Auteur |
Bericht |
wendy1982
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 29 mei 2011 10:29 Onderwerp: Onrechtmatige beslaglegging terugvorderen? |
|
|
Goede dag,
Mijn ex partner heeft een lening afgesloten op mijn naam en daarmee mijn handtekening vervalst.
Natuurlijk heb ik aangifte gedaan.
Hij is in Maart opgepakt en wordt nu verhoord voor oa mijn zaak en andere aangiftes die tegen hem lopen.
De deurwaarder blijft nu bij mij aan kloppen en blijft geld terug vorderen. (tja die doen ook maar hun werk)
Een aantal inboedel beslagleggingen heeft mijn advocaat gelukkig op kunnen schorten tot nu toe, maar die aankondigingen alleen al breken me ontzettend op.
Ze mogen geen beslag leggen op mijn salaris omdat ik te weinig verdien en anders niet rond kan komen, maar nu hebben ze dus wel beslag gelegd op mijn vakantie geld. Alles wat ik nu extra verdien nemen ze in beslag.
Nu is mijn vraag, als straks de uitspraak is dat hij schuldig is aan al dit gebeuren, kan ik mijn geld dan terug krijgen? Ik hoop het echt! Mijn centjes waar ik keihard voor heb gewerkt! En nu dus (wederom) niet op vakantie kan!
groetjes! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 30 mei 2011 2:51 Onderwerp: Re: Onrechtmatige beslaglegging terugvorderen? |
|
|
wendy1982 schreef: | Een aantal inboedel beslagleggingen heeft mijn advocaat gelukkig op kunnen schorten tot nu toe, maar die aankondigingen alleen al breken me ontzettend op. |
Als het zover is, is er al een vonnis waarin je tot betaling bent veroordeeld. De enige mogelijkheden om onder het vonnis uit te komen is in verzet gaan en/of hoger beroep instellen. Dat je vriend je heeft verteld dat alles wel goed zou komen hebben de schuldeiser en deurwaarder geen boodschap aan.
Zie ook je eerdere draden waarin dit al aan de orde is geweest.
Quote: | Nu is mijn vraag, als straks de uitspraak is dat hij schuldig is aan al dit gebeuren, kan ik mijn geld dan terug krijgen? |
Als hij schuldig wordt bevonden, kun je je schade op hem verhalen. (Maar hij zal vermoedelijk slechts schulden bezitten, dus veel schiet je daar voorlopig niet mee op.) _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Jet
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 30 mei 2011 10:47 Onderwerp: Re: Onrechtmatige beslaglegging terugvorderen? |
|
|
bona fides schreef: |
... Dat je vriend je heeft verteld dat alles wel goed zou komen hebben de schuldeiser en deurwaarder geen boodschap aan. |
Dat van die vriend zie ik in de tekst van TS niet terug
Maakt het in dit verhaal nog uit of de lening vóór of nà de breuk afgesloten is?
Als dit aantoonbaar na de breuk afgesloten is, dan kan TS toch nooit verantwoordelijk gehouden worden voor fraude die haar ex pleegt? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: ma 30 mei 2011 11:36 Onderwerp: Re: Onrechtmatige beslaglegging terugvorderen? |
|
|
Jet schreef: | Dat van die vriend zie ik in de tekst van TS niet terug  |
bona fides schreef: | Zie ook je eerdere draden waarin dit al aan de orde is geweest. |
Quote: | Als dit aantoonbaar na de breuk afgesloten is, dan kan TS toch nooit verantwoordelijk gehouden worden voor fraude die haar ex pleegt? |
Voor of na maakt niet uit, ze zijn sowieso niet getrouwd geweest.
Waar het om gaat is dat de rechter de vordering al heeft toegewezen. De enige mogelijkheid is dan hoger beroep (of verzet in het geval van een verstekvonnis).
Lees die andere draden, want anders blijven we bezig. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
sjoerdotter
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 77
|
Geplaatst: ma 30 mei 2011 15:00 Onderwerp: advocaat |
|
|
Mijn advies: zoek een goede advocaat.
Hij moet inhoudelijk goed verweer voeren en in dit geval lijkt me het duidelijk dat een advocaat genoeg aanknopingspunten heeft om verweer te voeren als schuldeisers geld willen zien. Misschien kan er verzocht worden om civiele zaken te schorsen totdat er duidelijkheid is in de strafzaak tegen je ex. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: ma 30 mei 2011 17:50 Onderwerp: Re: advocaat |
|
|
sjoerdotter schreef: | Mijn advies: zoek een goede advocaat.
Hij moet inhoudelijk goed verweer voeren en in dit geval lijkt me het duidelijk dat een advocaat genoeg aanknopingspunten heeft om verweer te voeren als schuldeisers geld willen zien. |
Probleem is dat alle beroepstermijnen waarschijnlijk al zijn verstreken, want dit loopt al zo'n half jaar. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Jet
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 30 mei 2011 18:51 Onderwerp: Re: Onrechtmatige beslaglegging terugvorderen? |
|
|
bona fides schreef: | Jet schreef: | Dat van die vriend zie ik in de tekst van TS niet terug  |
bona fides schreef: | Zie ook je eerdere draden waarin dit al aan de orde is geweest. |
Quote: | Als dit aantoonbaar na de breuk afgesloten is, dan kan TS toch nooit verantwoordelijk gehouden worden voor fraude die haar ex pleegt? |
Voor of na maakt niet uit, ze zijn sowieso niet getrouwd geweest.
Waar het om gaat is dat de rechter de vordering al heeft toegewezen. De enige mogelijkheid is dan hoger beroep (of verzet in het geval van een verstekvonnis).
Lees die andere draden, want anders blijven we bezig. |
Oké, heel vervelend dat steeds eenzelfde onderwerp in een nieuwe draad geopend wordt. Ik heb dat even niet gezien. Mijn excuses. |
|
|
|
 |
wendy1982
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 31 mei 2011 13:16 Onderwerp: |
|
|
Een advocaat heb ik al lang.
Alle zaken lopen, ook hoger beroep etc.
het zijn heel veel verschillende schuldeisers.
Mijn vraag is nu dus alleen, als hij bekend, of ik dan mijn vakantie geld terug kan krijgen van die deurwaarder die daar nu dus beslag op heeft gelegd.
groetjes Wendy |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 31 mei 2011 13:42 Onderwerp: |
|
|
wendy1982 schreef: | Mijn vraag is nu dus alleen, als hij bekend, of ik dan mijn vakantie geld terug kan krijgen van die deurwaarder die daar nu dus beslag op heeft gelegd. |
Alleen als je het vonnis in hoger beroep vernietigd krijgt. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|