|
Auteur |
Bericht |
Jet
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 22 mei 2011 21:24 Onderwerp: misbruik mobiel nummer |
|
|
Het mobiele nummer van een kennis van mij is enige tijd geleden in een goed bekeken soap op tv enige minuten in beeld geweest. Grappenmakers bellen (nog steeds) op om te checken of dit nummer ook echt operabel is.
Ja dus!
Het tv station is nalatig geweest en heeft blijkbaar een willekeurig mobiel nummer gepakt, zonder te checken of dit nummer (nog) wel in gebruik is.
Is hier jurisprudentie over? |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: ma 23 mei 2011 11:59 Onderwerp: |
|
|
Wat is de schade? Zonder schade geen schadevergoeding...
Wat levert contact met de producent op? Het TV station lijkt mij (niet direct) partij in dezen. Ik vermoed althans niet dat je van een TV station kan verlangen om alle uitgezonden content tot op het detail van een in beeld gebracht telefoonnummer te "screenen". |
|
|
|
 |
Jet
|
Geplaatst: ma 23 mei 2011 19:24 Onderwerp: |
|
|
Herstel. In plaats van Tv-station moet het de producent zijn.
Voor zover ik nu weet, scheept de producent ze af met een voorstel waar deze kennis niet mee akkoord gaat. Vandaar hun vraag aan mij om hier eens te checken wat hierover bekend is. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 23 mei 2011 19:48 Onderwerp: |
|
|
Smartegeld? Vergeet het. Zie art. 6:106 BW.
Je mag verwachten dat het nummer onleesbaar wordt gemaakt wanneer herhalingen worden uitgezonden. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Jet
|
Geplaatst: ma 23 mei 2011 22:10 Onderwerp: |
|
|
Bedankt. Ik zal het doorgeven. |
|