|
Auteur |
Bericht |
Reuver
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: zo 22 mei 2011 18:23 Onderwerp: Lidmaatschap automatisch verlengd geen algemene voorwaarden. |
|
|
Beste,
Ik heb mij enige tijd geleden aangemeld bij een beroepsvereniging voor NLP-coach. De licentietermijn (een jaar) heb ik laten verlopen en daarmee dacht ik dat ik het lidmaatschap ook had laten verlopen.
Nu stelt de beroepsvereniging dat ik voor het hele jaar 2011 (kosten 150 euro) nog moet betalen, omdat ik niet tijdig genoeg heb opgezegd.
Ik heb mij via een mail ingeschreven. Er zijn geen Algemene Voorwaarden overhandigd. De Algemene Voorwaarden staan wel op de website onder reglementen statuten. Echter staat daar niets over een opzegtermijn in. De beroepsvereniging heeft ook toegegeven dat er niets in staat over een opzegtermijn en stuurde mij in een mail alsnog een gegeven over de opzegtermijn.
Heeft een van jullie enig idee hoe ik dit met welk wetsartikel kan oplossen? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 22 mei 2011 19:21 Onderwerp: |
|
|
Het is normaal dat je bij een vereniging lid bent voor het hele jaar, althans de contributie verschuldigd bent voor het hele jaar. Met algemene voorwaarden heeft dit niet zoveel te maken. Dit is verenigingsrecht. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|