Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 07 aug 2025 18:20
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Min uren die maar oplopen ondanks dat ik om werk vraag
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Radeloosje

Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: wo 18 mei 2011 21:47    Onderwerp: Min uren die maar oplopen ondanks dat ik om werk vraag Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi lezer,

Ik werk in de thuiszorg.
Sinds maart 2010 is mijn oude bedrijf overgenomen door een nieuw bedrijf. Ik heb toen een contract ondertekend voor 21 uur per week. Wanneer je dit contact niet tekende dan betekende het dat je werkeloos zou worden en dat wilde ik niet dus heb ik getekend.

Vanaf die periode is mijn nieuwe werkgever niet in staat om mij 21 uur aan het werk te zetten. Hierdoor heb ik al meer dan 100 uur in de min staan.

Vanaf het allereerste begin vraag ik mijn zorg coördinator of zij adresjes voor mij heeft omdat ik graag 21 uur wil werken. Dit lukt haar niet ook al ken ik collega's die een 40-urig contract hebben en moeten overwerken. Ik heb al meerder pogingen ondernomen om met mensen in de organisatie te praten maar ik word van het kastje naar de muur gestuurd en puntje bij paaltje moet ik met mijn zorg coördinator (of rayon manager die niet bestaat omdat de functie niet ingevuld is) praten en het oplossen. Ondertussen worden mijn minuren enkel en alleen hoger. Dit alles brengt spanningen mee in mijn relatie en ik zie het zo langzamerhand niet meer zitten op mn werk.

Op dit moment heb ik het gevoel dat ik mijn graf alleen maar dieper aan het graven ben ook al doe ik mijn best om van deze uren af te komen. Ik heb zelfs al aangegeven dat ik ze mij ook op mijn vrije middag werk mogen geven als ik op die manier van mijn min uren af kom.

De relatie tussen zorg coördinator en mij is intussen dusdanig onder spanning komen te staan (verziekt) dat wij niet meer goed met elkaar kunnen werken en ik ben afhankelijk van van haar. De organisatie wil mij ook niet onder een andere zorg coördinator plaatsen.

Op mijn contract voor onbepaalde tijd (half A4-tje) staat het volgende aangegeven:
'Met ingang van xxx bedraagt de overeengekomen arbeidsduur over een gemiddelde van 26 kalenderweken, 21 uren per week. De totale afrekening van de uren boven het minimum aantal uren, vindt 1 keer per 26 kalenderweken plaats'.

Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen want ik weet het niet meer? Kan mijn werkgever mij min uren bezorgen ook al vraag ik herhaaldelijk om werk en zo ja, hoe lang blijven deze uren geldig?

Met vriendelijke groet,

Radeloosje.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
sabri

sabri

Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: do 19 mei 2011 0:23    Onderwerp: Re: Min uren die maar oplopen ondanks dat ik om werk vraag Reageer met quote Naar onder Naar boven

Radeloosje schreef:
Hoi lezer,

Ik werk in de thuiszorg.
Sinds maart 2010 is mijn oude bedrijf overgenomen door een nieuw bedrijf. Ik heb toen een contract ondertekend voor 21 uur per week. Wanneer je dit contact niet tekende dan betekende het dat je werkeloos zou worden en dat wilde ik niet dus heb ik getekend.

Vanaf die periode is mijn nieuwe werkgever niet in staat om mij 21 uur aan het werk te zetten. Hierdoor heb ik al meer dan 100 uur in de min staan.

Vanaf het allereerste begin vraag ik mijn zorg coördinator of zij adresjes voor mij heeft omdat ik graag 21 uur wil werken. Dit lukt haar niet ook al ken ik collega's die een 40-urig contract hebben en moeten overwerken. Ik heb al meerder pogingen ondernomen om met mensen in de organisatie te praten maar ik word van het kastje naar de muur gestuurd en puntje bij paaltje moet ik met mijn zorg coördinator (of rayon manager die niet bestaat omdat de functie niet ingevuld is) praten en het oplossen. Ondertussen worden mijn minuren enkel en alleen hoger. Dit alles brengt spanningen mee in mijn relatie en ik zie het zo langzamerhand niet meer zitten op mn werk.

Op dit moment heb ik het gevoel dat ik mijn graf alleen maar dieper aan het graven ben ook al doe ik mijn best om van deze uren af te komen. Ik heb zelfs al aangegeven dat ik ze mij ook op mijn vrije middag werk mogen geven als ik op die manier van mijn min uren af kom.

De relatie tussen zorg coördinator en mij is intussen dusdanig onder spanning komen te staan (verziekt) dat wij niet meer goed met elkaar kunnen werken en ik ben afhankelijk van van haar. De organisatie wil mij ook niet onder een andere zorg coördinator plaatsen.

Op mijn contract voor onbepaalde tijd (half A4-tje) staat het volgende aangegeven:
'Met ingang van xxx bedraagt de overeengekomen arbeidsduur over een gemiddelde van 26 kalenderweken, 21 uren per week. De totale afrekening van de uren boven het minimum aantal uren, vindt 1 keer per 26 kalenderweken plaats'.

Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen want ik weet het niet meer? Kan mijn werkgever mij min uren bezorgen ook al vraag ik herhaaldelijk om werk en zo ja, hoe lang blijven deze uren geldig?

Met vriendelijke groet,

Radeloosje.

Het is belangrijk om te weten dat (ondanks het tekenen van een nieuw contract), de rechten onder jouw oude arbeidsovereenkomst gewoon blijven bestaan. Dit is vastgelegd in de Wet Overname Onderneming.

Bij een overname, kan het overnemende bedrijf jou in principe niet zo maar ontslaan. Hier zijn uitzonderingen en regels voor, die redelijk ingewikkeld zijn om hier even snel uit te leggen.

Als jij minuren hebt die niet aan jou te wijten zijn, is dit het probleem van jouw werkgever en je hebt gewoon recht op het bijbehorende salaris.

Mocht dit minder zijn dan wat je in eerste instantie had bij het "oude" bedrijf, dan raad ik je aan om contact op te nemen met het Juridisch Loket, je rechtsbijstandsverzekering als je die hebt, of een advocaat.
Radeloosje

BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2011 12:31    Onderwerp: Re: Min uren die maar oplopen ondanks dat ik om werk vraag Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hi Sabri,

Ok, ik zal de rechtsbijstand gaan inschakelen. Bedankt voor je snelle reactie.
DENNIS79

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2011 13:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi hoi,

kijk eens in deze thread:
http://rechtenforum.nl/forum/thread/title/Minder+uren+werken+dan+contract/t/32154/

Daar staat een vraag van iemand met (zeer waarschijnlijk) dezelfde CAO (VVT). Vooral mijn laatste reacties daar geven mede een antwoord op jouw vraag.
Radeloosje

BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2011 13:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi Dennis 79,

Wauw, das een lange communicatie. Ik ben er even snel doorheen gegaan maar daar moet ik een ander keer eens rustig bij gaan zitten en lezen. Er zit een heleboel informatie in.

Ik kan wel zeggen dat mijn werkgever zo netjes is om mij iedere maand de afgesproken uren uitbetaald (vandaar waarschijnlijk de min uren).

Ik probeer in de tussentijd ook mijn CAO te ontvangen. Misschien staat daar ook wel iets in.

Bedankt voor je reactie en je link.
DENNIS79

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2011 16:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De "kort-door-de-bocht" versie is, dat er weliswaar een gemiddeld aantal uren gewerkt moet worden en dat kan betekenen de ene week wat meer en dan weer wat minder, maar dat roosters in principe samen in overeenstemming tussen werknemer en werkgever gemaakt moeten worden.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds