Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 2 van 2 |
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |
|
Auteur |
Bericht |
gijs1111111
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 16 mei 2011 15:31 Onderwerp: |
|
|
Het familielid, heeft zijn ongenoegen niet kenbaar gemaakt eerder aan WVB A. Wel aan zijn oude moeder, want zijn woning moest verhuurd en dat lukte maar niet en die werd daar zenuwachtig van, en heeft WVB B voorgesteld in te schakelen omdat ze die steeds in de plaatselijke advertentiebladen zag staan. Het familielid heeft het financieel moeilijk, de woning moest verhuurd. WVB A liet de woning bezichtigen toen het pas in de verhuur stond en toen kwam WVB A met een expat uit Amerika. Die was enthousiast en wilde de woning na de bezichtiging. Maar WVB A adviseerde dat de woning kind onvriendelijk was terwijl WVB A de woning kon en de expat. Terwijl er in mijn ogen niets kindonvriendelijks aan de woning is. Daardoor zag de expat ervan af. Bij de laatste potentiele huurder was het dat die huurder niet goed zou zijn.
WVB A heeft rechten op grond van het contract maar je zou denken dat ze dan ook verplichtingen moet hebben voor de belangen op te komen van het familielid. Die klaagde wel bij zijn moeder over WVB A maar niet bij WVB A zelf. De reacties zijn duidelijk. Misschien is het voor hem zinvol voor te stellen om de helft te betalen van de courtage in de hoop dat WVB A dat goed vind. Als dat niet gaat, alles betalen en een klacht bij de NVM in te dienen om te proberen wat terug te krijgen. Dit om het risico niet te lopen nog eens ruim 1000 aan proceskosten kwijt te zijn. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: ma 16 mei 2011 16:03 Onderwerp: |
|
|
Ik begrijp waarom je gebruik maakt van termens als "oude moeder" en "financieel moeilijk", en sommige mensne op dit forum zijn daar oo gevoelig voor. Echter jij komt hier denk ik niet om kost wat kost gelijk te krijgen, maar om te vragen wat je positie is.
Zodra jij een kapotte TV koopt bij de plaatselijke elektronica boer, dan kun je wel gaan klagen bij je buurman, maar daar kun je vervolgesn niets mee aanvangen tegen die verkoper. Zo geldt dat ook voor de bemiddelaar. Enkel het klagen bij de moeder levert geen ingebrekestelling op.
Het voorstel lijkt me overigens prima. Wie weet accepteert de makelaar dat wel. Hij loopt ten slotte ook een bepaald procesrisico. Zeker als hij zelf weet dat hij wellicht te weinig gedaan heeft, zal hij eerder geneigd zijn om akkoord te gaan. Bovendien zal hij ook eerst kosten moeten maken om een procedure te starten! |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 2 van 2 |
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|