|
Auteur |
Bericht |
Reindert
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 12 mei 2011 18:16 Onderwerp: 2 verschillende bv`s maar 1 bv met een cao bouwnijverheid |
|
|
Een goede avond allen,
Ik heb een probleem waarvan ik hopende ben met dit probleem hier in dit forum geholpen te kunnen worden?
Ik ben een halfjaar werkzaam geweest bij een werkgever in de grond water en wegenbouw. Nu is het zo dat deze werkgever 2 bv`s heeft waarvan een bv een cao bouwnijverheid hanteerd. Het kantoor personeel zit voor dezelfde werkgever in een andere bv waar geen cao bouwnijverheid wordt gehanteerd!
Is het niet zo dat beide bv`s moeten vallen onder dezelfde; wet op het algemeen verbindend en het onverbindend verklaren van bepalingen van collectieve arbeidsovereenkomsten? Dus gelijke monniken gelijke kappen? Ik verneem graag een antwoord in deze, want ik loop hier nu al een tijdje mee?
Groet,
Reindert |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: vr 13 mei 2011 10:43 Onderwerp: |
|
|
Je zegt dat er twee bv's zijn, dan zijn er in principe ook twee verschillende werkgevers. Het kan goed zijn dat ook die tweede werkgever (b.v.) valt onder de werking van de CAO, maar dat kan ik op basis van jouw berichtje niet bepalen. |
|
|
|
 |
Reindert
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 13 mei 2011 19:42 Onderwerp: |
|
|
DENNIS79 schreef: | Je zegt dat er twee bv's zijn, dan zijn er in principe ook twee verschillende werkgevers. Het kan goed zijn dat ook die tweede werkgever (b.v.) valt onder de werking van de CAO, maar dat kan ik op basis van jouw berichtje niet bepalen. |
Beste Dennis,
Bedankt voor je beantwoording op mijn vraag. Het is voor dit bedrijf zoals ik het schetste, 2 bv`s van 2 en delfde directeuren. Beide directeuren zijn beide op papier beide eigenaar van deze 2 bv`s. En het personeel dat in de buitendienst werkzaam is, vallen onder het cao voor de bouwnijverheid, of het cao voor het loonwerk*LEO dus. Maar het kantoor personeel wordt buiten iedere cao gehouden hetgeen naar mijn idee niet correct is. Want beiden cao`s zowel de LEO als voor de bouwnijverheid zijn beiden door de minister algemeen verbindend verklaart en geldt dus voor de gehele GWW sector!
Ik ben in deze nu op het punt gekomen dat ik aan het zoeken ben naar een goede en geschikte advocaat arbeidsrecht, welke deze zaak voor mij zou kunnen gaan behartigen. Want ik heb echt sterk het gevoel door deze werkgever in de maling te zijn genomen. Want als een cao algemeen verbindend is verklaart, is hij wettelijk verplicht zich naar dit verbindend verklaarde cao te schikken of hij dit nu wil of niet. Beide bv`s verrichten dezelfde arbeid voor de GWW sector= grond water en wegenbouw.
( Ik laat hier wel weten wat er uit het onderzoek van een advocaat is gekomen welke ik in de arm ga nemen om het een en ander goed te laten uitzoeken! )
Groet,
Reindert |
|
|
|
 |
|