|
Auteur |
Bericht |
Gucci
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 13 apr 2011 14:33 Onderwerp: termijn uitkopen woning? |
|
|
Mijn vriend moet uitgekocht worden door zijn ex; deze beschikking heeft reeds 3 maanden geleden plaatsgevonden.
Ex heeft nog geen enkele stap ondernomen.
Wat is een redelijke termijn voor ex om mijn vriend uit te kopen?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Groetjes van Gucci |
|
|
|
 |
Gucci
|
Geplaatst: do 14 apr 2011 12:24 Onderwerp: |
|
|
Weet niemand van de (aankomende) juristen dit??
Groet, Gucci |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: do 14 apr 2011 15:34 Onderwerp: |
|
|
Het is niet mijn gebied maar ik kan mij voorstellen dat er in de beschikking iets over wordt gezegd? _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
Gucci
|
Geplaatst: vr 15 apr 2011 12:20 Onderwerp: |
|
|
pacta sunt servanda schreef: | Het is niet mijn gebied maar ik kan mij voorstellen dat er in de beschikking iets over wordt gezegd? |
Ja, binnen een redelijke termijn; maar ja, wat is redelijk? |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: di 26 apr 2011 10:34 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat een telefoontje naar een makelaar wonderen doet. Die kan vast aangeven wat de gemiddelde tijd is dat dergelijke mogen duren. _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
Gucci
|
Geplaatst: wo 27 apr 2011 13:01 Onderwerp: |
|
|
De advocaat heeft gezegd dat als ex niks onderneemt moet je toch weer naar de rechtbank en hier is nu al €30.000 naar advo-kosten gegaan.
Voor ex is er geen enkele haast bij omdat er maar een klein hypotheekje €120) op het huis zit. Als ex moet gaan uitkopen zullen de lasten behoorlijk omhoog gaan. Hier zit het probleem ook.
Groetjes, Gucci |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
|
Geplaatst: do 28 apr 2011 11:37 Onderwerp: |
|
|
Dan zit er helaas weinig anders op dan weer naar de rechter te stappen om pressie uit te oefenen. _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
Gucci
|
Geplaatst: do 28 apr 2011 13:36 Onderwerp: |
|
|
Dat is toch eigenlijk schandalig? Het kost weer een hoop geld en ex lacht zich een breuk!
Groetjes, Gucci |
|
|
|
 |
dododo
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 28 apr 2011 13:55 Onderwerp: uitkopen of verkopen |
|
|
Ik zit heel waarschijnlijk straks met hetzelfde geval als u. MIjn ex woont in een bijna afbetaald huis. Ik heb nu scheiding aangevraagd en het concept is nu in zijn brievenbus. Tot nu toe heeft ie niet gereageerd. Wel een van mn kinderen gebeld met de mededeling dat ik hem t huis uit wil krijgen. Dat is mijn intentie niet, maar als ie niet medewerkt dan kan het zo zijn dat ik om vervangende medewerking ga vragen en dan kan het idd gebeuren dat het huis verkocht word en hij andere woonruimte moet zoeken. Maar dat is dan zn eigen verantwoording, want nodig is het niet. Hij kan gewoon een tweede hypotheek nemen en zn uitkering is zodanig dat dat makkelijk kan.
Hij weet dus van de echtscheiding. In het concept staat dat ik het goed vind dat hij het huis krijgt en hij mij uit kan kopen. Hij kan dat makkelijk betalen.
Nu heb ik hier al eerder een vraag gesteld inzake vervangende medewerking.
Misschien had dat bij u al moeten gebeuren. Ik heb begrepen van mijn advocaat dat als ex niet mee wil werken of niet reageert hij de rechter kan vragen om vervangende mederwerking. Een notaris word dan aangesteld en die gaat de boel verdelen.
Het is de vraag of diegene van u die nog in het huis zit daar blij mee zal zijn.
En ik denk die ex van mij ook niet. Misschien kunt u uw advocaat eerst een brief laten schrijven, dat dit gaat gebeuren als er geen mederwerking word verleent.
Dat in de beschikking staat redelijke termijn daar zou ik vanaf het begin tegen geprotesteerd hebben. Ik vind dat in de beschikking de redelijke termijn verwoord moet worden, zodat er geen onduidelijkheden ontstaan.
Raar als al duidelijk is dat tegenpartij niet mee werkt dat dan zoiets onduidelijks als een redelijk termijn word beslist in de beschikking.
Het best was als u bij de scheiding ook de boedel op de rol heeft en zo snel mogelijjk vervangende medewerking vraagt, zodat er geen nieuwe zaak hoeft te worden gestart.
Dat is wat ik ervan begrepen heb van mijn advocaat. Maar als ik t niet helemaal goed begrepen heb of niet goed verwoord , dan mijn excuses en hoor ik graag van mensen hier die in het recht zitten, hoe het dan wel is
Ik ben maar een leek op dat gebied
Dododo |
|
|
|
 |
dododo
|
Geplaatst: do 28 apr 2011 13:59 Onderwerp: uitkopen of verkopen |
|
|
Overigens geloof ik niet dat zulke mensen als mijn ex en degene waar u het over heeft nu zo erg kunnen lachen hoor.
Als je zo bezig bent als hun! Nou ja, dan kun je zelf wel invullen hoe blij deze mensen zijn.
Dofa |
|
|
|
 |
Gucci
|
Geplaatst: do 28 apr 2011 21:52 Onderwerp: |
|
|
De echtscheiding en de boedelscheiding waren 2 aparte zaken, het is nu eenmaal zo, daar kan ik niks meer aan veranderen.
De wet gaat er van uit dat mensen redelijk zijn in het beginsel maar helaas is de praktijk vaak anders,
Het is gewoon balen dat je weer een zaak moet starten en dan nog; wat is de sanctie als ex nog niks onderneemt?
Groetjes, Gucci |
|
|
|
 |
dododo
|
Geplaatst: do 28 apr 2011 22:50 Onderwerp: verkoop |
|
|
Oke nieuwe zaak. In die zaak kan vervangende medewerking worden gevraagd. En dan gaat er dus gebeuren wat ik hierboven schreef. Tenminste dat is wat ik van mijn advocaat heb begrepen.
Het huis word dan verkocht.
Do |
|
|
|
 |
Gucci
|
Geplaatst: do 28 apr 2011 23:12 Onderwerp: |
|
|
Jammer dat het allemaal op zo'n manier moet gebeuren,; helaas, sommige mensen willen gewoon niet meer redelijk zijn.
Hier moet de lening terugbetaald worden en een behoorlijke PA, dus ja, het zou wel prettig zijn als ex meewerkt.
Groetjes, Gucci |
|
|
|
 |
|