Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 02 aug 2025 21:43
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

garantstelling ouders?
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jacqjusjas

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: di 19 apr 2011 20:30    Onderwerp: garantstelling ouders? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo..

Wij hebben even het volgende:
Wij willen een woning gaan huren via Nederwoon verhuurmakelaars,
nu zijn wij vanavond bij het huis wezen kijken en hebben inprincipe gezegd dat wij het huis graag willen hebben..

Nou werd ons verteld dat wij 2631 euro aan hun moeten betalen dat is 1x de maandhuur á 795 euro 1x borg voor verhuurder (dus niet Nederwoon) en 1x 795 euro excl BTW voor Nederwoon + nog iets van 90 euro contract kosten en sleutelgeld... ik vind dit zelf een heel hoog bedrag maar goed het is te betalen voor ons...

Nu eisen ze van ons een werkgevers verklaring van mijn partner, en loonstrook, en van mij ook.. Ik studeer dus dat heb ik niet..
maar... nu komt het ze zouden ook graag een garantstelling van een van onze ouders hebben voor het geval wij de huur niet kunnen betalen.

wij verdienen samen 2500 euro per maand netto, mijn partner word 32 dit jaar en ik word 27 volgende week.

Mag dit wel? want volgens mij hoeven onze ouders niet meer garant voor ons te staan omdat hun financieel niet meer verantwoordelijk voor ons zijn.

Wie o wie kan ons hierbij helpen? Ik heb zelf geen verstand van juridische dingen en toen ik dit forum vond dacht ik dat jullie vast wel een antwoord kunnen geven..

Alvast bedankt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 19 apr 2011 20:55    Onderwerp: Re: garantstelling ouders? Reageer met quote Naar onder Naar boven

jacqjusjas schreef:
Mag dit wel? want volgens mij hoeven onze ouders niet meer garant voor ons te staan omdat hun financieel niet meer verantwoordelijk voor ons zijn.

Dat mogen ze vragen. Jullie hoeven hier natuurlijk niet mee akkoord te gaan.

Mocht er mondeling al een overeenkomst tot stand zijn gekomen, dan hoeven jullie extra voorwaarden niet te accepteren en kunnen jullie nakoming van de (mondelinge) huurovereenkomst vorderen.

Quote:
Nou werd ons verteld dat wij 2631 euro aan hun moeten betalen dat is 1x de maandhuur á 795 euro 1x borg voor verhuurder (dus niet Nederwoon) en 1x 795 euro excl BTW voor Nederwoon + nog iets van 90 euro contract kosten en sleutelgeld...

Werd deze woning door Nederwonen te huur aangeboden?

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: di 19 apr 2011 23:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

BonaFidas in hoeverre is dit inderdaad eigenlijk het geval? Dat een partij wilt huren en dat je als verhuurder hierin kunt vinden is mooi maar een huurcontract kan veel omvatten waar uiteindelijk een hurende partij het niet mee eens kan zijn. Op basis van een wederzijdse acceptatie voordat daadwerkelijk getekend is betekend dan toch ook niet dat je als verhurende partij daadwerkelijk gebonden bent zolang niets getekend is.
bona fides

BerichtGeplaatst: di 19 apr 2011 23:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

JZ schreef:
BonaFidas in hoeverre is dit inderdaad eigenlijk het geval?

In hoeverre er daadwerkelijk mondeling een huurovereenkomst tot stand is gekomen? Dat kan ik niet beoordelen zonder te weten hoe het precies is gegaan.

Quote:
Dat een partij wilt huren en dat je als verhuurder hierin kunt vinden is mooi maar een huurcontract kan veel omvatten waar uiteindelijk een hurende partij het niet mee eens kan zijn. Op basis van een wederzijdse acceptatie voordat daadwerkelijk getekend is betekend dan toch ook niet dat je als verhurende partij daadwerkelijk gebonden bent zolang niets getekend is.

Ik zou verhuurders aanraden om er steeds duidelijk in te zijn dat er pas een huurovereenkomst ontstaat op het moment dat de huurder het papieren contract ondertekent. (Of beter: gewoon tijdig de precieze huurvoorwaarden overleggen.)

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: wo 20 apr 2011 8:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bon Fides het is maar net hoe je het bekijken wilt... Nederwoon bied de woning aan namens mensen die hun huis te huur hebben staan..
In dit geval: dit huis is eigendom van iemand die meerdere huizen in Nederland verhuurt, maar heeft nederwoon de opdracht gegeven om mensen te vinden voor het huis.

Vandaag krijgen we te horen wat voor spullen we aan moeten leveren en dan sturen ze dat door naar de eigenlijke verhuurder en die beslist of wij het huis mogen huren of niet op basis van de door ons aangeleverde papieren.

Ik hoop dat we eventueel morgen of dinsdag het huurcontract mogen gaan tekenen, maar we zijn al wel gewaarschuwd dat we het contract goed moeten doorlezen voor het geval het een eventueel wurg contract is waar we uiteraard niet vrolijk van worden.

Er is nog geen mondelinge overeenkomst.. We hebben alleen gezegd dat we het huis graag hebben willen. We wonen beide bij onze ouders in en ik heb zelf 2 kinderen (3e op komst) en via de woning coorporaties krijg ik geen urgentie omdat ze zeggen dat ik toch al een dak boven mijn hoofd heb. dus we hebben geen andere mogelijkheid dan via de particuliere sector te gaan huren.
bona fides

BerichtGeplaatst: wo 20 apr 2011 11:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

jacqjusjas schreef:
Bon Fides het is maar net hoe je het bekijken wilt... Nederwoon bied de woning aan namens mensen die hun huis te huur hebben staan..

Dan kan er alvast geen 795 euro ex BTW aan bemiddelingskosten in rekening worden gebracht. Wordt dat bedrag betaald, dan kan het worden teruggevorderd als onverschuldigd betaald.

Het is verder niet "net hoe je het bekijken wilt", maar het hangt wel af van hoe het precies is gegaan. Ik kan daar verder niet veel zinnigs over zeggen.

Quote:
Er is nog geen mondelinge overeenkomst.. We hebben alleen gezegd dat we het huis graag hebben willen.

Ok, dan is er waarschijnlijk inderdaad nog geen overeenkomst.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds