|
Auteur |
Bericht |
svelsas
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 19 apr 2011 20:18 Onderwerp: Vraag financiering |
|
|
Geachte allemaal,
Ik zit met een probleem.
Vorig jaar heb ik als medecontractant mee getekend op de auto-financiering van mijn toenmalige vriendin.
Ongeveer een half jaar geleden is ze vertrokken, en heeft veel spullen waaronder haar auto meegenomen.
Na een tijd bleek, dat de financiering niet meer werd voldaan door haar. De auto werd verkocht, en er is een schuld ontstaan van EURO 12.000.
Onlangs ontving ik een brief, dat de vordering uit handen word gegeven aan de deurwaarder.
In hoevere ben ik aansprakelijk, en kan ik op een of andere manier de volledige aansprakelijkheid van de schuld bij haar leggen? Krijg haar zelf met geen mogelijkheid te pakken en weet ook het huidige adres niet.
Ik hoop dat er mogelijkheden zijn!
Met vriendelijke groet,
Stef Els |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 19 apr 2011 20:44 Onderwerp: Re: Vraag financiering |
|
|
svelsas schreef: | In hoevere ben ik aansprakelijk |
Ligt aan wat je precies hebt getekend. Waarschijnlijk ben je hoofdelijk aansprakelijk voor de hele schuld. In dat geval kun jij worden aangesproken op het gehele openstaande bedrag.
Quote: | en kan ik op een of andere manier de volledige aansprakelijkheid van de schuld bij haar leggen? |
In jullie onderlinge verhouding natuurlijk wel, maar daar heb je niets aan tegenover de schuldeiser. Uitgaande van hoofdelijke aansprakelijkheid kan die jou aanspreken en (na een gerechtelijk vonnis) beslag leggen op jouw spullen, bankrekening en/of inkomen. Dat hij ook je ex kan aanspreken speelt hierbij geen rol. Hij mag zelf kiezen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|