|
Auteur |
Bericht |
marjolein123
Leeftijd: 69 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 29 mrt 2011 19:23 Onderwerp: vraag betreft CAO kinderopvang |
|
|
Beste mensen, Mijn schoondochter werkt in de kinderopvang. Zij werkt daar 3 dagen per week . 3 dagen van 10 uur en dat is geheel volgens de CAO.
Nu hebben ze een poosje geleden een appartement gekocht en ze heeft nog een studieschuld en dus wil ze hard er tegenaan om die schuld zo snel mogelijk weg te werken. Een nobel streven.
Ze werkt dus 3 vaste dagen. De overige dagen mag ze echter nergens anders aan de gang omdat ze beschikbaar moet blijven voor de instelling.?? Stel dat er iemand ziek wordt, artsenbezoek, vakantie??? enz.
Ik kan dit echter uit de CAO kinderopvang niet opmaken. Ik begrijp dat de wergever wil weten als ze gaat werken waar ze dat gaat doen. Een rede om dit niet toe te staan kan zijn bijvoorbeeld werken bij een concurrent. Ik noem maar wat.
Nu echter mag ze niets en dat vind ik eigenlijk vreemd. Je kan toch zomaar niet verwachten van iemand dat hij die uren voor je vrijhoudt zonder vergoeding. ?? Kan iemand mij hier misschien antwoord op geven?
Met vriendelijke dank
Marjolein |
|
|
|
 |
Furr
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): NTI
|
Geplaatst: di 29 mrt 2011 22:20 Onderwerp: |
|
|
Staat dat ook in het contract? |
|
|
|
 |
marjolein123
|
Geplaatst: wo 30 mrt 2011 9:48 Onderwerp: |
|
|
Dat zal ik na moeten vragen maar is het mogelijk om zomaar dingen dan toe te voegen.
Ik kan me voorstellen dat dat dan kan, dat dat wenselijk is voor een bedrijf maar dan moet er toch een beloning tegenover staan. Je kunt toch zomaar niet iemand op 'wacht' houden zonder daarvoor een vergoeding te betalen.
Ik vind het een beetje krom maar ik zal vragen wat er in haar contract staat.
Bedankt tot zo ver
groetjes
Marjolen |
|
|
|
 |
marjolein123
|
Geplaatst: do 07 apr 2011 15:38 Onderwerp: |
|
|
Wel ik heb het nagevraagd en inderdaad, ondanks dat ze de vaste dagen werkt, toegewezen heeft gekregen staat er in haar arbeidsovereenkomst dat ze werkt in wisseldienst. Dus is ze ook inzetbaar op de andere dagen. Het is niet anders
Bednkt voor het meedenken en groetjes  |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: do 07 apr 2011 16:11 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt me wel dat hier afspraken over moeten kunnen worden gemaakt.
Hoe dan ook kan ze volgens mij niet verplicht zijn om iedere dag direct beschikbaar te zijn voor werk, tenzij ze hiervoor betaald zou krijgen.
Ik neem aan dat het zo ook niet gaat, maar dat ze in principe wel bereid moet zijn ook op andere dagen te worden ingeroosterd. Het lijkt mij echter dat zo'n principeplicht moet wijken voor haar belang om op haar vrije dagen ander werk aan te kunnen nemen. Een kinderopvang kan naar mijn mening niet verwachten dat werknemers voor 3 dagen in de week voor de andere dagen geen verplichtingen aangaan. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: do 07 apr 2011 16:14 Onderwerp: |
|
|
Gaat het om artikel 4.2 van de CAO Kinderopvang? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
marjolein123
|
Geplaatst: do 07 apr 2011 16:46 Onderwerp: |
|
|
Ik ga het navragen, heb het op de mail gezet zodra ik meer weet hoor je
 |
|
|
|
 |
marjolein123
|
Geplaatst: zo 05 jun 2011 0:13 Onderwerp: |
|
|
Wel men wil er verder niet mee aan de gang. Ik heb een paar keer geprobeerd hen te overtuigen dat het wel handig is te weten hoe of wat maar ze durft niet omdat ze nog geen vaste aanstelling heeft. daarbij is ze nu zwanger en durft ze helemaal niets meer te zeggen bang dat haar contract niet verlengt gaat worden.
bedankt voor het meedenken en groetje
Marjolein |
|
|
|
 |
|