|
Auteur |
Bericht |
scilderr
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 28 mrt 2011 18:02 Onderwerp: Wie ben ik verplicht binnen te laten bij een beslaglegging |
|
|
Morgen komt er een een deurwaarder bij mij beslag leggen met een politiefunctionaris en sleutelmaker.
Dat dit zo ver is gekomen is mijn eigen schuld. Daar is geen discussie over mogelijk. Het gaat maar om een klein bedrag dus het komt ook wel goed. Maar..
Mijn vraag is: wie ben ik verplicht binnen te laten. Alleen de deurwaarder, of ook de politiefunctionaris en de sleutelmaker. Ik ben namelijk wel thuis morgen maar wil zo min mogelijk vreemde mensen binnen hebben. Ik ben ook gewoon benieuwd wat mijn rechten zijn.
Hoop dat iemand het antwoord weet. Alvast bedankt. |
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 28 mrt 2011 18:21 Onderwerp: |
|
|
De sleutelmaker komt nooit binnen, zeker niet als jij de deur opent.
Als jij de gerechtsdeurwaarder ongehinderd toegang verschaft komt de politiefunctionaris hoogst waarschijnlijk ook niet naar binnen. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 28 mrt 2011 18:26 Onderwerp: |
|
|
De politie komt volgens mij mee omdat de gerechtsdeurwaarde zich desnoods met behulp van "de sterke arm" zich de toegang tot je woning mag verschaffen. Als je de deurwaarder binnen laat en zijn werk laat doen, kun je vermoedelijk wel vragen dat de politie en de slotenmaker buiten blijven wachten. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
scilderr
|
Geplaatst: ma 28 mrt 2011 18:31 Onderwerp: |
|
|
Bedankt.
Toch ben ik nog steeds nieuwsgierig naar mijn rechten. Ik neem aan dat ik die heb m.b.t. dit onderwerp. "Hoogstwaarschijnlijk" en "volgens mij" zal daar niet in voorkomen.
No offence. |
|
|
|
 |
Jet
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 28 mrt 2011 19:17 Onderwerp: |
|
|
http://pvu.nl/index.php?page=225&lang=1
Bovenstaande url lezende, komt het mij voor dat de sterke arm alleen in actie komt als de deurwaarder daarom vraagt. De slotenmaker heeft binnen de woning niets te zoeken en zal onverrichter zake vertrekken.
Komen wel een hoop kosten voor je bij zo. Zowel van de politie als ook van de slotenmaker. Die van de deurwaarder uiteraard ook. |
|
|
|
 |
scilderr
|
Geplaatst: ma 28 mrt 2011 19:29 Onderwerp: |
|
|
Dat er kosten aan verbonden zijn dat is mij bekend.
Helaas heb ik nog steeds geen duidelijk antwoord op mijn vraag. Best vreemd eigenlijk dat hier geen informatie over te vinden is op het wereld wijde web.
Laat ik mijn vraag anders stellen:
Wanneer moet ik een politie agent toelaten tot mijn woning? |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: ma 28 mrt 2011 20:06 Onderwerp: |
|
|
De politie komt mee op grond van art. 444 Rv.
Weigert u om ze binnen te laten dan wordt er een machtiging geregeld, waarmee ze naar binnen mogen en dus geen toestemming meer nodig is. |
|
|
|
 |
scilderr
|
Geplaatst: ma 28 mrt 2011 20:41 Onderwerp: |
|
|
hilde12 schreef: | De politie komt mee op grond van art. 444 Rv.
Weigert u om ze binnen te laten dan wordt er een machtiging geregeld, waarmee ze naar binnen mogen en dus geen toestemming meer nodig is. |
Ja, en met "ze" bedoel je de deurwaarder, de politie, of allebei? De deurwaarder laat ik sowieso binnen want die moet ik binnen laten dat weet ik. Maar de politiefunctionaris... |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: ma 28 mrt 2011 21:04 Onderwerp: |
|
|
De politie is er ter assistentie van de deurwaarder.
Of ze mee naar binnen gaan ligt aan de situatie, vinden zij of de deurwaarder dat assistentie nodig is (en dat is niet ter beoordeling aan u maar aan hen) dan mogen zij mee naar binnen. |
|
|
|
 |
Jet
|
Geplaatst: ma 28 mrt 2011 21:14 Onderwerp: |
|
|
Waarom is het zo belangrijk voor je om te weten of de politie wel of niet mee naar binnen komt, of mag? Als mijn situatie zover zou zijn gekomen als nu de zaken bij jou, zou het mij geen sier uitmaken wie er nog wel of niet binnen (mag) komen.
Dit is geen verwijt. Alleen maar een vraag die bij mij opkwam. |
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 29 mrt 2011 6:31 Onderwerp: |
|
|
Jet schreef: | Waarom is het zo belangrijk voor je om te weten of de politie wel of niet mee naar binnen komt, of mag? Als mijn situatie zover zou zijn gekomen als nu de zaken bij jou, zou het mij geen sier uitmaken wie er nog wel of niet binnen (mag) komen.
Mogelijk heeft TS een geestelijke aandoening bv. borderline, deze mensen kunnen wel problemen hebben met wie er in huis komt. |
|
|
|
 |
Jet
|
Geplaatst: di 29 mrt 2011 9:06 Onderwerp: |
|
|
theod schreef: | Jet schreef: | Waarom is het zo belangrijk voor je om te weten of de politie wel of niet mee naar binnen komt, of mag? Als mijn situatie zover zou zijn gekomen als nu de zaken bij jou, zou het mij geen sier uitmaken wie er nog wel of niet binnen (mag) komen.
Mogelijk heeft TS een geestelijke aandoening bv. borderline, deze mensen kunnen wel problemen hebben met wie er in huis komt. |
Ja, mogelijk. Maar daar kan TS waarschijnlijk opheldering over geven.  |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: di 29 mrt 2011 9:57 Onderwerp: |
|
|
Of TS heeft groene vingers, en vindt -terecht- dat dat niets te maken heeft met zijn onbetaalde telefoonrekening.... maar goed zo zijn er nog tal van verklaringen te bedenken ;-) |
|
|
|
 |
Jet
|
Geplaatst: di 29 mrt 2011 10:03 Onderwerp: |
|
|
DENNIS79 schreef: | Of TS heeft groene vingers, en vindt -terecht- dat dat niets te maken heeft met zijn onbetaalde telefoonrekening.... maar goed zo zijn er nog tal van verklaringen te bedenken  |
Groene vingers... waar jullie al niet aan denken! Maar dat doe je toch op zolder en niet in de woonkamer mag ik hopen?
Daarbij... TS weet ruim van te voren dat ze komen, dus alle tijd om te ontmantelen. |
|
|
|
 |
hilde12
|
Geplaatst: di 29 mrt 2011 10:14 Onderwerp: |
|
|
Bij angst voor politie in huis, denk ik eerder aan dingen niet de politie waarschijnlijk niet mag zien in de woning dan aan borderline...
Niet dat het wat uitmaakt of er wel of geen politie bij is (in het geval van wat illegaals aantreffen), want als de deurwaarder het ziet geeft die het weer door aan de politie. Dus óf aan de agent die bij de deur staat te wachten, óf hij belt het door aan de agenten op het bureau. |
|
|
|
 |
|