|
Auteur |
Bericht |
Ruby
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 16 mrt 2011 10:22 Onderwerp: spoedvraag deurwaarder en inning |
|
|
Mijn man is KA plichtig. nu ontvingen wij van de deurwaarder een verzoek om de achterstallige KA te voldoen.
Na een brief gestuurd te hebben met de bewijzen dat wij nog nooit een achterstand hebben gehad kregen wij een antwoord dat het om achterstallige indexering ging. Ook dit was aantoonbaar onjuist.
Nu zijn wij in afwachting van een uitspraak die helaas al 8 weken op zich laat wachten ipv de toegezegde 4 weken en het kan bijna niet anders als dat de KA naar beneden wordt aangepast. Om deze reden hebben wij de maand maart nog niet voldaan maar hebben wij volgens het LBIO nog 2 weken de tijd.
Nu vordert de deurwaarder de achterstallige KA van maart 2011. Kan dit omdat er feitelijk nog geen achterstanden zijn. |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: wo 16 mrt 2011 10:34 Onderwerp: Re: spoedvraag deurwaarder en inning |
|
|
Ruby schreef: | het kan bijna niet anders als dat de KA naar beneden wordt aangepast. |
Zolang dat niet feitelijk gebeurd is, kun je dat niet als argument gebruiken. Vermoedelijk denkt de ex exact hetzelfde, maar dan omgekeerd. Het eigenaardige van dit soort zaken is dat je vooraf nooit weet hoe het afloopt.
Als er geen daadwerkelijke achterstand is (op basis van de huidige regeling, dus niet vooruitlopend op de uitspraak), valt er natuurlijk weinig te vorderen. Met betrekking tot maart is dan de vraag of er vooruit of achteraf betaald moet worden - dat zou ik niet weten. _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
Ruby
|
Geplaatst: wo 16 mrt 2011 10:41 Onderwerp: |
|
|
Dank je wel voor je info. Nee op basis van de huisdige regeling is er geen achterstand. Je betaald KA vooraf maar mag maximaal een maand uitlopen, dus ook in de lopende maand betalen.
Mwah met een inkomesdaling van netto 1600 pm die niet verwijtbaar is lijkt het me niet logisch dat de huidige KA gehandhaafd blijft.. maar dat wachten we gewoon even af. |
|
|
|
 |
Yetl
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: wo 16 mrt 2011 11:45 Onderwerp: |
|
|
Ruby schreef: | Je betaald KA vooraf maar mag maximaal een maand uitlopen, dus ook in de lopende maand betalen. |
Dat is niet juist. KA is bij vooruitbetaling verschuldigd. Zonder toestemming van de schuldeiser mag je niet uitlopen, ook niet maximaal 1 maand. Wanneer op de 1ste van de maand de gelden niet zijn ontvangen (let op, het moet dus op de rekening staan aan het begin van de eerste dag), mag er al beslag worden gelegd (uiteraard na alle formaliteiten die daarvoor zijn). Dat kan je dus duur komen te staan. _________________ Messenger at Arms |
|
|
|
 |
Ruby
|
Geplaatst: wo 16 mrt 2011 19:24 Onderwerp: |
|
|
Is dat zo het LBIO vertelde ons dat er wettelijk 1 maand tussen mag zitten en de kamer voo rgerechtsdeurwaarders zijn ook van mening dat er momenteel geen betalingsachterstand is. |
|
|
|
 |
Yetl
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: do 17 mrt 2011 12:12 Onderwerp: |
|
|
Het zou kunnen dat dat bij het LBIO van toepassing is. Je bent als schuldeiser natuurlijk niet verplicht om het LBIO in te schakelen. Wanneer de schuldeiser op dag 1 naar een gerechtsdeurwaarder gaat en eist dat die maatregelen neemt, dan kan die daar niet zonder meer onderuit. Dus ja, op dag 1 kan er al beslag liggen op je loon en op dag 4 op je woning.
Een uitspraak van de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders hierover ken ik niet. Heb je die of weet je waar die staat? _________________ Messenger at Arms |
|
|
|
 |
dododo
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 24 mrt 2011 18:02 Onderwerp: betalen onder protest? |
|
|
Ik heb wel eens iets gehoord over betalen onder protest. Ik weet niet precies of dat hier ook gunstig kan zijn.
Ik ben thuis in het recht, maar ik hoor soms wel eens wat. Of dat hierboven van teopassing is moet je zelf even nagaan.
In ieder geval moet dat betalen onder protest volgens mij bij een notaris bekend zijn.
Do |
|
|
|
 |
Ruby
|
Geplaatst: do 24 mrt 2011 21:03 Onderwerp: |
|
|
Wij hebben het nu ook betaald onder protest |