|
Auteur |
Bericht |
cicero
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: za 19 mrt 2011 19:41 Onderwerp: relatieve competentie bestuursrechter |
|
|
Ik woon in Goes (Zeeland) en wil in beroep tegen een beslissing van UWV.
Volgens art. 8: 7 lid 2 Awb hangt de relatieve competentie van de bestuursrechter af van het rechtsgebied waarvan de indiener van het beroepschrift zijn woonplaats in Nederland heeft.
In welke regeling is bepaald binnen welk rechtsgebied Goes valt? Ik neem aan dat ik bij de rechtbank in Middelburg uitkom. Maar waar is dit geregeld? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 20 mrt 2011 1:38 Onderwerp: |
|
|
Ik moest ook even zoeken: Wet op de rechterlijke indeling
art. 7 lid 3 schreef: | Arrondissement Middelburg:
Borsele, Goes, Hulst, Kapelle, Middelburg, Noord-Beveland, Reimerswaal, Schouwen-Duiveland, Sluis, Terneuzen, Tholen, Veere, Vlissingen. |
Je moet natuurlijk ook controleren dat de bijzondere wet geen uitzondering op art. 8:7 lid 2 Awb maakt. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
cicero
|
Geplaatst: di 22 mrt 2011 20:01 Onderwerp: |
|
|
Nu iets anders: wat is de gemakkelijkste manier om aan de tekst van de Wet op de rechterlijke indeling, geldend op 1 januari 1985, te komen? |
|
|
|
 |
John Locke
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: di 22 mrt 2011 20:18 Onderwerp: |
|
|
In deze zoekmachine van wetten.overheid.nl kun je ook de datum als zoekcriterium invoeren:
http://wetten.overheid.nl/zoeken/
Dus dan nog even de naam van de wet invoeren en onderaan bij 'Geldend op' de datum waarop de wet gold invoeren. |
|
|
|
 |
cicero
|
Geplaatst: di 22 mrt 2011 21:04 Onderwerp: |
|
|
Helaas, wetten.overheid.nl gaat niet verder terug dan 2002. Wie kent een beter bestand? |
|
|
|
 |
John Locke
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: di 22 mrt 2011 23:15 Onderwerp: |
|
|
Balen! Dat had ik nou net even niet gecheckt...  |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 23 mrt 2011 0:11 Onderwerp: |
|
|
In principe kun je die tekst achterhalen door te beginnen met de oorspronkelijke tekst van de wet zoals die op 10 augustus 1951 is aangenomen en daar alle wetswijzigingen tot 1 januari 1985 op los te laten. De benodigde informatie is te vinden via de knop "Wetstechnische informatie" op www.wetten.nl. Leuk is anders. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: wo 23 mrt 2011 11:13 Onderwerp: |
|
|
Of je pakt de tekst op Maxius.nl, die gaat terug tot 1996, en werkt dan de wijzingen tussen 1985 en 1996 terug. _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: wo 23 mrt 2011 11:44 Onderwerp: |
|
|
Ronald78 schreef: | Of je pakt de tekst op Maxius.nl, die gaat terug tot 1996, en werkt dan de wijzingen tussen 1985 en 1996 terug. |
Maar ik ben bang dat veel wijzigingen zich niet goed laten terugwerken. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
cicero
|
Geplaatst: wo 23 mrt 2011 20:05 Onderwerp: |
|
|
Is er niet een product van Kluwer - ik meen ADW: Algemene Databank Wet- en Regelgeving - waarmee de tekst van een wet op 1-1-1985 kan worden opgeroepen?
Is er een Universiteitsbibliotheek in Nederland die momenteel deze databank heeft? Voor de UvA is het vermoedelijk te duur...
Is er een serieus advocatenkantoor dat de ADW heeft? |
|
|
|
 |
|