|
Auteur |
Bericht |
rottmeister
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 22 mrt 2011 12:26 Onderwerp: Herroepingsrecht consument bij 2dehands aankoop |
|
|
Hoi,
Even een snelle verduidelijking waar het over gaat.
Afgelopen zondag een iphone gekocht waar in de advertentie duidelijk vermeld stond dat deze nieuw en Simlockvrij was.
Deze persoon had het dus in januari 2011 nieuw aangekocht in een Photo-media zaak op Tenerife. ( volgens hem )
Er van uitgaande dat ik een 100% legaal toestel kocht was de prijs dus ook aan de hoge kant.
Na een update van het toestel blijkt dat ik geen simlockvrij toestel heb gekocht maar een toestel waar de software van was aangepast waardoor ik niet over een 100% legaal toestel beschik.
Kan ik hier op een herroepingsrecht beschikken om van de verkoop af te zien ? ( de iphone is nu 2 dagen in mijn bezit )
Het toestel werkte perfect toen ik het kocht , maar na de update is het volledig gecrasht.
Wat zijn mijn kansen om dit juridisch aan te vechten.
Mcg,
Kurt Claessens |
|
|
|
 |
Jet
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
|
|
|
 |
rottmeister
|
Geplaatst: di 22 mrt 2011 12:56 Onderwerp: |
|
|
wordt aan gewerkt , maar voorlopig krijgen ze het niet voor mekaar.
ook heb ik nu pas gelezen dat de garantie enkel in het land van herkomst geldt. Ik heb dit recent nieuwe toestel speciaal gekocht voor de nog 2 jaar durende garantie.
ik voel me bedrogen en wens dit toestel terug te geven waarna ik een 100% legaal kan aanschaffen met nog 2 jaar echte garantie.
Mvg,
Kurt |
|
|
|
 |
Jet
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 22 mrt 2011 14:23 Onderwerp: Re: Herroepingsrecht consument bij 2dehands aankoop |
|
|
rottmeister schreef: | Afgelopen zondag een iphone gekocht waar in de advertentie duidelijk vermeld stond dat deze nieuw en Simlockvrij was.
Deze persoon had het dus in januari 2011 nieuw aangekocht in een Photo-media zaak op Tenerife. ( volgens hem ) |
Gekocht van een particulier (bijv. via marktplaats)? Dan heb je geen herroepingsrecht. Je kunt dus niet zonder opgave van reden binnen 7 dagen besluiten de telefoon terug te sturen en je geld terug te vragen, zoals dat wel kan als je de telefoon bij een webwinkel of postorderbedrijf hebt gekocht.
Wel kun je, als de telefoon niet voldoet aan de koopovereenkomst, die overeenkomst ontbinden. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
rottmeister
|
Geplaatst: di 22 mrt 2011 16:07 Onderwerp: |
|
|
Jet schreef: | http://www.das.nl/templates/dispatcher.asp?page_id=2200
Ik neem aan dat je de aankoop via internet gedaan hebt? Volgens DAS ziet het er hoopvol voor je uit. Heb je een rechtsbijstandverzekering? |
rechtsbijstand heb ik , dat is geen probleem.
de iphone is nu bij iemand die voor apple werkt.
zijn vrees is dat het een (c)kloon is, weliswaar perfect nagemaakt maar kan dit nog niet met zekerheid bevestigen.
we wachten angstvallig af, maar ik vrees voor mijn centjes  |
|
|
|
 |
|