|
Auteur |
Bericht |
paultjuh1980
|
Geplaatst: di 15 mrt 2011 17:54 Onderwerp: Deurwaarderskosten, maar nooit brieven ontvangen |
|
|
Hallo,
Ik heb een dagvaarding ontvangen van een deurwaarder, terwijl ik ervoor nooit een brief over dit openstaand bedrag heb ontvangen. (ik ben 3 jaar terug verhuisd, waarschijnlijk hebben ze altijd mijn oude adres aangehouden).
Het gaat om ongeveer 250 euro.
Ik vraag me af hoever ik in mijn recht sta en wat het beste is wat ik kan doen?
alvast bedankt voor het antwoord |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: di 15 mrt 2011 18:15 Onderwerp: |
|
|
Wat voor schuld/factuur gaat het (oorspronkelijk) om, is die terecht, wanneer is die ontstaan, heb je (aantoonbaar) een adreswijziging doorgegeven? _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
paultjuh1980
|
Geplaatst: di 15 mrt 2011 19:43 Onderwerp: |
|
|
Ronald78 schreef: | Wat voor schuld/factuur gaat het (oorspronkelijk) om, is die terecht, wanneer is die ontstaan, heb je (aantoonbaar) een adreswijziging doorgegeven? |
Ik ben dus verhuisd en ben dit vergeten door te geven aan Vodafone.
Ik werkte met automatische incasso dus dit gaf eerst geen problemen. Toen mijn telefoon kapot ging heb ik een langere tijd alleen de vaste telefoon gebruikt. Toen ik een vervangende telefoon geregeld had, bleek dat mijn abonnement gestopt was.
Ik kwam er later achter doordat ik geen nieuw abonnement kon afsluiten door een negatieve BKR registratie. Ik belde met vodafoon, die me verwees naar intrum. (waarschijnlijk heb ik door een laag saldo één of meer rekeningen gemist)
Intrum vertelde me dat het was overgedragen aan de deurwaarder, ik kon wel nog proberen alsnog het bedrag over te maken aan intrum. Ik heb mijn nieuw adres doorgegeven en gelijk het geld overgemaakt.
Vanaf toen heb ik ongeveer 2 jaar niets meer gehoord of ontvangen, tot vorige week donderdag, toen ik de dagvaarding ontving van de deurwaarder. Ik heb vantevoren nooit correspondentie van dit bedrijf ontvangen.
De schuld was dus terecht en het ging om een eindrekening van vodafone. De adreswijziging heb ik via de telefoon doorgegeven. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 15 mrt 2011 20:29 Onderwerp: |
|
|
Als je die schuld inderdaad al hebt voldaan aan Intrum Justitia, dan lijkt het me handig om ze daar op te wijzen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Yetl
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: wo 16 mrt 2011 10:16 Onderwerp: |
|
|
paultjuh1980 schreef: | Intrum vertelde me dat het was overgedragen aan de deurwaarder, ik kon wel nog proberen alsnog het bedrag over te maken aan intrum. Ik heb mijn nieuw adres doorgegeven en gelijk het geld overgemaakt.
Vanaf toen heb ik ongeveer 2 jaar niets meer gehoord of ontvangen, tot vorige week donderdag, toen ik de dagvaarding ontving van de deurwaarder. Ik heb vantevoren nooit correspondentie van dit bedrijf ontvangen.
De schuld was dus terecht en het ging om een eindrekening van vodafone. De adreswijziging heb ik via de telefoon doorgegeven. |
Wanneer de deurwaarder 2 jaar na jouw telefoontje langskomt, zou je kunnen concluderen dat de deurwaarder nog helemaal niet was ingeschakeld en dat ze je dus onder druk hebben gezet met iets wat misschien niet waar was.
Andere kwestie is telefoneren met incassobureaus. Bevestig altijd (!) per e-mail of brief wat je hebt besproken aan de telefoon en welke afspraken er zijn gemaakt. Je bent niet de eerste waarvan achteraf blijkt dat de telefoonnotitie bij hen nooit gemaakt werd. Nu vallen de gevolgen waarschijnlijk wel mee, want je hebt als het goed is je betaalbewijs, maar het kan je veel geld kosten. _________________ Messenger at Arms |
|
|
|
 |
|