|
Auteur |
Bericht |
delange
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 07 mrt 2011 21:34 Onderwerp: geen contract en ziektewet |
|
|
Hier in het kort mijn verhaal...
Sinds mei ben ik weer in dienst bij dezelfde werkgever als voor het faillissement (alleen wel onder een andere naam), maar heb nog steeds geen contract getekend. Dit omdat er wat onenigheden bestonden over de inhoud van het contract. Het zou gaan om een contract voor onbepaalde tijd.
Nu gaat het momenteel niet zo goed met mij. Ik zit volgens de artsen tegen een burn-out aan. Het zou dus heel goed kunnen gebeuren dat ik thuis kom te zitten als ik zo door ga. Maar mijn vraag: kan dit wel?? Ik heb immers geen schriftelijk contract. Ik maak mij hier grote zorgen over, want strax sta ik met lege handen!?!
Ik hoop dat iemand mij kan helpen! |
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 07 mrt 2011 22:01 Onderwerp: Re: geen contract en ziektewet |
|
|
delange schreef: | Hier in het kort mijn verhaal...
Sinds mei ben ik weer in dienst bij dezelfde werkgever als voor het faillissement (alleen wel onder een andere naam), maar heb nog steeds geen contract getekend. Dit omdat er wat onenigheden bestonden over de inhoud van het contract. Het zou gaan om een contract voor onbepaalde tijd.
Nu gaat het momenteel niet zo goed met mij. Ik zit volgens de artsen tegen een burn-out aan. Het zou dus heel goed kunnen gebeuren dat ik thuis kom te zitten als ik zo door ga. Maar mijn vraag: kan dit wel?? Ik heb immers geen schriftelijk contract. Ik maak mij hier grote zorgen over, want strax sta ik met lege handen!?!
Ik hoop dat iemand mij kan helpen! |
Heb je al loonstroken ontvangen over de periode dat je gewerkt hebt? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 08 mrt 2011 14:07 Onderwerp: |
|
|
Je werkt al sinds mei, dus je hebt een arbeidsovereenkomst (art. 7:610a BW). Een arbeidsovereenkomst hoeft niet op papier te staan om te bestaan. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
delange
|
Geplaatst: di 08 mrt 2011 20:09 Onderwerp: |
|
|
theod -
ja ik heb gewoon elke maand mn loonstroken ontvangen. |
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 08 mrt 2011 21:23 Onderwerp: |
|
|
delange schreef: | theod -
ja ik heb gewoon elke maand mn loonstroken ontvangen. |
Dan heb je het bewijs dat je gewoon werkzaam bent bij hem en aangezien er geen contract is kan het geen contract zijn voor bepaalde tijd.
Onnodig om je ernstige zorgen te maken over ontslag.
Maak je eigen nu meer zorgen om je gezondheid, een burnout is niet niks. |
|
|
|
 |
delange
|
Geplaatst: wo 09 mrt 2011 19:07 Onderwerp: |
|
|
Bedankt!
Morgenavond ga ik even langs bij een gratis inloopuur van een advocatenkantoor, waar je oa terecht kan over arbeidsrecht. Wellicht kunnen zij me er iets meer over vertellen.
Dan heb ik iig gedaan wat mn 'psycholoog' me vroeg en kan ik verder kijken wat te doen.... En hoef ik me hier geen zorgen meer over te maken. |
|
|
|
 |
|