Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Volkshuisevest...
Psychiatrie
Seeking CIPD a...
kan zakelijk h...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 15 jun 2025 16:02
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Universiteitskeuze (leiden,uva,vu,erasmus)
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Love_Scenario

Leeftijd: 33
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

BerichtGeplaatst: wo 02 mrt 2011 1:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

advocaatjeleefjenog schreef:
@LoveScenario: Mocht je de stof nog niet hebben, dan heb ik nog werkboeken en readers liggen waar alle stof in staat, ben namelijk eerstejaars in Leiden. Laat maar even weten of je nog iets nodig hebt.

Ik wil die werkboeken en readers van de eerste twee vakken wel van je kopen! Heb alleen helaas pas weer geld met de volgende komst van de stufi (of als ik een paar boeken van geschiedenis op marktplaats verkocht krijg)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
John Locke

John Locke

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: wo 02 mrt 2011 9:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe wilde je dan die boeken gaan kopen?? Sleepey Sad
Love_Scenario

BerichtGeplaatst: wo 02 mrt 2011 15:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

John Locke schreef:
Hoe wilde je dan die boeken gaan kopen?? Sleepey Sad

Van het geld dat ik elk maand van mijn stufi over hou (had deze maand alleen niks over ivm. extra ziektekosten) en van het geld dat ik hopelijk ontvang voor mijn huidige boeken van de opleiding geschiedenis die op marktplaats staan. Meestal koop ik het grootste deel van de boeken voor de komend jaar tijdens de zomervakantie omdat ik dan meer stufi overhou doordat er geen collegegeld betaald moet worden (ik betaal in termijnen).
Bekijk de homepage
vik_r

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: do 03 mrt 2011 12:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Love_Scenario schreef:

Ik woon echter zelf in Gorinchem en dan is Leiden een anderhalf uur reizen van mij vandaan (1 uur 40) maar dat heb ik ervoor over omdat ik uit mijn onderzoek van werkwijze, organisatie, vakken, minors, gebruikte boeken en de daarnaast beschikbare uitreksels van StudentsOnly, Leiden toch het beste vond.

Maar misschien dat ik je tegenkom dan komend semester. Smile

Vertel eens wat meer over je onderzoekje? Dat van mij heeft zich beperkt tot het stellen van vragen in deze topic Embarassed
advocaatjeleefjenog

Leeftijd: 125
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 03 mrt 2011 16:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Werkboeken kopen zou ik niet aanraden, de stof verandert per jaar en het kan best dat de literatuur ook verandert. Bovendien heb je de stof in jaar 2 weer nodig, als de Staats- en Bestuursrecht krijgt bijvoorbeeld. Maar laat maar weten als je een overzicht wil van de eerstejaars stof.
Love_Scenario

BerichtGeplaatst: do 03 mrt 2011 21:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

vik_r schreef:

Vertel eens wat meer over je onderzoekje? Dat van mij heeft zich beperkt tot het stellen van vragen in deze topic Embarassed

Ik heb mijn onderzoek wel vooral beperkt tot het verschil tussen Erasmus Universiteit Rotterdam en Universiteit Leiden omdat Amsterdam voor mij het verst reizen was en dus het minst aantrekkelijk.

Toelating opleiding:
Rechtsgeleerdheid in Leiden: vrije instroom (vanwege verbetering kwaliteit)
Rechtsgeleerdheid in Rotterdam: lotingopleiding
Rechtsgeleerdheid VU: vrije instroom

Boeken en Prijzen:
Rechtsgeleerdheid in Leiden:
- Jaar 1: Prijstotaal nieuw voor 13 boeken: €439,40
- Jaar 2: Prijstotaal nieuw voor 15 boeken: €516,12
Rechtsgeleerdheid in Rotterdam (EUR)
- Jaar 1: Prijstotaal nieuw voor 16 boeken: €587,20
- Jaar 2: Prijstotaal nieuw voor 16 boeken: €581,99
Natuurlijk kan je deze prijzen halveren door ze tweedehands te kopen.

Beschikbaarheid StudentsOnly uitreksels:
Rechtsgeleerdheid in Leiden:
- Jaar 1: 6 samenvattingen
- Jaar 2: 10 samenvattingen
Rechtsgeleerdheid in Rotterdam (EUR)
- Jaar 1: 4 samenvattingen
- Jaar 2: 4 samenvattingen

Vakken:
Jaar 1:
Bij EUR uniek gegeven rechtssociologie, bij strafrecht een gedeelte criminologie behandeld. rechtsgeschiedenis in jaar 1.
Bij Leiden uniek gegeven schrijfvaardigheid: juridisch betoog en belastingrecht, Romeins recht pas in jaar 2 (vergelijkbaar met rechtsgeschiedenis).
Jaar 2:
Bij EUR uniek gegeven Handelsverkeersrecht, voor de rest weinig verschil.
Bij Leiden uniek Economie (gedeeld in 2 delen: rechtseconomie en bedrijfseconomie), Ondernemingsrecht en Moot Court waarbij je o.a. leert hoe je in een rechtzaal moet pleiten.

Minoren:
Lees: Bij beide opleidingen is de minor/keuzevakruimte 15 ECTS punten.
Bij EUR vond ik persoonlijk aantrekkelijk:
- War!
- Roots of Modern Europe
- International and European Politics
Bij Leiden vond ik persoonlijk aantrekkelijk:
- Politiek: conflict en consensus
- Europa in de Middeleeuwen en de Vroegmoderne Tijd
- Europese Unie Studies
- Ruslandkunde
Aangezien ik nu 1 jaar geschiedenis heb gehad overweeg ik om in mijn minor of geschiedenisvakken te nemen of politicologie.
In Leiden zijn de minors normaal 30 punten maar bij rechtsgeleerdheid krijg je maar 15 punten aan ruimte dus dan moet je of de keuzevakkenpakket versie van een minor nemen van 15 punten of zelf 3 losse keuzevakken kiezen van bij elkaar 15 punten.
Algemeen: het aanbod van minors en keuzevakken bij Leiden is groter maar je mag volgens mij altijd een minor bij een ander universiteit volgen.

Masters:
Bij EUR:
- Aansprakelijkheid en verzekering
- Arbeidsrecht
- Generalistische variant
- International and European Public Law
- Privaatrecht
- Recht van de gezondheidszorg
- Staats- en Bestuursrecht
- Strafrecht
- Togamaster
Bij Leiden:
- Civiel recht
- Encyclopedie en filosofie van het recht
- European Law
- Ondernemingsrecht
- Public International Law
- Staats- en bestuursrecht
- Straf- en strafprocesrecht
Zelf overweeg ik civiel recht of straf- en strafprocesrecht.

Ervaring werkwijze, organisatie en begeleiding:
Leiden: Goede organisatie, Leiden Law Practices, studieadviseurs.
EUR: Redelijke organisatie (uit mijn eigen ervaring), studieadviseurs.
VU: Chaotische organisatie, studieadviseurs.

Verder merk ik nog graag op dat er bij Universiteit Leiden de zogenaamde Honours Law College is wat betekent dat als je gemiddeld een 8.0 of hoger staat voor je propadeuse jaar rechtsgeleerdheid dat je in jaar 2 en in jaar 3 in een kleinschalige werkgroep terecht komt met anderen die even gemotiveerd zijn als jij en dan krijg je les van speciaal geselecteerde leraren. (Staat goed op je CV!)

Werkboeken kopen zou ik niet aanraden, de stof verandert per jaar en het kan best dat de literatuur ook verandert. Bovendien heb je de stof in jaar 2 weer nodig, als de Staats- en Bestuursrecht krijgt bijvoorbeeld. Maar laat maar weten als je een overzicht wil van de eerstejaars stof.

In dat geval zou ik je erg dankbaar zijn als je voor mij en vik_r de overzicht van de eerstejaars stof, in iedergeval eerste semester, bekend zou willen maken! Very Happy

Laatst aangepast door Love_Scenario op zo 06 mrt 2011 20:23, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk de homepage
Love_Scenario

BerichtGeplaatst: vr 04 mrt 2011 23:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ook nog een aardig verschil, als je je zorgen zou maken om de BSA (bindend studieadvies) van minstens 40 punten behalen.
Bij de EUR bestaan de vakken of uit 9 ECTS of uit 6 ECTS.
Op deze manier kan je dus nooit meer dan 2 of 3 vakken onvoldoende hebben aan gezien je of 2 vakken kan missen van bij elkaar 18 punten of 1 grote vak en 1 kleine vak van bij elkaar 15 punten. Bij beide scenarios zit je over de 20 punten limiet heen als je nog een derde kleine vak erbij onvoldoende zou hebben aangezien 15 + 6 = 21 punten tekort is 1 teveel. Wel kan je nog 3 kleine vakken missen van bij elkaar 18 punten.

Bij Leiden zijn de vakken, zoals ik ook gewend ben, 10 ECTS en 5 ECTS. Op deze manier kan je wel 3 of 4 vakken onvoldoende hebben, of 2 grote vakken van bij elkaar 20 punten of een grote en 2 kleine vakken van bij elkaar 20 punten of 4 kleine vakken van bij elkaar wederom 20 punten.

Niet dat ik je aanmoedig om zoveel mogelijk vakken onvoldoende te scoren, je moet gewoon proberen om je propadeuse binnen een jaar te halen, maar het is toch een aardig vangnet als je bijvoorbeeld door ziekte of andere omstandigheden het even moeilijk hebt gehad het eerste jaar en dat je dan toch nog naar het tweede jaar door kan. 4 van de 8 vakken mislopen is anders zoiezo een afgang.
Bekijk de homepage
advocaatjeleefjenog

BerichtGeplaatst: za 05 mrt 2011 17:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zal proberen een overzicht te geven. Het eerste semester omvatte de vakken Encylopedie van de Rechtswetenschap (10 ECTS), Inleiding Staats- en Bestuursrecht (10 ECTS), Rechtsvinding in Theorie en Praktijk (5 ECTS) en Inleiding Internationaal en Europees Recht (5 ECTS). Je kreeg steeds 2 vakken van hetzelfde aantal punten samen. In het 2e semester loopt dit echter scheef, wat inhoudt dat je elke vijf weken 1 tentamen (of meer, als je een herkansing hebt) maakt.

Inleiding Staats- en Bestuursrecht:
Boeken:
- Beginselen van de democratische rechtsstaat
- Bestuursrecht in het Awb-tijdperk
- Jurisprudentiebundel 1849-2007, Ars Aequi

Hiernaast heb je een werkboek en natuurlijk je wettenbundels.

Week 1:
Beginselen H1 t/m 3

Week 2:
Beginselen H4 (niet 4.2.2, 4.3.3, 4.3.6, 4.3.7, 4.5.3 t/m 4.5.5, 4.6) en 5.
Jurisprudentie: Flourideringsarrest

Week 3:
Beginselen H6 en 7 (behalve 7.2)
Jurisprudentie: Arresten Prof. van dan Bergh, De Schans, Harmonisatiewet

Week 4:
Beginselen H5 (alleen 5.4.5), 8 (minus 8.7), 9 t/m 12

Week 5:
Beginselen H13
Awb-tijdperk H11
Jurisprudentie arresten Wilnisser Visser, Emmense Baliekluivers, APV Schiermonnikoog, Verbod persconferentie

Week 6:
Beginselen H14, herhalen 13.2.2
Awb-tijdperk H20
Jurisprudentie arresten Van Gend en Loos, Costa/ENEL, Spoorwegstaking

Week 7:
Awb-tijdperk H1 t/m 5
Jurisprudentie Wegafsluiting Zaandam, Kapvergunning iepen op de Dam (zichtcriterium I), Bouwvergunning voor overkapping (zichtcriterium II), Stichting Silicose Oud Mijnwerkers.

Week 8:
Awb-tijdperk H6 t/m 8
Jurisprudentie Kwantum Nederland (Praxis/Maxis), Alkemade/Hornkamp, Intrekking aanwijzingsbesluit raamprostitutie

Week 9:
Awb-tijdperk H12, 14 t/m 17
Jurisprudentie Wegafsluiting Zaandam. Semper/Crescendo

Week 10:
Awb-tijdperk H9, 10 en 13
Jurispduentie Handhaving gemeente Lisse, Gedogen gemeente Enschede

Encylopedie van de Rechtswetenschap (samen gevolgd met bovenstaand vak)

Boeken:
Encyclopdie van de Rechtswetenschap, Grondslagen (deel 1)
Encyclopedie van de Rechtswetenschap, Positief Recht (deel 2)
Reader
Werkboek

De stof is die voor het hoor en het werkcollege samen. Hiernaast staat in het werkboek ook nog theorie die je moet lezen.

Week 1:
Deel 2: lezen H1

Week 2:
Deel 1: Lezen H5
Tekst reader: Wettelijk onrecht en bovenwettelijk recht, Gustav Radbruch
Deel 5: lezen H5

Week 3:
Tekst reader: Thomas Hobbes, Leviathan
Deel 1: lezen H9 en 10
Deel 2: lezen H2

Week 4:
Reader: lezen teksten Over het staatsbestuur van John Locke en Over de geest van de wetten van Montesquieu
Deel 2: lezen H6

Week 5:
Reader: lezen Het maatschappelijk verdrag of beginselen der staatsinrichting van J. Rousseau en Ontwerp van staatsregeling voor het Bataafsche volk 1798
Deel 1: lezen H10
Deel 2: lezen H4

Week 6:
Reader: lezen Totalitarisme van Hannah Arend, Over de geest van de wetten Montesquieu, Tegen de decadentie van Paul Cliteur
Deel 2: H4

Week 7:
Deel 2: H3
Reader: M. Groenhuijsen, Straf en wet, oratie UvTilburg, Wat is de Verlichting? van I. Kant

Week 8:
Deel 1: H8
Reader: M. Groenhuijsen, De doodstraf voor Saddam Hoessein, Het debat over de uitspraken van minister Nawijn over een mogelijke herinvoering van de doodstraf.
Deel 2: H3

Week 9:
Deel 2: H7
Reader: Wereldburgers, personen in het internationale recht door E. Hirsch Ballin, oratie UvTilburg

Week 10:
Deel 1: H6
Reader: Arrest Refah vs. Turkije
Deel 2: H8

Hopelijk krijg je nu een goed beeld van de zwaarte van de studie.
Love_Scenario

BerichtGeplaatst: za 05 mrt 2011 18:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heel erg bedankt! Dat helpt me al een heel stuk op weg dat ik me ervan kan verzekeren dat die eerste 20 punten goed en wel binnen zullen komen.

Ik merk nu voor het eerst hoe dankbaar ik moet zijn dat ik een jaar geschiedenis heb gestudeerd aangezien we vorig blok het uitgebreid over Hobbes' Leviathan, John Locke, Montesquieu, Rousseau en Immanuel Kant hebben gehad tijdens Geschiedenis van Vroegmoderne Samenlevingen.
Ik mis eigenlijk alleen wel Hugo de Groot in dat lijstje, om ook nog erbij eraan te doen herinneren dat hij op Universiteit Leiden heeft gezeten!

Ik heb nu een goed inzicht in hoe de verdeling van het stof is. Het lijkt me goed te doen aangezien je weinig contacturen hebt. Hopelijk hou ik me tegen die tijd aan mijn eigen goede voornemens om alle hoorcolleges bij te wonen om aantekeningen te maken en om elk week een samenvatting van de stof te maken. Verder zal ik dan denk ik in de laatste week ter voorbereiding van de tentamens bij de JoHo die oefententamens met antwoorden kopen en gebruiken.

Thanks again Mascha!
Bekijk de homepage
advocaatjeleefjenog

BerichtGeplaatst: za 05 mrt 2011 19:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Graag gedaan!

Overigens moet ik nog zeggen dat JoHo ook uittreksels aanbiedt, net als SIL en Slim Studeren trouwens.

Hugo de Groot komt inderdaad wel aan bod in het vak Inleiding Europees en Internationaal Recht. De studievereniging hier in Leiden (Grotius) is ook naar hem vernoemd. Echter, bij Encyclopedie is hij niet met zoveel woorden aan bod gekomen. Hobbes en Rousseau zijn voor dit vak belangrijker.

Het is inderdaad goed te doen, zolang je alle colleges volgt en de te lezen stof goed bijhoudt. Ik ken ook studenten die alles op samenvattingen doen en nooit hoorcolleges volgen, maar dat zou ik je niet aanraden.
1e_jaars_fiscaal_recht

Leeftijd: 29
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: zo 06 mrt 2011 19:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hugo de groot komt ook aan bod bij europese rechtsgeschiedenis en nederlandse rechtsgeschiedenis. Geloof mij, misssen zul je hem tijdens je rechtenstudie niet.
advocaatjeleefjenog

BerichtGeplaatst: zo 06 mrt 2011 20:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

LoveScenario, ik wil nog even aanvullen dat iedereen die in Leiden afstudeert dat doet met civiel effect. Dit is nodig om toegelaten te worden tot de togaberoepen. Geen speciale richting nodig dus.

Romeins Recht zat trouwens voorheen in jaar 1, maar het is best wel een struikelblok gebleken. Daarom is het verplaatst naar jaar 2. Belastingrecht daarentegen zit nu in jaar 1 en voorheen in jaar 2. Vind ik persoonlijk beter omdat je dan nog de keuze kunt maken om van Rechtsgeleerdheid over te stappen op Fiscaal Recht, wat lastig is als je nooit een fiscaal vak hebt gehad van tevoren.

Verder zijn vakken als Schrijfvaardigheid (jaar 1) en Moot Court (jaar 2) heel handig voor de togaberoepen. Mocht je pleiten lastig of eng vinden, dan kun je ook bij een debatteerclub gaan. Ik zit zelf bij de Leiden Debating Union, ook wel bekend als de Leidsche Beck. Ze doen ook mee aan internationale toernooien in bijvoorbeeld Cambridge en Oxford. Misschien een idee?
vik_r

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: zo 06 mrt 2011 21:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Graag gedaan!

Overigens moet ik nog zeggen dat JoHo ook uittreksels aanbiedt, net als SIL en Slim Studeren trouwens.

.

van welke org. zou je de samenvattingen aanraden?
John Locke

John Locke

Leeftijd: 40

BerichtGeplaatst: ma 07 mrt 2011 0:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

LoveScenario, ik wil nog even aanvullen dat iedereen die in Leiden afstudeert dat doet met civiel effect. Dit is nodig om toegelaten te worden tot de togaberoepen. Geen speciale richting nodig dus.
En dit klopt dus niet....
Love_Scenario

BerichtGeplaatst: ma 07 mrt 2011 1:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

John Locke schreef:
En dit klopt dus niet....

Quote:

Binnen de Bacheloropleiding Rechtsgeleerdheid in combinatie met een Master Rechtsgeleerdheid moeten de volgende vakken zijn behaald:

* Verbintenissenrecht (BA II, 10 ects)
* Goederenrecht (BA III, 5 ects)
* Burgerlijk procesrecht (BA III, 5 ects)
* Staats- en bestuursrecht (BA II, 10 ects)
* Straf- en strafprocesrecht (BA III, 10 ects)

Voor de Bacheloropleiding Rechtsgeleerdheid in combinatie met Bedrijfswetenschappen of Economie wordt het Juridisch Civiel Effect behaald wanneer studenten het vak Straf- en strafprocesrecht (BA III) inhalen in combinatie met een Master Rechtsgeleerdheid.

Met enige verschil dat Goederenrecht nu in jaar 2 semester 2 is.

Dus lijkt het mij dat advocaatjeleefjenog wel gelijk heeft want zolang je in principe al je vakken van je bachelor Rechtsgeleerdheid hebt gehaald dan ontvang je civiel effect. Of begrijp ik het stukje over "in combinatie met een master rechtsgeleerdheid" niet helemaal goed en proberen ze daarmee aan te duiden dat je dus wel een bepaalde specialisatie moet hebben gekozen?

Edit: Oh laat maar ik zie het al, dit is wat wij misten:
"Wanneer deze voorwaarden is voldaan komt de 'aantekening Civiel Effect' op het masterdiploma te staan."
Maar als advocaatjeleefjenog met "in Leiden afstuderen" dat ook bedoelde, dan klopt het in mijn ogen gewoon allemaal hoor. Smile
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds