Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 14:26
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Lastige situatie met ex partner
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
chrisje6

Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: za 05 mrt 2011 22:16    Onderwerp: Lastige situatie met ex partner Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn ex-vriend en ik zijn sinds zes weken uit elkaar. We zijn op advies van de duitse jeugdzorg en onze gezinshulp aldaar op stel en sprong vertrokken en wonen nu tijdelijk bij mijn ouders in. Ex-vriend is drugsverslaafd, en op de dag dat we zijn vertrokken was hij behoorlijk agressief, niet fysiek, maar het was behoorlijk intimiderend en heftig. Jeugdzorg in duitsland wilde wél een beschermingsmaatregel op laten leggen, en omdat mijn zoontje en ik nu in Nederland wonen is de zaak overgedragen aan de Raad voor de Kinderbescherming. Het onderzoek is nog gaande.

Tijdens mijn zwangerschap - we woonden toen nog in nederland - is er een zorgmelding gemaakt bij het AMK, omdat ik borderline heb en ik tijdens instabiele periodes in mijn leven er een behoorlijke puinzooi van gemaakt heb. Denk hierbij aan GHB gebruik, diverse opnames in psychiatrische instellingen, overmatig drankgebruik waardoor ik regelmatig agressief werd, ook tegen mijn ex. Ik heb hem vorig jaar nog met een mes bedreigd, omdat hij me ontzettend boos aan het maken was, maar gelukkig begreep hij dat ik door mijn borderline mijn emoties niet altijd de baas was, en heeft hij - naar eigen zeggen - alleen maar aangifte gedaan tegen mij zodat ik opgenomen zou worden.

Alles veranderde toen ik zwanger raakte. Mijn lichaam was niet meer alleen van mij, en ik voelde me opeens superverantwoordelijk en goed, in plaats van mijn leven te verzieken kreeg ik weer zin om het op te bouwen, om er iets van te maken. Ik stopte acuut met drinken, drugs gebruikte ik bij aanvang van de zwangerschap al een half jaar niet meer, en ben gestopt met roken. Het gaat nu nog steeds bergopwaarts met mij.

Voor hulp heb ik altijd opengestaan, en de melding bij het AMK vond ik gezien mijn verleden niet meer dan terecht. We hebben tijdens de zwangerschap een eerste gesprek gehad, waarbij ook de psychische problematiek van mijn ex-vriend aan het licht kwam ( PTSS, dysthymie, drugsverslaving ) Ik vond het allemaal prima, ze zouden ons blijven volgen tot zes weken na de bevalling, en als alles dan goed was zou het dossier gesloten worden.

We verhuisden binnen die zes weken echter naar Duitsland, dus het AMK heeft ons dossier overgedragen aan het duitse jugendamt. Vandaar dat zij erbij gehaald zijn op die dag dat het zo mis ging en mijn zoontje en ik zijn vertrokken.

Vlak nadat we uit elkaar gingen is er nog wat mailcontact geweest tussen mij en mijn ex, maar ik raakte er alleen maar boos en gefrustreerd door en heb toen besloten om al mijn emailaccounts die hij kende te sluiten en even een periode van rust en bezinning in te bouwen, vooral ook om mezelf te beschermen tegen alle stress die het contact met mijn ex met zich meebrengt. Voorafgaand aan de breuk was er al meer stress en spanning dan ooit in onze relatie, maar ik dacht dat dat normaal was omdat we per slot van rekening pas ouders waren geworden, en we allebei aan die nieuwe situatie moesten wennen. Opeens is er wel een kindje waar je voor moet zorgen.

Punt is dat ik vanaf de zwangerschap stabieler begon te worden, eind september begon ik met mijn therapie (DGT), 14 november bevallen met een keizersnede en vier dagen later zat ik weer gewoon lekker op de therapie. Ik ben ontzettend gemotiveerd en ik geloof weer in mezelf, dat ik het kan! Maar ondertussen zat ik wel met een instabiele partner. Ik begon steeds meer dingen te zien die ik eerst niet zag, en waar ik eerst over me heen liet lopen werd ik nu wat mondiger en op een gezonde manier weerbaarder. Niet meer alles opkroppen en wachten tot de volgende borderline-explosie, maar het meteen zeggen als me iets dwars zat enzo. Toen ons zoontje er eenmaal was, voelde ik me op en top supermama, ik deed het huishouden, ik verzorgde ons zoontje, ging naar mijn therapie, ik voelde me waanzinnig goed. Ex-vriend deed he-le-maal niets in huis, en dat was volgens hem te wijten aan de nieuwe situatie, hij moest eraan wennen en dat kostte hem zoveel energie dat hij zich nergens meer toe kon zetten. Alles zou beter worden na de verhuizing, zo beloofde hij me.

We verhuisden en het ging helemaal niet beter, het ging eigenlijk alleen maar slechter en slechter, waardoor ik dus uiteindelijk weg ben gegaan.

Nu zit ik dus zes weken met mijn zoontje bij mijn ouders, blij en opgelucht dat ik me vrijgevochten heb uit iets wat ik tot voor kort nog een relatie noemde...maar nu begint de juridische ellende. We voeren gezamenlijk gezag, en nu is mijn eerste vraag dus of dit wel geldig is aangezien mijn ex nog in Duitsland woont en ik in Nederland.

In Duitsland geld een wettelijke opzegtermijn van drie maanden voor de woning, maar mijn ex weigert mij een kopie te sturen van het huurcontract zodat ik de verhuurster niet zelf kan benaderen om uit te leggen wat de situatie is. In plaats daarvan stuurt hij emails naar mijn ouders ( omdat ik mijn accounts gesloten heb ) dat hij een deurwaarder heeft ingeschakeld, en zegt daarbij een kopie van mijn paspoort heeft gemaakt en mee opgestuurd. Alles wat van mij is staat nog bij mijn ex, hij heeft ook nog mijn paspoort en maakt daar in mijn ogen dus onrechtmatig gebruik van. Tevens stuurt hij dreig-smsjes, waarvan we inmiddels bij de Nederlandse politie aangifte van hebben willen doen, maar dat is uiteindelijk een melding geworden omdat er in de sms-jes geen sprake was van dreiging met een strafbaar feit. De agente die onze aangifte opnam snapte echter wel de strekking, en begreep dat dit voor ons zeer beangstigend is. Hij schijnt ook contact te hebben gehad met het kantongerecht, omdat ik onder bewind sta en heeft het kenmerk van de bewindvoering op een of andere manier gekregen, dat mag toch helemaal niet? Had iets te maken met de wet op bescherming van persoonsgegevens.

Hij is ook verbaal agressief geweest naar de Raadsonderzoekster van de kinderbescherming, moet je vooral doen tegen een medewerker van justitie.

In die zes weken tijd is de balans als volgt:

33 mails van hem naar mij
9 mails van mij naar hem
12 mails naar mijn ouders
1 mail naar een tante van mij
34 sms-berichten
8 dreig smsjes
steeds de telefoon een keer over laten gaan en dan ophangen
misbruik maken van mijn paspoort
plichten m.b.t. ouderlijk gezag niet nakomen

Hij is me voor mijn gevoel behoorlijk op de spits aan het drijven met al zijn acties, en ik wil gewoon dat het ophoudt! Daarom overweeg ik om nog meer aangiftes te doen bij de politie, en civielrechterlijke procedures te starten m.b.t. het verkrijgen van eenhoofdig gezag etc. etc. maar waar moet ik beginnen? En waar moet ik zijn? In nederland of in duitsland? Moeilijk hoor... wie kan mij helpen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
chrisje6

Leeftijd: 39
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: zo 06 mrt 2011 12:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

niemand iets te melden?
Jet

Leeftijd: 62
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: zo 06 mrt 2011 12:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat dit geen makkelijke situatie is waarbij bij de dames en heren (aankomend) juristen in één keer een ballonnetje omhoog komt met de juiste wets-artikelen uit de juiste wetboeken.

Grote kans dat er iemand in is gesprongen en dit voor je aan het uitzoeken is. Geduld is een schone zaak.
sietske1980

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: ma 07 mrt 2011 12:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er spelen aspecten van internationaal privaatrecht, er dient bij gezamenlijk gezag een ouderschapsplan te worden gemaakt, kennelijk loopt er een Raadsonderzoek en jullie relatie moet ook op zakelijk vlak worden beeindigd.
Ik raad je aan naar het juridisch loket te gaan (www/hetjl.nl) en daar een doorverwijzing te vragen naar een familierechtadvocaat.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds