|
Auteur |
Bericht |
Van Reepingen Willy
Leeftijd: 70 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 26 feb 2011 11:29 Onderwerp: Parkeerboete in Terneuzen (NL) |
|
|
Op zondag 26 september 2010 kreeg ik ,als Belg ,rijdend met een Belgische nummerplaat, een beschikking voor volgende parkeerinbreuk:voertuig parkeren op een parkeerplaats voor vergunningshouders zonder parkeervergunning. Ik kreeg een overschrijving om 66 Euro te betalen.Ik had een brief geschreven naar de officier van justitie maar mijn argumenten werden niet aangenomen. Ik kan nu nog een beroep instellen bij de kantonrechter , maar doe dat niet (postzegel,..........).
Bij een eerste herinnering wordt de boete verhoogd naar 81 Euro en bij een tweede verhoging wordt de boete verhoogd naar 118,50 Euro.
-Wat gaat er gebeuren als ik de boete ,als buitenlander, niet betaal, ook niet na de twee verhogingen ?
-Wordt er een Belgische deurwaarder of een Belgisch incassobureau naar mij ten huize gestuurd ?
-Wat gaat er gebeuren ,als ik bij niet-betaling, in Nederland wordt tegen gehouden door de politie ?
Volgens mij is er geen echt proces verbaal opgesteld omdat het geen inbreuk is die vastgesteld werd door de politie.We hebben dat in België ook. |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: za 26 feb 2011 11:43 Onderwerp: |
|
|
Het CJIB kan(en zal) de boete inclusief verhogingen etc. overdragen aan de Belgische autoriteiten tbv inning. Dit is op grond van het Kaderbesluit op basis waarvan EU-landen onderling elkanders boetes erkennen en hierin samenwerken. Nadat de boete is overgedragen kun je niet meer in bezwaar etc. Dat moet je desgewenst dus nu doen.
Ik zou zeggen "hup betalen jij!!" |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: za 26 feb 2011 11:46 Onderwerp: |
|
|
Bij gebrek aan de knop "wijzigen" hier in een nieuw bericht nog een linkje . |
|
|
|
 |
|