Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Verjaring bela...
Reliable Stati...
Force justice ...
verkiezingsbed...
verkiezingsbed...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 27 mei 2025 21:13
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Universiteitskeuze (leiden,uva,vu,erasmus)
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
John Locke

John Locke

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL

BerichtGeplaatst: do 17 feb 2011 0:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk persoonlijk dat je veel te veel hooi op je vork neemt door naast te studeren te gaan werken. Ga eerst je terrein verkennen. Neem voor je eerste jaar een lening bij de IB-groep, ben er geen voorstander van, maar het is beter en voordeliger voor je als je gewoon met je kop bij je studie bent en niet 300 dingen tegelijk hebt. Haal je propedeuse in 1 jaar. Ik had een 7 gemiddeld op het vwo, was wel laks. Maar het is voor mij gemakkelijk te doen. Vooral vakken als nederlands, maatschappijleer, geschiedenis, aardrijkskunde etc. die moeten je wel een beetje liggen. zelf had ik voor wiskunde dan weer wat hoger dan voor nederlands, maar ik doe ook fiscaal. En mijn Nederlands leraar was ruk, die ging met pensioen en kon het allemaal niks meer schelen.

Mocht het tegen vallen dan kun je je in februari uitschrijven en kun je dan gaan werken. 853 euro max kun je lenen + collegegeldkrediet van 139 euro nog wat, heb ik voor je opgezocht. Betaal in termijnen als het kan mocht je niet genoeg geld hebben om de volle 1672 te betalen. Huur een kamertje van max 250-300 euro (geen hospita), het liefst een serieus studentenhuis. Dit alles maakt je kansen groter voor succes. Als je werkt doe je 15 jaar of minder over het terugbetalen van je schuld. Met een salaris van 2500 heb je dat snel terugbetaald.

- Koop het boekje Nog Slimmer bij de VU en ga er persoonlijk naartoe om het bij de Vu bookstore te kopen. Heb je meteen een indruk. Het boekje is een goed geschreven boek en handig voor een beginnende student.

vergeet het volgende niet in te plannen:
- sport
- 8 uur slaap/lichamelijke verzorging en wat je nodig hebt om jezelf te zijn
- 6 uur iets anders dan studeren.
- je reistijd
- mocht je een vriendin/vriend hebben, die willen ook tijd.

overige
- lees de eerste jaars sites van de universiteiten.
- neem een spaarrekening en dump daar 10% op van je inkomen/maand.
kijk of je dit wel kan missen trouwens. Dus eerste 6 maanden gewoon
veilig 5% of minder.
- beleg alleen als je weet wat je doet.
- laptop/netbook is even goed 2e hands, als je technisch bent. Heb er zelf een voor 100 euro, ben er nog tevreden over.

als laatst: lees dit nog een keer. Is een hoop informatie, maar als master student ben ik wel ver gekomen dankzij dit systeem.

Als je vragen hebt over studentenverenigingen dan ben je welkom.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
vik_r

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: vr 18 feb 2011 11:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ronald78 schreef:
Dat lijkt me nogal subjectief. Hoe makkelijk neem je de stof tot je, met welke onderwijsmethode kun je het beste uit de voeten en hoeveel jaar ben je van plan te gaan studeren zijn bijvoorbeeld factoren die daarbij nogal van invloed zijn. Waarbij de tweede factor naar mijn mening een belangrijke is: als je juist door te lezen het beste leert, heb je aan colleges wat minder. Zijn de praktische verhalen om de stof heen juist belangrijk, dan kun je wellicht beter een universiteit kiezen die wat meer colleges geeft (of wat meer verschillende: hoor- vs werkcollege, groepsopdrachten, etc.).

Ik neem stof makkelijk tot me, dus zou het daarom waarderen als ik veel vrije tijd heb, weinig werkcolleges heb en niet veel opdrachten moet maken.
En ik wil uiteraard de studie in 4 jaar afronden.
vik_r

BerichtGeplaatst: vr 18 feb 2011 11:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

John Locke schreef:
Ik denk persoonlijk dat je veel te veel hooi op je vork neemt door naast te studeren te gaan werken. Ga eerst je terrein verkennen. Neem voor je eerste jaar een lening bij de IB-groep, ben er geen voorstander van, maar het is beter en voordeliger voor je als je gewoon met je kop bij je studie bent en niet 300 dingen tegelijk hebt. Haal je propedeuse in 1 jaar. Ik had een 7 gemiddeld op het vwo, was wel laks. Maar het is voor mij gemakkelijk te doen. Vooral vakken als nederlands, maatschappijleer, geschiedenis, aardrijkskunde etc. die moeten je wel een beetje liggen. zelf had ik voor wiskunde dan weer wat hoger dan voor nederlands, maar ik doe ook fiscaal. En mijn Nederlands leraar was ruk, die ging met pensioen en kon het allemaal niks meer schelen.

Mocht het tegen vallen dan kun je je in februari uitschrijven en kun je dan gaan werken. 853 euro max kun je lenen + collegegeldkrediet van 139 euro nog wat, heb ik voor je opgezocht. Betaal in termijnen als het kan mocht je niet genoeg geld hebben om de volle 1672 te betalen. Huur een kamertje van max 250-300 euro (geen hospita), het liefst een serieus studentenhuis. Dit alles maakt je kansen groter voor succes. Als je werkt doe je 15 jaar of minder over het terugbetalen van je schuld. Met een salaris van 2500 heb je dat snel terugbetaald.

- Koop het boekje Nog Slimmer bij de VU en ga er persoonlijk naartoe om het bij de Vu bookstore te kopen. Heb je meteen een indruk. Het boekje is een goed geschreven boek en handig voor een beginnende student.

vergeet het volgende niet in te plannen:
- sport
- 8 uur slaap/lichamelijke verzorging en wat je nodig hebt om jezelf te zijn
- 6 uur iets anders dan studeren.
- je reistijd
- mocht je een vriendin/vriend hebben, die willen ook tijd.

overige
- lees de eerste jaars sites van de universiteiten.
- neem een spaarrekening en dump daar 10% op van je inkomen/maand.
kijk of je dit wel kan missen trouwens. Dus eerste 6 maanden gewoon
veilig 5% of minder.
- beleg alleen als je weet wat je doet.
- laptop/netbook is even goed 2e hands, als je technisch bent. Heb er zelf een voor 100 euro, ben er nog tevreden over.

als laatst: lees dit nog een keer. Is een hoop informatie, maar als master student ben ik wel ver gekomen dankzij dit systeem.

Als je vragen hebt over studentenverenigingen dan ben je welkom.

Jeetje, wat een uitzoekwerk. Ik zal het nu waarschijnlijk nog makkelijekr maken door te zeggen dat ik niet op mezelf woon. Werken is dus geen verplichting en ik wil ook niet fulltime werken, maar iets van 2 of 3 dagen.

Ik denk dat een paar dagen werken wel te doen moet zijn met 100 bladzijdes lezen per week. Omdat opdrachten veel tijd in beslag nemen zou ik dus het liefst naar een universiteit gaan waar je niet veel hoeft te doen en gewoon op j egemak alles in je eigen tijd kan lezen.
1e_jaars_fiscaal_recht

Leeftijd: 29
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: vr 18 feb 2011 15:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Open Universiteit dan niet iets voor jou, of deeltijd.
Het is echt en ik benadruk echt belangrijk voor een goede jurist dat je ook de klassikale dingen doet. Ik heb zoveel geleerd in werkgroepen. Ik ging er vaak naartoe en ik begreep het half, toen ik er vandaan kwam begreep ik vrijwel alles en daarbij kreeg ik nog een samenvatting van de stof als bonus.
Mocht je het allemaal niet willen, dan is de UvA wel een goed alternatief. Ga er gewoon naartoe en spreek een student aan. Rook je zelf dan is dat een makkelijk gesprek voor je, staan er genoeg bij het poortje die roken en student rechten zijn.

overschat je energie aub niet, dan hang je. Voornamelijk als je iets nieuws probeert met een BSA. Het is echt stress. Mocht je het kunnen lenen haal dan tenminste je BSA. Kun je in 3/4 jaar hebben. Het liefst zorg je natuurlijk dat je studie z.s.m. klaar hebt. Dit ivm kostenbesparing. Het voordeel van een snel afgeronde studie is ook dat je sneller over kan naar een hoger loon. Je verdient met de tijd die je nu besteed, waarschijnlijk minder dan je zal verdienen als je jurist bent. Daar kun je al over 4 jaar zijn.
vik_r

BerichtGeplaatst: za 19 feb 2011 2:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

1e_jaars_fiscaal_recht schreef:
Open Universiteit dan niet iets voor jou, of deeltijd.
Het is echt en ik benadruk echt belangrijk voor een goede jurist dat je ook de klassikale dingen doet. Ik heb zoveel geleerd in werkgroepen. Ik ging er vaak naartoe en ik begreep het half, toen ik er vandaan kwam begreep ik vrijwel alles en daarbij kreeg ik nog een samenvatting van de stof als bonus.
Mocht je het allemaal niet willen, dan is de UvA wel een goed alternatief. Ga er gewoon naartoe en spreek een student aan. Rook je zelf dan is dat een makkelijk gesprek voor je, staan er genoeg bij het poortje die roken en student rechten zijn.

overschat je energie aub niet, dan hang je. Voornamelijk als je iets nieuws probeert met een BSA. Het is echt stress. Mocht je het kunnen lenen haal dan tenminste je BSA. Kun je in 3/4 jaar hebben. Het liefst zorg je natuurlijk dat je studie z.s.m. klaar hebt. Dit ivm kostenbesparing. Het voordeel van een snel afgeronde studie is ook dat je sneller over kan naar een hoger loon. Je verdient met de tijd die je nu besteed, waarschijnlijk minder dan je zal verdienen als je jurist bent. Daar kun je al over 4 jaar zijn.

Ik ga nog wat onderzoek doen over de OU, ik vind dat concept toch een beetje eng. Het nadeel vind ik ook dat het prijziger is. Deeltijd zal het niet worden, want zeven jaar studeren vind ik te veel.

In het eerste jaar ontkom je niet aan werkgroepen, dus dan zal ik zeker wel gaan.
Maar leg eens uit wat er precies daar gedaan wordt? Worden er gewoon opdrachten gemaakt en besproken die betrekking hebben op de lesstof zodat je de theorie in de praktijk toepast?

Waarom raad je wat werkgroepn betreft de VU aan? Zijn er daar niet zoveel werkgroepen?
1e_jaars_fiscaal_recht

Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: za 19 feb 2011 15:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In een werkgroep bespreek je opdrachten die een reflectie geven van de stof die je moet kennen voor je tentamen. Je oefent ook met een correcte beantwoording van deze vragen en tevens wordt erop gelet dat je je mondeling goed kunt uitdrukken als jurist. Soms worden er voor eerstejaars bonuspunten gegeven als je werkgroep onderwijs volgt. Ook terecht, want als je werkgroepen volgt heb je veel en veel meer kans om uiteindelijk je tentamen te halen. Het verplicht je ook om bij te zijn en niet op het laatste moment ermee te beginnen en dan niet te halen. Daar is de stof dan weer net iets te moeilijk voor.

Vu werkgroepen zijn in het bijzonder niet anders dan de uva of uvt werkgroepen.
vik_r

BerichtGeplaatst: ma 21 feb 2011 16:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb bijna besloten om naar Amsterdam te gaan en niet naar Leiden. Ik twijfel nu dus alleen nog tussen UvA en VU, Leiden is afgevallen.
1e_jaars_fiscaal_recht

Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: ma 21 feb 2011 16:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

- eigenlijk maakt het niet super veel uit.
- In jouw geval zal ik naar de UvA gaan.
- UvA is centraler, minder verplichtingen (volgens mij geen), blackboard discussion cultuur, avondcolleges met inloop (dus 's ochtends om 09:15 geen zin om college te volgen? doe dat dan om 18:45 's avonds. )
- Volgens mij heeft de Vu ook deeltijd, maar de UvA herinner ik het mij nog. - UvA heeft iets grotere college zalen.
- UvA is een mooiere en rijkere universiteit gevestigd in veel oude panden.
- Afstuderen in de Agnietenkapel is niet niks...beter dan aula Vu.
- UvA heeft goede studeermogelijkheden (kelder van het poortje), Bushuis en niet te vergeten de legendarische UB (singel).

dus ga dan gewoon naar de GU (gemeente uni) en niet naar de VU.

lees dit:
http://www.kluwershop.nl/onderwijs/degids.asp?artikel=tentamens

en wees een excellente student en verdoe je tijd niet met dat tijdsnood. Dat is net niks en dat weet je werkgever ook. Liever een goed jurist dan
bij de albert heijn ofzo tijdens je studie te hebben gewerkt. Kan ook beide maar dan niet 2-3 dagen per week. Ikzelf studeer nu eigenlijk elke dag.
dus 7 dagen in de week zo'n 6-8 uur gemiddeld. Ik vind het prima want ik doe wat ik leuk vind. Dus dat vermoeit niet zo.

succes met je keuze. En ga een keertje naar beide universiteiten en stel jezelf eens voor dat je elke dag daar loopt. Drink koffie, spreek studenten aan etc.
Love_Scenario

Leeftijd: 33
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: zo 27 feb 2011 0:44    Onderwerp: Studiehandleiding? Reageer met quote Naar onder Naar boven

gab schreef:

Ik studeer zelf in Leiden, en zowel de studie Fiscaal Recht als de studie Rechtsgeleerdheid staan hoog aangeschreven aan deze universiteit. Voor Rechtsgeleerdheid leid ik dit af uit het onderzoek van Elsevier, dus kijk zelf ook even op Leiden op de verschillende onderdelen scoort.

Succes met het maken van je keuze en mocht je nog wat algemene vragen over Leiden hebben, ga je gang. Smile

Ik ben ook van plan om Rechtsgeleerdheid aan de Universiteit in Leiden te studeren. Ik heb op deze topic veel behulpzame informatie gevonden en ben nu zeker van mijn keuze voor Leiden.

Ik zit momenteel op de Erasmus Universiteit in Rotterdam Geschiedenis te studeren maar wil toch liever rechten studeren. Ik twijfelde tussen in Rotterdam aan de Erasmus Universiteit te blijven of om naar Leiden te gaan of rechten te studeren aan de Vrije Universiteit van Amsterdam.

Mijn resterende vraag is eigenlijk alleen maar nog:
Aan de mensen die recent hun eerste jaar recht hebben gestudeerd in Leiden, hebben jullie een .doc of .pdf bestand van de studiehandleiding van de vakken van het eerste jaar? (In iedergeval die van de eerste semester het liefst van Encyclopedie van de rechtswetenschap en en Inleiding staats- en bestuursrecht)

Ik zou graag namelijk het schema willen zien van het leesstof dat per week wordt opgegeven zodat ik een idee heb welk hoofdstuk etc. van de boeken gelezen moeten worden. Zo kan ik van de zomervakantie alvast de leesstof vooruit werken want ik maak altijd aantekeningen overal van wat een tijdrovend klus is.

Ik zou het echt absoluut top vinden als iemand die zou willen delen en ik zou je eeuwig dankbaar zijn.
Bekijk de homepage
John Locke

John Locke

BerichtGeplaatst: ma 28 feb 2011 18:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat jij zoekt is er niet echt, het is allemaal wat versnipperd. Wel heb je deze studiegids. http://studiegids.leidenuniv.nl/studies/show/904/rechtsgeleerdheid

Daarnaast is er per vak een studiegids met daarin precies de literatuur en wat je per week moet doen. Dus dan moet je weten over welk vak je iets wilt weten, dan kan ik je wel een paar mailen...
Misschien is deze trouwens ook wel interessant
http://media.leidenuniv.nl/legacy/roosterschema-ba-10-11.xls.pdf
Love_Scenario

BerichtGeplaatst: di 01 mrt 2011 1:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

John Locke schreef:
Wat jij zoekt is er niet echt, het is allemaal wat versnipperd. Wel heb je deze studiegids. http://studiegids.leidenuniv.nl/studies/show/904/rechtsgeleerdheid

Daarnaast is er per vak een studiegids met daarin precies de literatuur en wat je per week moet doen. Dus dan moet je weten over welk vak je iets wilt weten, dan kan ik je wel een paar mailen...

Heel erg bedankt! Vooral het laatste link brengt mij veel duidelijkheid want ik ben opdeling in blokken gewend in plaats van semester. Maar ik zie dat je in het eerste jaar zoiezo gelukkig niet meer dan 2 vakken tegelijk volgt binnen een semester.

Van de eerste link de studiegids kende ik inderdaad die informatie al maar dan staat er bijvoorbeeld "op Blackboard per week aangegeven verplichte studiestof".
Ik zou dan bijvoorbeeld willen weten wat er zoiezo gelezen moet worden bij de vakken van de eerste semester.
Je hebt bijvoorbeeld bij Inleiding Staats- en bestuursrecht 3 verschillende boeken en ik zou dan niet het fout willen maken dat ik van bijvoorbeeld "Beginselen van de democratische rechtsstaat" per ongeluk hoofdstukken lees die misschien worden overgeslagen.

Ik zou dan van die eerste twee vakken, Encyclopedie van de rechtswetenschap en Inleiding Staats- en bestuursrecht, willen weten wat per week aan leesstof wordt opgegeven zodat ik die leesstof van de zomervakantie op een gestructureerde manier vooruit kan werken.

Als je de tijd zou willen nemen om dat naar me toe te sturen zou ik je heel erg dankbaar zijn! Ik wil gewoon zeker weten dat het begin van het jaar goed loopt want dat zet meestal wel de sfeer en motivatie voor de rest van het jaar.

Nogmaals bedankt voor je reactie! Very Happy

Laatst aangepast door Love_Scenario op za 12 mrt 2011 17:57, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk de homepage
vik_r

BerichtGeplaatst: di 01 mrt 2011 11:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het wordt misschien toch geen Leiden..... Ik bedacht me dat ik nog maar 1 jaar recht heb op een ov-kaart. Ongeacht waar ik zou studeren zou ik sowieso het eerste jaar naar de werkgroepen etc. gaan, want die zijn verplicht. Echter, als ik er toch ook voro zou kiezen om in het tweede jaar naar de colleges etc. te gaan, dan wordt het een dure grap vanuit Den haag naar Amsterdam te reizen een paar keer per week.

Ik vind dit wel een geod criterium om mijn keuze van af te laten hangen.

Voor degene hierboven: wat een goed idee om alvast te gaan lezen. Ik zou ook wel van in ieder geval de eerste twee vakken het schema willen hebben waar de lesstof in staat, dan ga ik ook alvast wat lezen.
Love_Scenario

BerichtGeplaatst: di 01 mrt 2011 13:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

vik_r schreef:
Het wordt misschien toch geen Leiden..... Ik bedacht me dat ik nog maar 1 jaar recht heb op een ov-kaart. Ongeacht waar ik zou studeren zou ik sowieso het eerste jaar naar de werkgroepen etc. gaan, want die zijn verplicht. Echter, als ik er toch ook voro zou kiezen om in het tweede jaar naar de colleges etc. te gaan, dan wordt het een dure grap vanuit Den haag naar Amsterdam te reizen een paar keer per week.

Ik vind dit wel een geod criterium om mijn keuze van af te laten hangen.

Ik denk dat je bedoelt dat je nu toch wel naar Leiden ga in plaats van Amsterdam? Leiden lijkt mij voor iemand uit Den Haag zoiezo ideaal, het zal voor jou niet langer dan 20 minuten duren om op school aan te komen. Amsterdam daarintegen duurt een uur reizen.

Ik woon echter zelf in Gorinchem en dan is Leiden een anderhalf uur reizen van mij vandaan (1 uur 40) maar dat heb ik ervoor over omdat ik uit mijn onderzoek van werkwijze, organisatie, vakken, minors, gebruikte boeken en de daarnaast beschikbare uitreksels van StudentsOnly, Leiden toch het beste vond.

Maar misschien dat ik je tegenkom dan komend semester. Smile
Bekijk de homepage
advocaatjeleefjenog

Leeftijd: 125
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 01 mrt 2011 20:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@LoveScenario: Mocht je de stof nog niet hebben, dan heb ik nog werkboeken en readers liggen waar alle stof in staat, ben namelijk eerstejaars in Leiden. Laat maar even weten of je nog iets nodig hebt.
John Locke

John Locke

BerichtGeplaatst: wo 02 mrt 2011 0:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Love_Scenario schreef:
John Locke schreef:

Heel erg bedankt! Vooral het laatste link brengt mij veel duidelijkheid want ik ben opdeling in blokken gewend in plaats van semester. Maar ik zie dat je in het eerste jaar zoiezo gelukkig niet meer dan 2 vakken tegelijk volgt binnen een semester.

Van de eerste link de studiegids kende ik inderdaad die informatie al maar dan staat er bijvoorbeeld "op Blackboard per week aangegeven verplichte studiestof".
Ik zou dan bijvoorbeeld willen weten wat er zoiezo gelezen moet worden bij de vakken van de eerste semester.
Je hebt bijvoorbeeld bij Inleiding Staats- en bestuursrecht 3 verschillende boeken en ik zou dan niet het fout willen maken dat ik van bijvoorbeeld "Beginselen van de democratische rechtsstaat" per ongeluk hoofdstukken lees die misschien worden overgeslagen.

Ik zou dan van die eerste twee vakken, Encyclopedie van de rechtswetenschap en Inleiding Staats- en bestuursrecht, willen weten wat per week aan leesstof wordt opgegeven zodat ik die leesstof van de zomervakantie op een gestructureerde manier vooruit kan werken.

Als je de tijd zou willen nemen om dat naar me toe te sturen zou ik je heel erg dankbaar zijn! Ik wil gewoon zeker weten dat het begin van het jaar goed loopt want dat zet meestal wel de sfeer en motivatie voor de rest van het jaar.

Mijn email adres is demolition.lovers@live.nl

Nogmaals bedankt voor je reactie! Very Happy
Ik heb voor je gekeken, maar ik zie bij beide vakken geen document met literatuur per week. Dat staat in een werkboek dat je apart moet kopen. Ikzelf heb die werkboeken van afgelopen jaar niet.
Je zou eventueel langs kunnen gaan in Leiden als je in de buurt bent en dan die werkboeken kunnen kopen bij Onderwijsmaterialen. Of bellen of ze die werkboeken nog hebben, wie weet sturen ze ze wel op naar je.

Ik kan je wel de literatuur geven zoals ze die aan de studenten hebben opgegeven:
- Inl. Staats- en bestuursrecht:
Materiaal/literatuur

De studiestof voor het vak Inleiding staats- en bestuursrecht bestaat uit:

" M.C. Burkens, H.R.B.M. Kummeling, B.P. Vermeulen, R.J.G.M. Widdershoven, Beginselen van de democratische rechtsstaat. Inleiding tot de grondslagen van het Nederlandse staats- en bestuursrecht, Deventer: Kluwer 2006 (zesde druk).

G.A.C.M. van Ballegooij e.a., Bestuursrecht in het Awb-tijdperk, Deventer: Kluwer 2008 (zesde, geheel herziene druk).

A.M.M.M. Bots e.a. (red.), Staats- en bestuursrecht. Jurisprudentie 1849-2007, Nijmegen: Ars Aequi Libri 2007 (derde herziene druk).

Het werkboek Inleiding staats- en bestuursrecht (verkrijgbaar bij de afdeling Onderwijsmaterialen).

Een actuele wetteneditie: de Sdu Verzameling Nederlandse Wetgeving 2010-2011 of de Kluwer Collegebundel 2010-2011."

Encyclopedie van de Rechtswetenschap
Materiaal / Literatuur

Tot de tentamenstof behoren:
- P.B. Cliteur en A. Ellian, 'Encyclopedie van de rechtswetenschap', Deel 1 Grondslagen, Kluwer Deventer, 2009. (Hiervan echter niet de hoofdstukken 1, 2, 3, 4 en 7)
- P.B. Cliteur en A. Ellian, 'Encyclopedie van de rechtswetenschap', Deel 2 Positief recht, Kluwer Deventer, 2009.
- Werkboek Encyclopedie van de rechtswetenschap 2010-2011 (verkrijgbaar bij Onderwijsmaterialen).
- Reader Encyclopedie van de Rechtswetenschap 2010-2011 (verkrijgbaar bij Onderwijsmaterialen).."

Meer kan ik ff niet voor je doen...
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 6 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds