|
Auteur |
Bericht |
LunaAngel
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: wo 16 feb 2011 15:09 Onderwerp: Toeslag van de gemeente voor reclame maken ?? |
|
|
beste lezer,
Mijn man en ik hebben een eigen zaak (een supermarkt) en wij hebben onlangs meegedaan aan een project van de gemeente ( groen en leefbaar).
Omdat het hele gebouw( waar wij meededen aan het project ) grauw en grijs was dus besloten wij het een beetje op te vrolijken.Wij hadden een schilder gevraagd een leuke muurschildering te maken en daar wat dieren in te verwerken omdat wij dierenvoeding , speeltjes en andere dingen verkopen.
Wij hebben echter geen logo of naam in de muurschildering verwerkt. De gemeente wil ons nu belasting laten betalen voor het maken van reclame ??
Mag dit wel ?
Met vriendelijke groet,
Sylvia |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: wo 16 feb 2011 17:52 Onderwerp: |
|
|
Je zou de lokale verordening over reclamebelasting er eens op na moeten slaan, maar wellicht kun je een beroep doen op het arrest van de Hoge Raad van 30 maart 2007, nr. 42353, LJN: AX2154. Het argument is dan dat de muurschildering niet een tot het publiek gerichte mededeling is welke erop is gericht de belangstelling van het publiek te trekken voor hetgeen wordt aangekondigd - je kondigt immers niets aan (in het genoemde arrest ging het overigens mis, omdat naast de muurschildering het logo en de bedrijfsnaam waren opgenomen, maar dat terzijde). _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
|