Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 03 aug 2025 23:06
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

beslaglegging auto vraag.
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wendy1982

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: di 15 feb 2011 15:35    Onderwerp: beslaglegging auto vraag. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goede dag,

Mijn ex heeft een lening afgesloten op mijn naam, daarmee mijn handtekening vervalst waardoor er al meerdere aankondigingen zijn geweest mbt beslaglegging.
Mijn advocaat is er druk mee bezig want dit kan natuurlijk niet.

Nu kreeg ik begin januari een aankondiging dat ze eind deze week beslag komen leggen op mijn inboedel.
Ik heb een klein autootje om mee naar mijn werk te rijden.
Nu blijkt dat de deurwaarder 4 feb al is langs geweest en beslag heeft gelegd op mijn auto. Alleen sinds 31 Januari staat de auto niet meer op mijn naam, maar op de naam van een bekende van mij. Juist omdat ik natuurlijk niet wil dat ze mijn autootje onterecht in beslag nemen!!
De mevrouw aan de telefoon van het deurwaarderskantoor zei dat ze dat dan nogmaals moesten checken bij het RDW.

Iemand enig idee hoe dit verder zal verlopen?
Mijn advocaat is momenteel niet op kantoor aanwezig, dus die kan ik nu even niet om advies vragen.
Maar maak me natuurlijk wel druk.

Hoop dat iemand me hiermee kan helpen!

groetjes!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 15 feb 2011 17:40    Onderwerp: Re: beslaglegging auto vraag. Reageer met quote Naar onder Naar boven

wendy1982 schreef:
Nu kreeg ik begin januari een aankondiging dat ze eind deze week beslag komen leggen op mijn inboedel.

Blijkbaar ben je door de rechter veroordeeld tot betaling. Of dat nu terecht is of niet maakt niet zo heel veel uit zolang die veroordeling in stand blijft.

Quote:
Nu blijkt dat de deurwaarder 4 feb al is langs geweest en beslag heeft gelegd op mijn auto. Alleen sinds 31 Januari staat de auto niet meer op mijn naam, maar op de naam van een bekende van mij. Juist omdat ik natuurlijk niet wil dat ze mijn autootje onterecht in beslag nemen!!

De auto is nog steeds jouw eigendom, dus met de beslaglegging is niets mis. Tenzij je de auto voor een normale prijs hebt verkocht, wat vermoedelijk niet het geval is.

Als je de beslaglegging had willen voorkomen, had je moeten zorgen dat de rechtszaak niet verloren ging. Misschien is het nog niet te laat en kun je nog in verzet of hoger beroep.

BerichtGeplaatst: di 15 feb 2011 18:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De auto is vanaf 31 januari NIET meer mijn eigendom en
staat nu op naam van iemand waar ik zelf schuld bij had, ook door mijn ex partner. Dus dat heb ik op die manier opgelost.

En met de rechtzaak is mijn advocaat nog druk bezig. Natuurlijk laten we dat niet zomaar voorbijgaan.
hilde12

Leeftijd: 125
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: di 15 feb 2011 19:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je zegt eerst dat de auto op een andere naam is gezet, om beslaglegging te voorkomen.

Dan is de auto in feite nog steeds jouw eigendom, wat bonafides al aangeeft en is met de beslaglegging niets mis.
Martha

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: di 15 feb 2011 20:34    Onderwerp: Re: beslaglegging auto vraag. Reageer met quote Naar onder Naar boven

wendy1982 schreef:
Goede dag,

Mijn ex heeft een lening afgesloten op mijn naam, daarmee mijn handtekening vervalst waardoor er al meerdere aankondigingen zijn geweest mbt beslaglegging.
Mijn advocaat is er druk mee bezig want dit kan natuurlijk niet.

De mevrouw aan de telefoon van het deurwaarderskantoor zei dat ze dat dan nogmaals moesten checken bij het RDW.

Iemand enig idee hoe dit verder zal verlopen?
Mijn advocaat is momenteel niet op kantoor aanwezig, dus die kan ik nu even niet om advies vragen.
Maar maak me natuurlijk wel druk.

Hoop dat iemand me hiermee kan helpen!

groetjes!

Stellig ontkennen dat het uw handtekening is!
De tegenpartij zal dan moeten bewijzen dat het wél uw handtekening is.
Als het inderdaad uw handtekening niet is doch slechts een vervalsing is er een gerede kans dat de wederpartij er niet in zal slagen te bewijzen dat het wél uw handtekening is.
Als de wederpartij er in slaagt aannemelijk te maken dat het wél uw handtekening is dan (maar eerst dan) is het aan u te bewijzen dat het niet uw handtekening is (Wellicht vriend als getuige doen horen? Meineed is immers nog altijd een ernstige zaak).

Veel succes.
Martha

BerichtGeplaatst: di 15 feb 2011 20:38    Onderwerp: Re: beslaglegging auto vraag. Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:

Blijkbaar ben je door de rechter veroordeeld tot betaling.

Nog nooit gehoord van 'conservatoir beslag'?
strikmaria

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: wo 16 feb 2011 0:48    Onderwerp: Re: beslaglegging auto vraag. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Martha schreef:
bona fides schreef:

Oeps...is daar even iemand door de mand gevallen.
Maar laten we allemaal doen alsof we het niet hebben gezien.
Bona Fides heeft immers zo veel 'krediet' opgebouwd.
bona fides

BerichtGeplaatst: wo 16 feb 2011 3:30    Onderwerp: Re: beslaglegging auto vraag. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Martha schreef:
bona fides schreef:

Dat werd aangekondigd?

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: wo 16 feb 2011 9:42    Onderwerp: Re: beslaglegging auto vraag. Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Martha schreef:
bona fides schreef:

Dat werd aangekondigd?

Het is toch niet onmogelijk om aan te kondigen dat je van plan bent beslag te laten leggen, ook al is het 'slechts' conservatoir beslag?
Uit het enkele feit dat er beslag is gelegd valt niet af te leiden dat er reeds een veroordeling door een rechter heeft plaatsgehad.

Bovendien, als je het bericht van de TS goed leest zie je dat het beslag op de auto(daar ging de vraag immers over, tenminste als ik de titel van deze draad goed begrijp ) niet was aangekondigd.

wendy1982 schreef:

Nu blijkt dat de deurwaarder 4 feb al is langs geweest en beslag heeft gelegd op mijn auto.

4 Februari is immers niet 'eind deze week' en 'inboedel' staat ook niet gelijk aan 'auto', aldus is het beslag op de auto niet aangekondigd.
Jet

Leeftijd: 62
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: wo 16 feb 2011 10:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maar je huis ben je dus nog niet uitgezet?

http://rechtenforum.nl/forum/thread/p/180178/highlight//#180178
BartL

Leeftijd: 49

BerichtGeplaatst: wo 16 feb 2011 11:08    Onderwerp: Re: beslaglegging auto vraag. Reageer met quote Naar onder Naar boven

strikmaria schreef:
bona fides schreef:
Martha schreef:
bona fides schreef:

Dat werd aangekondigd?

Het is toch niet onmogelijk om aan te kondigen dat je van plan bent beslag te laten leggen, ook al is het 'slechts' conservatoir beslag?
Uit het enkele feit dat er beslag is gelegd valt niet af te leiden dat er reeds een veroordeling door een rechter heeft plaatsgehad.

Bovendien, als je het bericht van de TS goed leest zie je dat het beslag op de auto(daar ging de vraag immers over, tenminste als ik de titel van deze draad goed begrijp ) niet was aangekondigd.

wendy1982 schreef:

Nu blijkt dat de deurwaarder 4 feb al is langs geweest en beslag heeft gelegd op mijn auto.

4 Februari is immers niet 'eind deze week' en 'inboedel' staat ook niet gelijk aan 'auto', aldus is het beslag op de auto niet aangekondigd.

Tuurlijk, de auto is "toevalligerwijs" ook overgeschreven en dat heeft vast niets te maken met eventuele aankondigingen tot beslag. De conclusie van bonafides lijkt mij niet alleen logisch maar ook gewoon juist. Daarbij geeft hij TS de mogelijkheid tot verbetering door zijn conclusie kenbaar te maken.

Niets aan de hand dus.
Martha

BerichtGeplaatst: wo 16 feb 2011 11:24    Onderwerp: Re: beslaglegging auto vraag. Reageer met quote Naar onder Naar boven

BartL schreef:

Tuurlijk, de auto is "toevalligerwijs" ook overgeschreven en dat heeft vast niets te maken met eventuele aankondigingen tot beslag.

Dat wil niet zeggen dat is aangekondigd dat beslag op de auto zal worden gelegd. Zelfs zonder aankondiging van enig beslag zal de (vermeende) schuldenaar die wordt verzocht te betalen op zijn/haar klompen kunnen aanvoelen dat het wel eens tot een (conservatoir)beslag zou kunnen komen als hij/zij niet betaalt.
Bovendien ook al is het beslag (op de auto) wél aangekondigd volgt daaruit niet dat dit aangekondigde beslag niet slechts een conservatoir beslag zou kunnen zijn.

BartL schreef:

De conclusie van bonafides lijkt mij niet alleen logisch maar ook gewoon juist.

Ik zie geen enkel feit dat er dwingend toe leidt dat moet worden aangenomen dat er reeds een veroordeling door een rechter heeft plaatsgehad.
Sterker nog uit de woorden van de TS (dat er nog geen veroordeling door een rechter heeft plaatsgevonden) kan ik enkel afleiden dat er dus nog geen veroordeling door een rechter heeft plaatsgehad...aldus kan het enkel een conservatoir beslag betreffen.

BartL schreef:

Niets aan de hand dus.

Oh...dus nu Bona Fides (volgens jou) gelijk heeft is er 'niets aan de hand'?
Maar waarom zou er wel 'iets aan de hand' zijn wanneer Bona Fides ongelijk zou hebben...en wat zou er dan 'aan de hand' zijn?
bona fides

BerichtGeplaatst: wo 16 feb 2011 11:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat er aan de hand is, is dat de psychiatrische patïent Martha/strikmaria het weer eens nodig vindt te komen trollen.

BerichtGeplaatst: wo 16 feb 2011 11:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De brief met de aankondiging van beslaglegging op de inboedel
dateert 27 Februari.
Deze brief heb ik thuis ontvangen op 2 februari.
31 Januari is de auto overgeschreven naar iemand anders.
Dus ik wist toen nog niks van de beslaglegging.

En er vroeg iemand of ik nog in mijn huisje zat? Ik heb hemel en aarde moeten bewegen bij de woningbouw vereniging. Mijn ouders hebben de achterstand in 1x betaald omdat ik daar de middelen niet voor had op dat moment.
Met die reden hebben mijn ouders mijn auto overgenomen, zodat ik alvast een deel 'terug betaal' van de schuld, en ik de auto mag lenen indien ik hem nodig heb.

Maar nu is me nog niet helemaal duidelijk of ik dus iets verkeerd heb gedaan?

(Heb naar mijn weten niks verkeerd gedaan, die kl**tzak heeft me opgelicht!) En ik zit momenteel door hem thuis van mijn werk omdat ik zooooo ontzettend veel moet regelen met instanties en advocaat en onder de medicatie zit om hyperventilatie te onderdrukken)

groetjes en bedankt voor de reacties!!
Martha

BerichtGeplaatst: wo 16 feb 2011 11:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Wat er aan de hand is, is dat de psychiatrische patïent Martha/strikmaria het weer eens nodig vindt te komen trollen.

Zelfs na uiterste inspanning kan ik hier geen argumenten in ontdekken die erop duiden dat ik ongelijk zou hebben.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds