Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
jobsen
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: ma 07 feb 2011 23:13 Onderwerp: Civiele rechtzaak concludeerd strafbare feiten, wat dan? |
|
|
Hi,
Omdat zaken niet worden behandeld door de justitie (straf recht), zoals het stelen van onroerend goed, wordt de burger geforceerd om een civiele zaak aan te spannen. Als nu blijkt en bewezen wordt dat de persoon welke onrechtmatig en daarbij strafbare feiten heeft gepleegd (het stelen van grond). Wordt dit dan automatische opgevolgt door de straf recht officier justitie en wordt daar de conclusie overgenomen en een strafblad en sancties opgelegd?
Hoe verloopt dit in the praktijk?
Hoe zou het moeten verlopen volgens de straf rechtelije procedures?
Kan ik dit eisen in de civiele procedure en is dan ongebruikelijk of niet ongebruikelijk?
Waarom niet? Lijkt me een logisch gevolg en een quick win voor de staats kas te spekken, en daarbij een ontmoedigings beleid te vormen voor het dieven gilde!
Looking forward to your response.
Kon niets vinden op de forums, na wat zoek werk!
J. |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 10 feb 2011 1:29 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij gaat een civiele rechter helemaal niet oordelen dat er strafbare zaken zijn gepleegd, omdat hij daar niet voor is aangesteld.
De strafrechtelijke produre is aangifte doen bij de politie, klagen bij de politie als ze weigeren de aangifte op te nemen, een art. 12 Sv procedure starten bij het gerechtshof als het OM het naast zich neerlegt. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|