Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 19:55
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Erfenis en vermogen in de WWB
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
webcamjan

Leeftijd: 114
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: wo 02 feb 2011 17:39    Onderwerp: Erfenis en vermogen in de WWB Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een probleem stelling.
Erfenis en de WWB – Bijstand.

In september verliest men een laatste ouder en komt er later een erfenis vrij, moeten leven van een bijstand alleenstaande en 800 euro op de bank op dat moment van overlijden.
Op 1 juli van het jaar erop komt de uiteindelijke erfenis uitkering vast te staan en wordt dit doorgegeven aan de uitkerende instantie, een maand ervoor al in een voorlopige schatting zodat men vast rekening kan houden hiermee. Gemeente laat vervolgens niets horen voor een aantal maanden en in september vraagt men ineens weer hoe het is en de stand van zaken waarop wederom de boel ingediend wordt.
Hiermee loopt men vast en gesprekken volgen, in december is men er nog niet uit, in januari ook nog niet maar komt er weer een gesprek waar men het zelfde vraagt en antwoord als een paar maand geleden. Maar nu weet men ineens wel genoeg blijkbaar.

Uitkomst is dat de erfenis ingeleverd moet worden hoe groot deze ook is ik mag er max 5500 houden totaal met wat je al had. De rest neemt men zonder schaamte in, "dit zegt de wet", maar is dit ook zo.? De wet zegt dat deels schenkingen vrij zijn, is een erfenis een schenking.? En hoe ligt deze verhouding.
We zijn er best bekend mee dat niet alles gehouden kan worden, daarvoor is er ja overleg, al vooraf aangegeven. (voorlopige schatting)
Maar het meest wrange is wel dat de berekening is dat het vermogen beschikbaar was op de dag van overlijden en niet per 1 juli, hetgeen inhoud dat men de uitkering terugvordert vanaf de dag van overlijden alles wat over is moet dan eerst ingeteerd worden. Maar waar staat in de wet dat er terug gerekend mag worden van de dag van overlijden ipv de dag van uitkering van deze nalatenschap.?

Door smerig spelen heeft men de uitkering al (6 maanden) geblokkeerd zodat niet alles gevorderd hoeft te worden en rest alleen nog maar de periode van dag overlijden tot de dag van de eerste blokkade, gaan we rekenen komt dit exact uit op alles beslagen tot het vrij te laten vermogen na..

Zo gaan helaas gemeenten om met de burgers die na de oorlog wat opgebouwd hebben en nalieten. Ik derhalve ben helaas door ziekte noodzakelijkerwijs op de bijstand aangewezen. De enige kans van “minder minima zijn” wat als perfect financieel plan was voorgelegd wordt volkomen genegeerd. (reintegratie en mobiliteit en uit isolement komen)

Een klachten procedure is al opgestart over de tijdslijn die men vasthield (7 maanden nu) door hun eigen problemen van niet weten wat ze moesten doen. Maar de kern is daarbij wel dat ik hierdoor gelden misloop waar ik wel iets leuks en dierbaars mee had kunnen doen als het gelijk beslist was.
Maar vooral de steek het vermogen is er gelijk op de dag van overlijden zit me erg dwars, het hadden ook schulden kunnen zijn tenslotte want erfenis weigeren mag ook al niet bij wet omdat het dan fraude is. Zijn het schulden is het ineens “jou probleem” is het cash is het gelijk “hier ermee”. Waar staat het beschreven dat het ingaat op de dag van overlijden.?
Ik zelf heb deze erfenis afgehandeld.

Welke mogelijkheden zijn er ten einde die periode tussen overlijden en bekend worden van uitkering, en in hoeverre is schade te verhalen door dit geneuzel wat erge impact heeft op de gezondheid en gestel door alle getreuzel.

Ten einde iedereen zijn nieuwsgierigheid, als men deze vordering doorzet zal er een proces tot “statenloos” ingezet worden, als militair heb ik ooit gesalueerd en nu schaam ik me diep Nederlander te zijn.

Sorry voor het wellicht lange verhaal maar dit zit me erg hoog, ik geef totaal niet om geld (hoe gek het klinkt) maar baal van een overheid die zo zichzelf verkoopt als zijnde dat men moreel goed bezig is naar haar burgers. En dit flikt men de mensen die dit land weer hebben opgebouwd, daar spaarden ze zuinig hun centjes voor.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 02 feb 2011 19:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

CRvB 30 juni 2008, LJN BD6261:
Quote:
Artikel 58, eerste lid, aanhef en onder f, ten eerste, van de WWB bepaalt dat het college van de gemeente die bijstand heeft verleend de kosten van bijstand kan terugvorderen voor zover de bijstand anderszins onverschuldigd is betaald, waaronder begrepen dat de belanghebbende naderhand met betrekking tot de periode waarover bijstand is verleend, over in aanmerking te nemen middelen als bedoeld in paragraaf 3.4 beschikt of kan beschikken. Zoals de Raad reeds vaker heeft overwogen (zie onder meer zijn uitspraak van 6 juni 2006, LJN AX9156) is deze bepaling de terugvorderingsgrond in gevallen waarin bijstand is verleend ter overbrugging van een periode waarin aanspraken op bepaalde middelen aanwezig zijn, maar daarover feitelijk nog niet kan worden beschikt en de betrokkene nadien wel over die middelen kan beschikken.

Volgens vaste rechtspraak van de Raad ontstaat de aanspraak op een erfdeel op het tijdstip van overlijden van de erflater, in dit geval op 21 juni 2004. Dat op dat moment nog niet duidelijk was hoe hoog die aanspraak van appellante was en dat een executeur testamentair was benoemd als gevolg waarvan appellante destijds beschikkingsonbevoegd was ten aanzien van de nalatenschap, maakt dat niet anders. Het College was dan ook bevoegd om tot terugvordering van de kosten van bijstand over genoemde periode over te gaan.

De gemeente lijkt dus correct te handelen.

BerichtGeplaatst: wo 02 feb 2011 20:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Thx, kan ik toch wat mee,, en hoe vinden jullie zoiets, dat lukt mij dus nooit.

Al werkt het tegen toch geeft het richting. de zaak is vrijwel gelijk al is het bedrag 5x minder en de tijd tussen overlijden is alleen langer.

Maar in de uitspraak verwijst men zo leuk dat men juist handelde. maar waar staat de juridische procudure dat men dat aanhoud als tijdstip van verkrijging.

In mijn geval heb ik een voorbeeld gegeven aan hun, als ik 100.000.- zou erven in mijn geval van een onbekende suikeroom die al 8 jaar dood zou zijn maar men heeft mij nu pas gevonden, zou dit inhouden dat alles naar de gemeente gaat en ik van die 100.000.- er vijf mag houden voor de moeite... omdat men weer naar die datum gaat kijken...

Dat zou toch niet mogen kunnen lijkt me zo, zijn we echt zover afgezakt.?
bona fides

BerichtGeplaatst: wo 02 feb 2011 21:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

webcamjan schreef:
In mijn geval heb ik een voorbeeld gegeven aan hun, als ik 100.000.- zou erven in mijn geval van een onbekende suikeroom die al 8 jaar dood zou zijn maar men heeft mij nu pas gevonden, zou dit inhouden dat alles naar de gemeente gaat en ik van die 100.000.- er vijf mag houden voor de moeite... omdat men weer naar die datum gaat kijken...

Klopt.

De bijstand is het laatste vangnet en niet bedoeld voor situaties waarin je over voldoende middelen beschikt, of achteraf blijkt te beschikken.

Als het anders was, zou je je 8 jaar lang voor een erfenis verborgen kunnen houden en al die tijd bijstand genieten om op het moment dat je bijv. weer gaat werken of AOW gaat ontvangen de volledige erfenis te incasseren. Nee, het is dan de bedoeling dat je die afgelopen 8 jaar niet financiert met de bijstand, maar met het geld dat zich al die tijd al in je vermogen bevond.

BerichtGeplaatst: wo 02 feb 2011 22:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vangnet of niet, door ziekte kom je in de bijstand omdat voor de zelfstandige ondernemer er een leuke regeling was die niet werkte, en dit is nu je straf.

Vangnet of niet, hoe kijk je daar tegen aan als je gelijkheid erbij gaat betrekken.
een minima met werk mag het houden een minima bijstand kan alles inleveren. dat is geen gelijkheid meer, dat er wat ingeleverd zou moeten worden alla daar kan iedereen inkomen. maar door dit soort dingen zal een bijstand minima nooit, wat hij of zij ook doet of probeert uit die situatie kunnen komen zodra er ook maar sprake is van een handicap, en dat is dan eerlijk en gelijkheid.? De zwaksten worden hier het hardst gepakt.

Met een bijstand inkomen kan je leven en rondkomen, echt wel, over is er niet. roodstaan is ook niet nodig, maar groei of vooruitzichten zijn er dus niet en zullen er nooit zijn of komen. En is er wat financiele groei zal je dat weer ontnomen worden. En van minima naar een top baan zal nooit gebeuren.

Ik sluit voor mezelf dit topic en hoop dat het voor de zoekfunctie ook licht gebracht heeft. Zoeken blijft een kunstje haha.
Maar zoals gezegd ik neem afstand van dit land in deze schijndemocratie wens ik niet langer te leven en gaan derhalve het proces statenloos aanwakkeren. Ik schaam mij diep diep om nederlander te moeten zijn.

Mijn overleden ouders zouden zich omdraaien in hun graf jegens deze werkwijze van onze overheid.
bona fides

BerichtGeplaatst: do 03 feb 2011 3:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

webcamjan schreef:
Vangnet of niet, hoe kijk je daar tegen aan als je gelijkheid erbij gaat betrekken.
een minima met werk mag het houden een minima bijstand kan alles inleveren.

Tja, iemand met werk hoeft zijn ontvangen loon natuurlijk niet terug te betalen. Van gelijke gevallen is hier geen sprake.

Een betere vergelijking: iemand zonder inkomen met € 100.000 op de bank en iemand zonder inkomen die zojuist € 100.000 heeft geërfd maar daar nog niet aan kan komen.

De eerste heeft geen recht op bijstand. De tweede zal wat hij aan bijstand ontvangt tot het moment dat hij de € 100.000 op zijn bankrekening krijgt bijgeschreven moeten terugbetalen. Dit lijkt mij eerlijk.

BerichtGeplaatst: vr 27 jan 2012 21:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een hele tijd later, maar toch een aanvulling voor de zoekopdracht.

Wat is er in de tussentijd allemaal gebeurd.
Momenteel hebben wij duizenden euro's schuld door het handelen van deze gemeente, uiteraard is het onze schuld ook al kunnen we aantonen van niet. Maar hoe nu verder nu je verkeerd in een situatie waarbij de vaste lasten al bijna niet betaald kunnen worden.? Geen idee, en de gemeente zegt doodleuk niet ons probleem... (wij voldoen ondertussen aan de voorwaarden voor de voedselbank)

Contact met bv een maatschappelijkwerk laat horen."we kunnen hier niets mee.. wat jij doet is wat we kunnen adviseren, meer weten we ook niet, je hebt er meer verstand van dan wij, en eerlijk is dit zeker niet gegaan." Kortom schiet niet op. Tot zover mijn contacten met maatschappelijkwerk, ik wist wel dat ze niets konden betekenen voor me daarom kom je er toch al niet.

Boekhouding laat overduidelijk zien dat we geen cent teveel hebben uitgegeven (tav ons minima inkomen) en is onze bewijslast, toch worden de schulden wel aan ons handelen toegekend. ook zwart op wit staat dat de gemeente in haar handelen tot het verwerken van de boel nalatig is geweest en veel te laat was. Zwart op wit maar de daarmee onstane problemen op lossen is blijkbaar teveel.
Het financieel controleren bestaat niet meer uit het zichtbaar tonen van slechts 1 bankafschrift welke dan het bewijs is van vermogen, het door de wet voorgeschreven controleren van een periode wordt niet gedaan, daarvan hebben we een (onofficieel)schrijven waar dit duidelijk wordt dat dit de werkwijze is omdat het volgens de wet uitvoeren "teveel werk is" (hoe wij aan dit schrijven zijn gekomen laten we in de midden)

Feiten. (bedragen even afgerond)
start saldo op moment van overlijden 1000 euro
bijstorten erfenis saldo 22.000.-
boekhouding laat zien niets teveel uit gegeven dan normaal met uitkering gedaan.
Afsluiten door gemeente saldo bank 1000.-
rest verdere nog af te lossen schuld groot rond de 8000.-

Dan zou je nu zeggen dat je minima bent toch. en dan zou de bijdrage participatie gewoon verkregen moeten worden, maar nee dat gebeurd niet want er is teveel vermogen zo blijkt uit dat ene bank afschrift vergetend wat er af moet en wat de werkelijk stand is omdat men controle zoals de wet voorschrijft "teveel werk vind."
Kortom met deze 8000.- euro schuld heb ik nog steeds teveel vermogen, kwijtscheldingen zoals iedereen zo leuk altijd zegt over die 'bijstandtrekkers" krijg ik ook helemaal niet en mag bij alles gewoon het volle pond betalen.
Let even op de data in dit hele topic/verhaal....
ons verkregen belastbaar inkomen van let op 2011 is 1980.- euro en nog nu ook in 2012 heb ik teveel vermogen met 1000.- opde bank en nog 8000.- te betalen door beslag-inname op de uitkering.
Hoe wij rond moeten komen is maar de vraag en uiteraard "ons probleem" vergoeding van de noodzakelijke huishoudelijkhulp krijgen we ook al niet en uiteraard het volledig betalen van de ziektekosten á 220.- vast door vast medicijn gebruik vergeten we ook maar en wat zoal niet meer aan kosten door je ziekte. aantonen door boekhouding is niet belangrijk, dat je zometeen (en dat gaat gebeuren) moet "opgehouden met betalen" krijgt is puur omdat het onze schuld is dat er nu die schulden zijn. En niemand die de zaken eens serieus neemt en beziet binnen het ambtelijk apparaat omdat men bang is voor hun eigen falen.

Voorbeeld, tijdens gesprekken lever ik formulieren in (in persoon), en een hele tijd later merk ik dat dingen nog niet afgerond zijn hiervan en informeer hierna, onofficieel te horen krijg ik dat dit formulier "niet boven water is gekomen" in de officiele brief wordt er met geen woord gerept over deze formulieren en men zal het nog eens bezien met de nieuwe hoe het zit.
Uiteraard is het onze fout dat deze persoonlijk overhandigde formulieren weg zijn geraakt.

We kunnen nog uren doorgaan met deze materie, maar er rest niets anders dan een advocaat in de arm te nemen en de gemeente te wijzen op hun handelen en hun werken volgens de wet hetgeen ze niet doen. Deze zaak en de problemen die er door zijn onstaan zijn nog lang niet klaar. Voor het overige zullen we straks moeten stoppen met medicijnen om de eigen bijdrage te besparen en de hulp moet ook maar weg, al zijn ze er niet voor niets, het is niet anders, ook dan komen we nog niet rond en zullen andere dingen wegmoeten als ziektekostenpremie, het belangrijkste is gewoon dak boven je hoofd en warmte en licht met wat water en eten erbij. Dat de gezondheid hier de dupe van gaat worden is toch alleen maar ons probleem zoals men dan zegt.

Oja en voor diegene die altijd denken dat men veel heeft in de bijstand, je las al kwijtscheldingen krijgen we niet en ons huidige inkomen is 840.- per maand netto.!!! en verder niets..

Oja ook nog een tip van de gemeente. ik had bezwaar moeten maken tegen het opnieuw verstrekken van de uitkering, omdat ik dat niet gedaan heb kan men niet meer dingen corrigeren. Met andere woorden ik had bezwaar moeten maken tegen levensonderhoud zodat hun dan hun eigen fouten hadden kunnen verwerken.
Iets als..: ik wil graag een uitkering kan dat.? ja dat kan en dan zeggen ik maak bezwaar ik wil hem niet omdat..!!! ehhh waar leef je dan van.? en stel dat men zegt je krijgt hem niet en dat bezwaar is ongegrond. Krijg je helemaal niets en kan je gelijk je huis uit. Je maakte toch bezwaar ertegen.. afgewezen punt. Dan is het je eigen schuld toch had je maar geen bezwaar moeten maken.

Dat is nu nederland een onbetrouwbare overheid die zichzelf afvraagt hoe het kan dat de maatschappij "verhufterd", maar niet op het idee komt dat ze daar zelf de oorzaak van zijn.

Het vertrouwen hebben we dan ook opgezegt, en een procedure om de nationaliteit in te leveren gaat volgen, alleen dat is nogal een probleem als je geen tweede hebt. Want trost op nederland.? Nee echt niet meer, vroeger wel, maar sinds het "winstuitkerings" belang regeerd is het voor mij over. Mensen kijken je raar aan als je eens gratis iets voor een ander doet om behulpzaam te zijn. Dan zal ik het woord sociaal wel niet begrijpen. Maar ja die winstuitkering he, geldbejag is belangrijk.

Voor de mensen die denken men wil nooit wat inleveren bla bla, dat is niet waar. wij wilden daar juist over praten om zaken goed en juist te krijgen maar worden niet gehoord.

Uitkering.?
Ga niet dood en zorg ervoor dat u kinderen of familie ook niet doodgaan want je zal er schulden aan overhouden. DAT is de uitkomst va de huidige werkwijze van deze gemeente. Alleen hoe voorkom je nu doodgaan.?

Ik voel me belazerd door onze overheid en gebruikt onder de plukze wetgeving terwijl er enkel een laatste ouder is overleden, en wat doet men met die crimineel.? laten we er maar niets van zeggen, zoveel vrije meningsuiting hebben we niet meer in nederland.

Mensen het gaat u allen goed, dat zal het helaas met mij niet gaan doen, we weten het wel maar we kunnen, ook al willen we, er niets aan doen.
webcamjan

BerichtGeplaatst: vr 27 jan 2012 21:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een hele tijd later, maar toch een aanvulling voor de zoekopdracht.

Wat is er in de tussentijd allemaal gebeurd.
Momenteel hebben wij duizenden euro's schuld door het handelen van deze gemeente, uiteraard is het onze schuld ook al kunnen we aantonen van niet. Maar hoe nu verder nu je verkeerd in een situatie waarbij de vaste lasten al bijna niet betaald kunnen worden.? Geen idee, en de gemeente zegt doodleuk niet ons probleem... (wij voldoen ondertussen aan de voorwaarden voor de voedselbank)

Contact met bv een maatschappelijkwerk laat horen."we kunnen hier niets mee.. wat jij doet is wat we kunnen adviseren, meer weten we ook niet, je hebt er meer verstand van dan wij, en eerlijk is dit zeker niet gegaan." Kortom schiet niet op. Tot zover mijn contacten met maatschappelijkwerk, ik wist wel dat ze niets konden betekenen voor me daarom kom je er toch al niet.

Boekhouding laat overduidelijk zien dat we geen cent teveel hebben uitgegeven (tav ons minima inkomen) en is onze bewijslast, toch worden de schulden wel aan ons handelen toegekend. ook zwart op wit staat dat de gemeente in haar handelen tot het verwerken van de boel nalatig is geweest en veel te laat was. Zwart op wit maar de daarmee onstane problemen op lossen is blijkbaar teveel.
Het financieel controleren bestaat niet meer uit het zichtbaar tonen van slechts 1 bankafschrift welke dan het bewijs is van vermogen, het door de wet voorgeschreven controleren van een periode wordt niet gedaan, daarvan hebben we een (onofficieel)schrijven waar dit duidelijk wordt dat dit de werkwijze is omdat het volgens de wet uitvoeren "teveel werk is" (hoe wij aan dit schrijven zijn gekomen laten we in de midden)

Feiten. (bedragen even afgerond)
start saldo op moment van overlijden 1000 euro
bijstorten erfenis saldo 22.000.-
boekhouding laat zien niets teveel uit gegeven dan normaal met uitkering gedaan.
Afsluiten door gemeente saldo bank 1000.-
rest verdere nog af te lossen schuld groot rond de 8000.-

Dan zou je nu zeggen dat je minima bent toch. en dan zou de bijdrage participatie gewoon verkregen moeten worden, maar nee dat gebeurd niet want er is teveel vermogen zo blijkt uit dat ene bank afschrift vergetend wat er af moet en wat de werkelijk stand is omdat men controle zoals de wet voorschrijft "teveel werk vind."
Kortom met deze 8000.- euro schuld heb ik nog steeds teveel vermogen, kwijtscheldingen zoals iedereen zo leuk altijd zegt over die 'bijstandtrekkers" krijg ik ook helemaal niet en mag bij alles gewoon het volle pond betalen.
Let even op de data in dit hele topic/verhaal....
ons verkregen belastbaar inkomen van let op 2011 is 1980.- euro en nog nu ook in 2012 heb ik teveel vermogen met 1000.- opde bank en nog 8000.- te betalen door beslag-inname op de uitkering.
Hoe wij rond moeten komen is maar de vraag en uiteraard "ons probleem" vergoeding van de noodzakelijke huishoudelijkhulp krijgen we ook al niet en uiteraard het volledig betalen van de ziektekosten á 220.- vast door vast medicijn gebruik vergeten we ook maar en wat zoal niet meer aan kosten door je ziekte. aantonen door boekhouding is niet belangrijk, dat je zometeen (en dat gaat gebeuren) moet "opgehouden met betalen" krijgt is puur omdat het onze schuld is dat er nu die schulden zijn. En niemand die de zaken eens serieus neemt en beziet binnen het ambtelijk apparaat omdat men bang is voor hun eigen falen.

Voorbeeld, tijdens gesprekken lever ik formulieren in (in persoon), en een hele tijd later merk ik dat dingen nog niet afgerond zijn hiervan en informeer hierna, onofficieel te horen krijg ik dat dit formulier "niet boven water is gekomen" in de officiele brief wordt er met geen woord gerept over deze formulieren en men zal het nog eens bezien met de nieuwe hoe het zit.
Uiteraard is het onze fout dat deze persoonlijk overhandigde formulieren weg zijn geraakt.

We kunnen nog uren doorgaan met deze materie, maar er rest niets anders dan een advocaat in de arm te nemen en de gemeente te wijzen op hun handelen en hun werken volgens de wet hetgeen ze niet doen. Deze zaak en de problemen die er door zijn onstaan zijn nog lang niet klaar. Voor het overige zullen we straks moeten stoppen met medicijnen om de eigen bijdrage te besparen en de hulp moet ook maar weg, al zijn ze er niet voor niets, het is niet anders, ook dan komen we nog niet rond en zullen andere dingen wegmoeten als ziektekostenpremie, het belangrijkste is gewoon dak boven je hoofd en warmte en licht met wat water en eten erbij. Dat de gezondheid hier de dupe van gaat worden is toch alleen maar ons probleem zoals men dan zegt.

Oja en voor diegene die altijd denken dat men veel heeft in de bijstand, je las al kwijtscheldingen krijgen we niet en ons huidige inkomen is 840.- per maand netto.!!! en verder niets..

Oja ook nog een tip van de gemeente. ik had bezwaar moeten maken tegen het opnieuw verstrekken van de uitkering, omdat ik dat niet gedaan heb kan men niet meer dingen corrigeren. Met andere woorden ik had bezwaar moeten maken tegen levensonderhoud zodat hun dan hun eigen fouten hadden kunnen verwerken.
Iets als..: ik wil graag een uitkering kan dat.? ja dat kan en dan zeggen ik maak bezwaar ik wil hem niet omdat..!!! ehhh waar leef je dan van.? en stel dat men zegt je krijgt hem niet en dat bezwaar is ongegrond. Krijg je helemaal niets en kan je gelijk je huis uit. Je maakte toch bezwaar ertegen.. afgewezen punt. Dan is het je eigen schuld toch had je maar geen bezwaar moeten maken.

Dat is nu nederland een onbetrouwbare overheid die zichzelf afvraagt hoe het kan dat de maatschappij "verhufterd", maar niet op het idee komt dat ze daar zelf de oorzaak van zijn.

Het vertrouwen hebben we dan ook opgezegt, en een procedure om de nationaliteit in te leveren gaat volgen, alleen dat is nogal een probleem als je geen tweede hebt. Want trost op nederland.? Nee echt niet meer, vroeger wel, maar sinds het "winstuitkerings" belang regeerd is het voor mij over. Mensen kijken je raar aan als je eens gratis iets voor een ander doet om behulpzaam te zijn. Dan zal ik het woord sociaal wel niet begrijpen. Maar ja die winstuitkering he, geldbejag is belangrijk.

Voor de mensen die denken men wil nooit wat inleveren bla bla, dat is niet waar. wij wilden daar juist over praten om zaken goed en juist te krijgen maar worden niet gehoord.

Uitkering.?
Ga niet dood en zorg ervoor dat u kinderen of familie ook niet doodgaan want je zal er schulden aan overhouden. DAT is de uitkomst va de huidige werkwijze van deze gemeente. Alleen hoe voorkom je nu doodgaan.?

Ik voel me belazerd door onze overheid en gebruikt onder de plukze wetgeving terwijl er enkel een laatste ouder is overleden, en wat doet men met die crimineel.? laten we er maar niets van zeggen, zoveel vrije meningsuiting hebben we niet meer in nederland.

Mensen het gaat u allen goed, dat zal het helaas met mij niet gaan doen, we weten het wel maar we kunnen, ook al willen we, er niets aan doen.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds