Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 03 aug 2025 23:10
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Dagvaarding UPC
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
captainfrasca

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: za 29 jan 2011 19:32    Onderwerp: Dagvaarding UPC Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo Allemaal,

Een aantal dagen geleden ontving ik van LAVG gerechtsdeurwaarders een dagvaarding namens de firma UPC.

Ik zou diverse openstaande rekeningen hebben.

Nu ben ik al vanaf november 2008 klant bij UPC op mijn huidige adres en ik heb altijd mijn rekeningen netjes betaald, dus verbazing alom.

Na kontakt gehad te hebben met UPC blijkt dus dat er een abonnement loopt op mijn oude adres waar ik sinds 1 september 2008 niet meer woon.

In Muiden, waar ik destijds heb gewoond hebben wij altijd Multikabel als hoofdaanbieder gehad, maar daar heb ik nooit gebruik van gemaakt omdat ik digitenne gebruikte van KPN.

Per 1 oktober 2008 heeft UPC het netwerk overgenomen van Multikabel, dus ruim een maand na mijn vertrek.
(bron: http://www.upc.nl/over-upc/nieuws/persberichten/2008/muiden-en-muiderberg-vanaf-1-oktober-onderdeel-kabelnet-up/ )

Het abonnement heeft doorgelopen tot juni 2009 en is stopgezet omdat de rekeningen niet werden betaald, uiteraard ik wist immers van niets.

In ieder geval ben ik dus gedagvaard en moet op 2 februari in de rechtbank verschijnen bij de rechter.

Ik heb wel bewijs dat ik per 1 september niet meer woonachtig ben in Muiden, nl een brief van de woningbouw waarin mijn huuropzegging per 31 augustus in zou gaan en de woningoplevering op 1 september plaats zou vinden.

Upc zegt dat zij hun klantenbestand hebben overgenomen van Multikabel en Multikabel zegt mij nooit als klant gehad te hebben (krijg ik als Multikabel zich aan de afspraak houdt schriftelijk bevestigd)

Mijn vraag is dus eigenlijk, zijn er nog extra zaken die ik als verweer kan indienen? Of zou de rechter met mijn bewijs mij in het gelijk stellen.

Ik zie opzich wel kansen om dit te winnen, maar ik ben wel bang dat als ik verlies dus ook de kosten van de rechtbank moet betalen.
Ik kan ook wel die €300 euro betalen om daar vanaf te zijn, maar of ik die dan ook terugkrijg is nog maar de vraag!
Verder zegt het deurwaardersbureau dat ik alles in de rechtbank moet bespreken en wil mijn verweer niet aanhoren en UPC zegt dat ze geen toegzeggingen kunnen doen.

Graag hoor ik wat mijn opties en mogelijkheden zijn.

Mvg,

David van Coolwijk
Bekijk profiel Stuur privé bericht
NickV

Leeftijd: 38
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: za 29 jan 2011 19:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb je UPC al gevraagd om een kopie van de overeenkomst? Hun stellen dat er sprake is van een overeenkomst en jij niet, dus dienen hun te bewijzen dat er daadwerkelijk sprake is van een overeenkomst.
captainfrasca

BerichtGeplaatst: za 29 jan 2011 20:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

NickV schreef:
Heb je UPC al gevraagd om een kopie van de overeenkomst? Hun stellen dat er sprake is van een overeenkomst en jij niet, dus dienen hun te bewijzen dat er daadwerkelijk sprake is van een overeenkomst.

Nee, dat heb ik nog niet gevraagd, dat is inderdaad een goede, maandag gelijk maar bellen. dat komt dan nooit meer op tijd binnen ( 2 februari is de zitting) Ik da dan zowiezo uitstel vragen bij de rechtbank.
Laurens02

Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: zo 30 jan 2011 14:33    Onderwerp: Re: Dagvaarding UPC Reageer met quote Naar onder Naar boven

captainfrasca schreef:
Hallo Allemaal,

Een aantal dagen geleden ontving ik van LAVG gerechtsdeurwaarders een dagvaarding namens de firma UPC.

Ik zou diverse openstaande rekeningen hebben.

Nu ben ik al vanaf november 2008 klant bij UPC op mijn huidige adres en ik heb altijd mijn rekeningen netjes betaald, dus verbazing alom.

Na kontakt gehad te hebben met UPC blijkt dus dat er een abonnement loopt op mijn oude adres waar ik sinds 1 september 2008 niet meer woon.

In Muiden, waar ik destijds heb gewoond hebben wij altijd Multikabel als hoofdaanbieder gehad, maar daar heb ik nooit gebruik van gemaakt omdat ik digitenne gebruikte van KPN.

Per 1 oktober 2008 heeft UPC het netwerk overgenomen van Multikabel, dus ruim een maand na mijn vertrek.
(bron: http://www.upc.nl/over-upc/nieuws/persberichten/2008/muiden-en-muiderberg-vanaf-1-oktober-onderdeel-kabelnet-up/ )

Het abonnement heeft doorgelopen tot juni 2009 en is stopgezet omdat de rekeningen niet werden betaald, uiteraard ik wist immers van niets.

In ieder geval ben ik dus gedagvaard en moet op 2 februari in de rechtbank verschijnen bij de rechter.

Ik heb wel bewijs dat ik per 1 september niet meer woonachtig ben in Muiden, nl een brief van de woningbouw waarin mijn huuropzegging per 31 augustus in zou gaan en de woningoplevering op 1 september plaats zou vinden.

Upc zegt dat zij hun klantenbestand hebben overgenomen van Multikabel en Multikabel zegt mij nooit als klant gehad te hebben (krijg ik als Multikabel zich aan de afspraak houdt schriftelijk bevestigd)

Mijn vraag is dus eigenlijk, zijn er nog extra zaken die ik als verweer kan indienen? Of zou de rechter met mijn bewijs mij in het gelijk stellen.

Ik zie opzich wel kansen om dit te winnen, maar ik ben wel bang dat als ik verlies dus ook de kosten van de rechtbank moet betalen.
Ik kan ook wel die €300 euro betalen om daar vanaf te zijn, maar of ik die dan ook terugkrijg is nog maar de vraag!
Verder zegt het deurwaardersbureau dat ik alles in de rechtbank moet bespreken en wil mijn verweer niet aanhoren en UPC zegt dat ze geen toegzeggingen kunnen doen.

Graag hoor ik wat mijn opties en mogelijkheden zijn.

Mvg,

David

Welk bewijs werd er door UPC dan meegeleverd bij de dagvaarding? Zitten daar überhaupt producties bij?

Als er bij de dagvaarding geen bewijs is geleverd van een bestaande overeenkomst (en dit ook op de zitting niet wordt geleverd) dan hoef je alleen maar heel duidelijk aan de rechter te vertellen dat je nooit een contract hebt afgesloten met UPC of Multikabel, dus dat er geen enkele grond is waarop UPC de vordering kan baseren.

Wat vermeldt de dagvaarding precies over de rechtsgrond en bewijslevering?

BerichtGeplaatst: zo 30 jan 2011 20:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als bijlage hebben ze eigenlijk alleen de algemene voorwaarden en de openstaande facturen meegzonden, verder helemaal niets......
Laurens02

BerichtGeplaatst: ma 31 jan 2011 23:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En in de dagvaarding staat ook niet iets in de trend van 'Op datum x sloot meneer Y bij Z een abonnement af zus en zo'? Kortom er wordt niets gesteld dat erop wijst dat jij een contract bent aangegaan met ze?

Het moet voldoende zijn dat je betwist (ontkent) dat er ooit een contract geweest is. UPC moet vervolgens een contract met jouw handtekening gaan presenteren, en als ik het goed begrijp is dat onmogelijk. Zodra ze daar achter zijn zal de vordering wel worden ingetrokken (en anders zal de rechter hem moeten afwijzen).

BerichtGeplaatst: ma 31 jan 2011 23:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee, daar staat inderdaad helemaal niets over in, ook niet sinds wanneer e.d. Ik heb er vertrouwen in dat dit Woensdag wel goed gaat komen.

Ik houd jullie wel op de hoogte, mocht ik nog vragen hebben, dan kom ik vanzelf de lucht weer in! Bedankt zover!
Arnoud Engelfriet

Leeftijd: 50
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: di 01 feb 2011 10:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wacht even, gaat je verweer nu zijn dat jij nimmer een contract had met UPC of Multikabel? Maar hoe komt UPC dan aan je adres?

Als je bewijs hebt van Multikabel dat je daar nimmer een contract had, dan moet je dat meenemen en als verweer presenteren. Maar een enkele ontkenning lijkt me niet sterk als verweer. UPC zal ongetwijfeld interne documentatie hebben waaruit blijkt wanneer je in hun bestand kwam en dat er diensten zijn geleverd.
captainfrasca

BerichtGeplaatst: di 01 feb 2011 18:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Arnoud Engelfriet schreef:
Wacht even, gaat je verweer nu zijn dat jij nimmer een contract had met UPC of Multikabel? Maar hoe komt UPC dan aan je adres?

Als je bewijs hebt van Multikabel dat je daar nimmer een contract had, dan moet je dat meenemen en als verweer presenteren. Maar een enkele ontkenning lijkt me niet sterk als verweer. UPC zal ongetwijfeld interne documentatie hebben waaruit blijkt wanneer je in hun bestand kwam en dat er diensten zijn geleverd.

Nee, mijn verweer is wel wat uitgebreider dan een ontkenning.

Zoals ik reeds eerder heb vermeld ben ik 1 september 2008 vertrokken van mijn oude adres in Muiden, UPC heeft op 1 oktober 2008 het netwerk overgenomen van Multikabel. Dus een maand na mijn vertrek.

Ik heb UPC gebeld met de vraag hoe en wanneer de inwoners van de gemeente zijn ingelicht. Dit zou dmv een brief geweest zijn van rond 22 september 2008. Het kan dus zijn de UPC, in mijn optiek, en dit is ook de mening van UPC dat de gegevens uit het GBA komen van voor 1 september, hoewel er eerst door UPC werd verteld dat de gegevens van Multikabel waren overgenomen.

Omdat UPC de inwoners van Muiden dus na 1 september heeft ingelicht heb ik dus nooit kunnen weten dat UPC er als kabelaanbieder aan zat te komen, ik kon dan ook moeilijk contact opnemen met UPC en zeggen van:"dat abonnement hoef ik niet want ik ben verhuisd", lijkt mij.

Het enige bewijs dat ik voor 1 september weg was, is de brief van de woningbouw dat ik per 31 augustus 2008 mijn woning heb verlaten en dat op 1 september de woning opgeleverd moest zijn, hetgeen ook gebeurd is.

De brief van Multikabel dat ik geen klant geweest ben is nog niet binnen en verwacht ik ook niet op tijd.

Ook heb ik nooit een enkele rekening gezien, puur en alleen omdat deze op mijn oude adres bezorgd zijn en verder heb ik alles en iedereen op de hoogte gesteld van mijn verhuizing dus hoefde ik in mijn optiek ook niet te controleren of er post werd bezorgd op mijn oude adres, de woning heeft overigens ook maanden leeg gestaan heb ik begrepen van mijn oude buurman een paar dagen geleden, dus ik kon er zowiezo niet in.

Ik denk dat het wel verstandig is om, als dat nog kan, morgen uitstel aan te vragen omdat ik de brief van Multikabel binnen heb.

In mijn optiek heeft UPC gewoonweg haar administratie niet goed op orde gehad, waardoor ik nu met iets opgescheeft zit, waar ik uiteraard niet om gevraagd heb. (waarom zou ik überhaupt een contract afsluiten waar ik niet woon?) Volgens UPC is het abonnement gewoon automatisch ingegaan op 1 oktober 2008.

Verder verweer kan ik me ook niet bedenken. Het is gewoon een lastige zaak voor UPC/Multikabel en mij.
captainfrasca

BerichtGeplaatst: di 01 feb 2011 21:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik werd net aangenaamd verrast door een telefoontje van UPC.

Ze hebben de zaak ingetrokken! Bedankt voor jullie hulp!
Laurens02

BerichtGeplaatst: di 01 feb 2011 23:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat ik al dacht: ze zijn erachter dat ze geen zaak hebben en/of hebben gevist of je zou schikken Wink

BerichtGeplaatst: wo 02 feb 2011 0:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja zou zomaar allemaal kunnen inderdaad.

Wat ik wel raar vind is dat ze nog een uittreksel willen van het GBA. Dat zou eerst niet van belang zijn zei UPC.

Maar goed, het is goed afgelopen, tenzij ze weer iets nieuws verzinnen....
WimWest

Leeftijd: 125
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: wo 02 feb 2011 14:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waarom zou je een uittreksel van het GBA zenden?

Morgen kan de Hema wel bellen of ik dat wil opsturen, omdat ik al een tijd daar niets heb aangeschaft!

Ik zie geen enkele reden om dat te zenden en daar tijd en kosten aan te spenderen.
BartL

Leeftijd: 49
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: wo 02 feb 2011 15:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

WimWest schreef:
Waarom zou je een uittreksel van het GBA zenden?

Morgen kan de Hema wel bellen of ik dat wil opsturen, omdat ik al een tijd daar niets heb aangeschaft!

Ik zie geen enkele reden om dat te zenden en daar tijd en kosten aan te spenderen.

Het is wel het ultieme bewijsmiddel om aan te tonen dat je ergens niet woonde op het moment dat het contract over ging. Je kunt het dus beter nu inbrengen en een rechtzaak voorkomen dan later in een zinloze procedure. Daar komt bij dat een bedrijf zelf deze gegevens niet mag opvragen bij de gemeente.

Al snap ik wel wat je bedoelt maar de vraag is of zo'n opstelling een conflict niet groter maakt dan nodig.
Laurens02

BerichtGeplaatst: wo 02 feb 2011 23:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

BartL schreef:

Al snap ik wel wat je bedoelt maar de vraag is of zo'n opstelling een conflict niet groter maakt dan nodig.

Ik zou dat conflict voor lief nemen - ze hebben er gewoonweg niets mee te maken. Als UPC er dan alsnog een proces van wil maken, moeten ze dat vooral doen. TS is UPC niets verplicht, hij hoeft niet zomaar zijn kaarten op tafel te gooien.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds