|
Auteur |
Bericht |
dennis_89
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 26 jan 2011 11:04 Onderwerp: particulier verkoop tweedehandswagen |
|
|
Ik heb 2 maanden terug particulier een tweedehandswagen gekocht,
ik heb een verkoopovereenkomst dat ik de auto gekocht heb met nodige papieren en met de auto in goede staat en gekeurd. Ik dacht namelijk dat die man wel te vertrouwen was omdat hij zelf garagist is bij auto 5 en niet zomaar een of ander auto zou verkopen zonder te malden dat er iets aan scheelde. 3weken later kon ik de auto al binnen brengen bij een garage en kreeg ik echter slecht nieuws alles wat kan mis zijn was ook mis gegaan! de koppeling was kapot, de ramen gaan niet meer omlaag of omhoog, de swei-classe is kapot ik heb olie bij mijn water, en onder de moterkap is grotendeels alles met colson-bandjes vastgemaakt (wat je zo op het eerste zicht niet kon zien) de garagist vroeg zich ook af hoe hij in hemelsnaam door de keuring kon geraken aangezien ik vocht in mijn koplampen heb de auto naar links trekt enz.. ook blijkt dat de kilometers zijn terug gedraaid (wat ik niet kon weten want er zat geen carr-pass bij! de auto is ook niet gekeurd voor verkoop! wel gekeurd mr niet gekeurd voor verkoop (ik wist ni dat daar verschil in zat) nu was mijn vraag kan ik beroep doen op de verkoper of allezins mijn geld terug eisen? want ik weet het niet meer mr 2700 EUR voor een auto wat bijna uiteenvalt vind ik niet kunnen! khoop dat iemand mij verder kan helpen?
MVG,
Dennis |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: wo 26 jan 2011 11:55 Onderwerp: |
|
|
Het terugdraaien van de kilometerteller is bedrog en anders minstens dwaling. Alleen al vanwege die omstandigheid lijkt het mij mogelijk om de koop te ontbinden op die grond.
De garagist heeft hier (alle mankementen), gezien zijn kwaliteit, kennis van gehad en anders van moeten hebben. Hier weegt de onderzoeksplicht van de koper niet tegenop vind ik. _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
|