Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 13 aug 2025 0:15
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

alimentatie
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Aleida-tje

Leeftijd: 62
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: wo 19 jan 2011 22:00    Onderwerp: alimentatie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb het LBIO ingeschakeld,maar ze kunnen niets innen.Omdat hij in de schuldsnering zit. Wederom vind er weer een wijziging plaats dit is de vierde keer,hij wi lop nihil uitkomen wat betreft de alimentatie.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
WimWest

Leeftijd: 125
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: do 20 jan 2011 8:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Schuldsanering duurt drie jaar vanaf toewijzing, dus daarna kunt u weer KA claimen. Weliswaar niet met terugwerkende kracht, maar hij kan het niet blijven ontlopen.

U kunt dit bijhouden via het insolventieregister.
Aleida-tje

BerichtGeplaatst: do 20 jan 2011 13:41    Onderwerp: Alimentatie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens mijn advocaat!! kon ik dan de alimentatie met terug werkende kracht opeisen na beindiging van de schuldsanering.
WimWest

BerichtGeplaatst: do 20 jan 2011 14:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een goed afgeronde WSNP wordt beeindigd met een schone lei en dat betekent dat alle vorderingen welke zijn meegenomen in de WSNP zijn gladgestreken.

Dus als u als crediteur op de lijst staat, dan kan het nooit met terugwerkende kracht. De saniet mag alleen tijdens de WSNP geen nieuwe schulden maken, dus een toegezegde KA dient gewoon uit de boedel te worden betaald en zeker als deze berekend is in het VTLB.
WimWest

BerichtGeplaatst: do 20 jan 2011 17:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sinds juli 2010 is er een nieuwe Recofa richtlijn van kracht voor wat betreft het corrigeren van kinderalimentatieverplichtingen in het vrij te laten bedrag. De bedoeling is dat het vrij te laten bedrag naar boven bijgesteld wordt met maximaal € 136,-- per kind per maand (zie de toelichting bij het vrij te laten bedrag, te vinden op www.wsnp.rvr.org). Dit geldt niet wanneer de onderhoudsgerechtigde of de rechthebbende ouder een WWb-uitkering geniet.
Aleida-tje

BerichtGeplaatst: za 22 jan 2011 16:46    Onderwerp: WNSP Reageer met quote Naar onder Naar boven

Stel je hebt je huis verkocht. En er is een restschuld van 50.000 en je zegt dat je dat niet kunt betalen,maar je hebt wel een baan van 40 uur.
Maak je dan kans om in de WNSP te komen..

grAleida
WimWest

BerichtGeplaatst: za 22 jan 2011 19:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat is niet zo te beantwoorden daar het geheel afhankelijk is van de totale financiele situatie. Niemand komt zo maar in de WSNP, dat gebeurt pas nadat u een minnelijke regeling heeft geprobeerd en dat betekent financieel afzien. Denk niet dat de WSNP een pretje is, alles moet naar de boedel en men heeft een schamel leefbedrag (VTLB=zelf te berekenen).

Toewijzing verzoek WSNP wordt pas toegepast als het aantoonbaar is dat redelijkerwijs de schuldenaar niet zal kunnen voortgaan met het betalen van zijn schulden en dat de schuldenaar in de toestand verkeert dat hij heeft opgehouden te betalen. (art. 284 Fw)
Aleida-tje

BerichtGeplaatst: zo 23 jan 2011 21:20    Onderwerp: alimentatie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Exman heeft geen Wwb uitkering. Werkt gewoon en heeft een vtlb van naar ik denk 1183 euro.

Er is bij het uiteen gaan voorlopige voorzieningen aangevraagd.
Hij moest de hypotheek en lening betalen,ik gas water licht.Hij heeft daar draagkracht genoeg voor. Naar nu blijkt, heeft ex al bij het uiteen gaan, geen hypotheek meer betaald,en ook de lening niet meer.Hij heeft de voorlopige teruggaaf uitbetaald gekregen,maar geen hypotheek betaald.

Ook heb ik een beschikking van het hoge gerechtshof in leeuwarden,waarin staat dat hij kinderalimentatie moet betalen ondanks de WSNP. Er loopt ook nog een overlijdensrisico verzekering, waar ik geen geld uit krijg. Ik heb al 2 keer een afkoopsverzoek ingediend,het lijkt alsof ik nergens inzage in krijg.
Ik denk dat exman dit in zijn zak heeft gestoken.
Aleida-tje

BerichtGeplaatst: za 29 jan 2011 12:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Exman heeft tegenover de WNSP verklaard geen kinderen te hebben,terwijl hij er twee heeft. Misschien kan ik daarom de alimentatie niet innen.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds