|
Auteur |
Bericht |
stephank
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 10 jan 2011 21:29 Onderwerp: Rechtmatigheid kopie documenten |
|
|
Voor de schikking van een ongeluk, heeft de tegenpartij naar mijn advocaat een document per mail gestuurd (ik ben het slachtoffer). Dit document is geprint en voorgelegd aan mij om te ondertekenen waarna de schadevergoeding uitgekeerd kan worden. Ik heb 2 vragen: 1. Is dit document (print vanuit een email, geen officieel briefpapier) wettelijk rechtmatig? 2. Is het gebruikelijk dat het slachtoffer (ik dus), bijschikking van de zaak en na ondertekening door alle partijen, geen origineel document, maar een kopie ontvangt? |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: di 11 jan 2011 9:11 Onderwerp: |
|
|
1) Als u het document ondertekent is het een origineel document, en dus rechtsgeldig, op wat voor papier het is gedrukt maakt dan niet uit. "briefpapier" maakt een document niet origineel. Het gaat namelijk om uw handtekening.
2) Welk document bedoelt u bij vraag 2. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: di 11 jan 2011 15:42 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat met document 2 wordt gedoeld op het feit dat de betrokkene alleen een kopie krijgt. Mijns inziens levert dat geen probleem op. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
Roro25
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 34
|
Geplaatst: wo 12 jan 2011 16:32 Onderwerp: |
|
|
Zelfs een overeenkomst op een bierviltje is rechtsgeldig, zolang maar duidelijk de inhoud ervan blijkt. |
|
|
|
 |
|