Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 14 aug 2025 6:07
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Omgangsregeling
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
conimus

Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: di 04 jan 2011 8:37    Onderwerp: Omgangsregeling Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedemorgen,

Sinds 2006 ben ik gescheiden en ons 8 jarig zoontje woont sinds die tijd bij zijn moeder. Via de rechtbank is er toen een omgangsregeling opgelegd welke bestaat uit een weekend in de 2 weken en een evenredig deel van de schoolvakanties.
In het eerste jaar ging deze regeling nog redelijk goed, maar na dit eerste jaar werd het met de maand moeilijker. Sinds ruim 1,5 jaar wordt de omgangsregeling helemaal niet meer nageleefd door mijn ex-vrouw. Zij verschuilt zich daarbij achter ons zoontje en zegt dat hij niet wil en daarmee is het dan klaar. Ik heb al meerdere keren aangifte gedaan wegens het onttrekken aan het gezag. (art.279 WvS) Zij is daarna toen een paar keer uitgenodigd bij de Politie maar ook dit heeft niks uitgehaald.
Het afgelopen jaar heb ik hem 5 tot 6 keer gezien en bij mij thuis gehad. Terwijl ik wel braaf iedere 2 weken bij hun voor de deur sta om hem op te halen.

Een goede vriend van mij woont daar in de straat en hij ziet precies wat er gebeurt als ik weer in mijn auto stap en alleen weer naar huis vertrek. Het blijkt dat het een groot toneelstuk is waarbij de nodige 'drama' wordt gebruikt. En kennelijk met succes! Mijn ex-vrouw weigert ons zoontje te motiveren om naar mij te gaan en zij beloont hem als hij niet mee hoeft naar mijn huis.

Naast deze problemen is er ook nog het probleem dat ik nergens van op de hoogte wordt gehouden wat betreft ons zoontje. Het schijnt dat hij ineens bij een psycholoog loopt waar ik ook niks vanaf weet. Tevens ben ik, en anderen, van mening dat hij bij mijn ex-vrouw niet op de juiste plek is. Hij slaapt vrijwel dagelijks bij haar in bed, douched geregeld samen met haar en wanneer zij op de wc zit staat hij er naast. Daarnaast wordt ons zoontje steeds elders ondergebracht omdat zij met haar werk zit.

Weet iemand welke stappen ik hiermee kan ondernemen? Ik ben dit alles onderhand meer dan zat. Zij houdt zich niet aan de omgangsregeling zoals deze in een beschikking is vastgelegd. En zij loopt alleen maar dwars te liggen en mijn band met mijn zoontje te verzieken.

Alvast bedankt!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
klokluider

Leeftijd: 57
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: di 04 jan 2011 22:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

je kunt wederom naar de rechter om i.c. de moeder middels een dwangsom zich aan de omgang te laten houden. http://jure.nl/bj5347

Daarnaast dient de politie over te gaan tot vervolging nu er sprake is van een strafbaar feit. Het niet tijdig terugbrengen is een strafbaar feit omdat daarmee het kind wordt ontrokken aan de andere ouder. http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=AR8024 Hiertoe dien je aangifte te doen en bij een sepot een artikel 12 SV procedure op te starten.

Ook kun je een verzoekschrift indienen tot wijzigen van het gezag nu er blijkbaar sprake is van het ouderverstoting. http://jure.nl/bj5347

Zoals in http://jure.nl/bj5347 uitspraak te lezen valt wil het niet zeggen dat het voeren van deze procedures je in het gelijk zal stellen als het belang van de kinderen zwaarder weegt. Wel triest is dat je als ouder jaren lang kunt verzaken zonder consequenties. Wellicht dat de praktijk inmiddels iets is aangescherpt door het eerder genoemde arrest.

Ook in een uitspraak in kort geding betekent omgangsrecht tevens een opvoedingsplicht die je dan wel moet kunnen uitvoeren. Zie hier lijfsdwang als inzet middel tegen de andere ouder

Sterkte gewenst
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds