|
Auteur |
Bericht |
Fabienne Delpeut
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 38
|
Geplaatst: di 04 jan 2011 19:29 Onderwerp: |
|
|
Ok...alles nog eens goed gelezen en volgens mij heeft Marja inderdaad gelijk. Mijn excuses!!
Ik heb de bepaling uit 7:691 lid 1 helemaal verkeerd geïnterpreteerd, maar begrijp het nu wel (denk ik). Deze bepaling is alleen van toepassing op de uitzendovereenkomst. Dat wil zeggen dat in de eerste 26 weken van een uitzendovereenkomst meerdere contracten kunnen worden afgesloten, zonder dat art 7:668a ervoor zorgt dat er een contract voor onbepaalde tijd van rechtswege tot stand komt. Bij CAO kan van deze termijn worden afgeweken. De ABU-CAO doet dat door de periode van 26 weken te verlengen tot 76 weken.
Ik heb bij het opvolgend werkgeverschap wel gerealiseerd dat de uitzendovereenkomsten moeten worden meegeteld, maar deze nog altijd gezien als uitzendovereenkomsten waarop dus art 7:691 lid 1 van toepassing is.
Mea culpa! |
|
|
|
 |
kevin88
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: di 04 jan 2011 19:40 Onderwerp: |
|
|
Dag allen,
Ik kwam vandaag per toeval weer in dit topic terecht en ik merk dat mijn vraag heel wat discussie heeft opgewekt. Ik ben zelf een aardige leek in "recht" dus ik vind het lastig om het te volgen.
Ik begrijp dat er twijfel is over de eerste 26 maanden van de uitzendovereenkomst? De 26 maanden worden toch meegeteld in de keten als de persoon na dit contract door de inlener zelf in dienst wordt genomen?
We hebben de casus ook voorgelegd aan 2 juristen en die zeggen beide dat de persoon op dit moment al voor onbepaalde tijd in dienst is. Helaas gaat het allemaal niet heel snel, maar er zijn in ieder geval mensen met de zaak bezig.
Bedankt voor al jullie reacties. |
|
|
|
 |
Fabienne Delpeut
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 38
|
Geplaatst: di 04 jan 2011 19:42 Onderwerp: |
|
|
Quote: | De 26 maanden worden toch meegeteld in de keten als de persoon na dit contract door de inlener zelf in dienst wordt genomen? |
Ja |
|
|
|
 |
kevin88
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: di 04 jan 2011 19:44 Onderwerp: |
|
|
Fabienne Delpeut schreef: | Quote: | De 26 maanden worden toch meegeteld in de keten als de persoon na dit contract door de inlener zelf in dienst wordt genomen? |
Ja |
Danku. Dat maakt het dan even een stuk duidelijker. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 04 jan 2011 23:50 Onderwerp: |
|
|
Je bedoelt natuurlijk 26 weken, niet 26 maanden. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Fabienne Delpeut
|
Geplaatst: di 04 jan 2011 23:54 Onderwerp: |
|
|
Ja uiteraard...kennelijke verschrijving |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 05 jan 2011 20:13 Onderwerp: |
|
|
Dag,
Het spijt mij ook voor alle onduidelijkheid.
Nu zijn we toch weer terug bij het eerste advies van BG:
"Volgens mij heb je gelijk en voldoet de casus aan artikel 7:668a van het Burgerlijk Wetboek. Roet in het eten zou de CAO kunnen gooien. Die zou je even moeten raadplegen."
De personeelsgids is overigens niet voldoende voor afwijking van art. 7:668a BW; het moet echt een CAO zijn.
Fijn dat er nu advocaten aan werken.
Met vriendelijke groet,
Marja Verstralen |
|
|
|
 |
|