|
Auteur |
Bericht |
lady4757
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 16 dec 2010 18:19 Onderwerp: alimentatie herziening en hoger beroep |
|
|
Als er een uitspraak is over alimentatie herziening en deze valt voor de alimentatieinner ten nadele uit. Kan deze dan in hoger beroep tegen de uitspraak??
Het is dus zo dat de ex van mijn huidige man, zeer waarschijnlijk dit gaat doen, ze werkt echt aan alle kanten niet mee (eerder tegen) om een alimentatienihilstelling voor elkaar te krijgen. Het is nu eerst wachten tot en met 10 januari voor de rechtszitting in casu en dan afwachten wat de dame in kwestie gaat doen. terugbetalen? in hoger beroep? |
|
|
|
 |
LV
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 17 dec 2010 23:26 Onderwerp: |
|
|
Hallo Lady,
Door zowel jouw huidige echtgenoot als door zijn ex kan hoger beroep ingesteld worden tegen een alimentatiebeschikking van de rechtbank. De termijn waarbinnen dat kan bedraagt drie maanden, te rekenen vanaf de dag van de beschikking. |
|
|
|
 |
lady4757
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 18 dec 2010 12:41 Onderwerp: |
|
|
LV schreef: | Hallo Lady,
Door zowel jouw huidige echtgenoot als door zijn ex kan hoger beroep ingesteld worden tegen een alimentatiebeschikking van de rechtbank. De termijn waarbinnen dat kan bedraagt drie maanden, te rekenen vanaf de dag van de beschikking. |
Hallo LV.
Doordat de ex van mijn huidige echtgenoot geen beroep heeft aangetekent toen in 2004 en het inkomen van haar ook nog lager was is mijn huidige echtgenoot ermee accoord gegaan. Maar nu hij met FLO gaat en daardoor terug valt in salaris en zijn ex van 24 uur naar 32 uur is gaan werken is deze herziening aangevraagd en de vraag is dus Kan zij straks als er een uitspraak is over de herziening in beroep gaan? Dat mijn echtgenoor in beroep gaat is een feit omdat zij al vanaf 2004 de hele boel loopt te belazeren en ze wel degelijk normaal 40 uur kan werken. |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: za 18 dec 2010 12:56 Onderwerp: |
|
|
ja ook van een beschikking waarbij de alimentatie wordt verlaagd of op nihil gesteld (hetgeen jij een herziening noemt), is hoger beroep mogelijk. eigenlijk kun je altijd in hoger beroep, je hebt recht op behandeling door 2 rechterlijke instanties. |
|
|
|
 |
LV
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 18 dec 2010 13:11 Onderwerp: |
|
|
Zo is het
Lady, waarom wacht je niet eerst even de uitspraak van de rechtbank af alvorens je zorgen te maken? Misschien wordt je echtgenoot wel in het gelijk gesteld.
Of de ex dan hoger beroep instelt valt ook niet te voorspellen. Ik kan mij voorstellen dat, zeker als de rechtbank haar uitspraak goed motiveert, haar advocaat haar een beroepsprocedure ook wel zal afraden. |
|
|
|
 |
|