|
Auteur |
Bericht |
Pippie
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: di 07 dec 2010 17:06 Onderwerp: Scriptie! |
|
|
Goedendag mensen!!
ik had een vraagieee, ik moet een onderwerp hebben voor mijn scriptie op het gebied van STAATS- en BEstuursrecht.
Maar ik kom er niet echt uit. heeft iemand enige suggesties dan hoor ik het graag!!
Met vriendelijke groetjes,
Pippie |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: di 07 dec 2010 18:15 Onderwerp: |
|
|
Kan je zelf eerst een richting aangeven? Wat voor een soort vraag wil je beantwoorden of welk type rechtsverhouding vind je interessant? _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
Pippie
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: wo 08 dec 2010 17:46 Onderwerp: |
|
|
Ik zat zelf te denken aan de noodbevoegdheden die de burgemeester toebedeelt gekregen heeft, of het sanctierecht in het bestuursrecht...maar kan niet echt op een relevante onderzoeksvraag komen.. |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: do 09 dec 2010 11:13 Onderwerp: |
|
|
Uhm, dat is toch ook juist het leerzame aan een scriptie, het kunnen formuleren van een onderzoeksvraag (met subvragen)?
Je hebt waarschijnlijk een scriptiehandleiding, je hebt gestudeerd en nu ga je een actueel onderwerp zoeken en dan puzzelen (rechtspraak, nieuws, bladen) welke vragen je erbij zou kunnen stellen. Schrijf ze allemaal op en probeer tot een kernvraag te komen. _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: do 09 dec 2010 18:01 Onderwerp: |
|
|
Bij het formuleren van de vraag moet je je eerst afvragen 'wat het probleem' eigenlijk is. Wat is er vermoedelijk niet goed aan de situatie nu en waarom verdient die bestudering? Over de (nood)bevoegdheden van de burgemeester heeft J.G. Brouwer van alles en nog wat geschreven. Misschien levert het inspiratie op één van zijn artikelen te lezen? _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
|