Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
stampertjuh
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 08 dec 2010 12:41 Onderwerp: ouderverstoting |
|
|
Beste allemaal,graag zou ik aan jullie om het volgende advies inwinnen...
mijn partner is in een rechtzaak met zijn ex-vrouw verwikkeld omtrend het gezag/dan wel niet hoofdverblijfplaats van hun 3 kinderen van 7,10 en 12 jaar.Ze zij inmiddels ruim 3.5 jaar gescheiden.(ikzelf ben sinds bijna 3 jaar in beeld.)Zij is degene die het huwelijk heeft beëindigt.(er zijn toen afspreken gemaakt in het kader van "ex-ouders bestaan niet")Er zijn zorgen omtrend de verzorging,opvoeding en psygische gesteldheid van de kids.Wij hebben in deze de volgende stappen ondernomen;
1.proberen met haar te praten.
2.contact opgenomen met jeugdzorg.
3.contact met scholen(dit zijn er diversen omdat de vrouw om de haverklap verhuist!!)
4. contact met SMW.
5. advies ingewonnen bij een opvoeddeskundige.
6.melding bij het AMK.
7. mediation.
8.de stap naar de rechtbank genomen.
Let wel,enkele stappen (BJZ,AMK) hebben wij meermaals moeten doen i.v.m de vele verhuizingen van mevrouw,elke keer naar een andere regio,waardoor je elke keer opnieuw moet beginnen,want blijkbaar doen zij niet aan overdracht...
Dit gaat nu al 2.5 jaar zo,en is een slopend proces!
maargoed,in het belang van de kids blijf je je best doen!!
Er is bij haar hulp in huis geplaatst,meerdere keren.
Er is een onderzoek van de RvdK geweest,naar mijn mening ontoereikend!!,aamgezien zij menen na 1 gesprek met ons,1met haar,en 1 met de kinderen al een goed beeld van de situatie te kunnen schetsen.Daarbij speelt een grote rol dat zij geen enkele info hebben opgevraagd bij de scholen,SMW,AMK en BJZ.(er zijn ook diverse meldingen van SMW,scholen en derden,familieleden geweest!!)
Wij hebben op advies van BJZ en AMK een dossier bijgehouden,waarvoor wij ook de dossiers van alle betrokken instanties hebben opgevraagd.
Daarin staan schokende feiten,die niet in het voordeel zijn van mevrouw!!
Echter is RvdK van mening dat dee niet van toepassing,onder het mom öude koeien uit de sloot halen,en naar de toekomst kijken"..... ...zij hebben besloten,omdat mevrouw maar gauw toen het vuur haar aan de schenen lag,vrijwillig wederom in te stemmen met hulp in huis,en therapie voor de oudste zoon,dat mevrouw nóg een kans verdient!!!!
Daarbij is naar mijn mening niet gekeken naar het waarheidsgehalte in de betreffende gesprekken met [/u]alle partijen.(voor de duidelijkheid,wij hebben er geen enkel probleem mee dat ook onze beweringen op waarheid getoetst worden!!)
Het moge duidelijk zijn dat als de moederde kinderen 2 weken heeft,en wij ze om de week het weekend,en als moeder ze afzet bij de rechtbank voor het gesprek met RvdK,er kans is op enige manipulatie/indoctrinatie van moeders kant.
Nu zijn we bij de rechtbank aanbeland.....
de eeste zitting is geweest,het advies van de RvdK woerd afgewacht,en intussen is er ook mediation opgestart,en inmiddels weer afgelopen,zonder succes i.v.m. het gebrek aan vertrouwen.
Des te verder in het proces is moeder stedds meer rare sprongen gaan maken,met betrekking tot omgangsregeling,leugens naar de kids toe,dreigbrieven van haar advocaat en ga zo maar door.
na de eerste keer (8 weken geleden) dat de kinds volges haar spontaan geen zin hadden om naar vader te gaan,hebben wij de kids niet meer gezien, Dit tot groot verdriet van mijn partner(alsook mijn eigen 7 jarige dochter,die hie ookde dupe van is!!!)
ondertussen is mevrouw ook nog een rechtzaak over de allimentaie begonnen. de rechter in deze zaak kaarte het oudervertoting ook al eens aan,daar zij mevrouw zelf op een aantal leugens betrapte..(zij beweerde dat ze niet van mijn bestaan wist,wat ze later toch toegaf).
Haar advocaat gaf aan dat hij de oudste zoon van 12,heeft gezegd een brief te schrijven naar de rechtbank. de uitspraak is 12 januari.
17 februari moeten we weer naar de rechtbank m.b.t. tot de andere zaak.
onze eigen advocate is met zwangerschapsverlof,dus hebben we een vervangster nu. zij doet erg haar best!!
Ik ben in mijn "onderzoek" zelf ook ij het ouerverstotingssyndroom uitgekomen....
heb zelfs de brochure opgevraagd.
n waarrempel staan daarin eigenlijk onze hele bevindingen van de afgelopen jaren op en rijtje!!!
Nu kom ik bij mijn vraag..(na een lang,maar hopelijk duidelijk verhaal )
Hoe bewijs je loyaliteitsmisbruik,danwel ouderverstoting in de rechtbank?
Andere adviezen zijn ook van harte welkom!!!
Ik wil graag nog even benadrukken dat wij het enkel goed voorhebben met de kids,we houden van ze en willen dat ze een stabiele,gelukkige toekomst hebben!!
in afwachting op Uw reactie verblijf ik..
met vriendelijke groet,
en bezorgde stiefmoeder/partner/moeder[/b][/i]
ps.excusen voor de schrijffouten en onderstrepingen  |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 08 dec 2010 18:37 Onderwerp: |
|
|
Het is geen makkelijke tijd voor u en de uwen, dat is duidelijk.
Wat er in de bovenstaande situatie mis is, zou eigenlijk met de betrokkenen moeten worden opgelost en niet via instanties. Ik vertel geen nieuws, ik weet het.
Maar het betekent vaak wel dat de oplossingen via instanties voor niemand echt prettig gaan zijn.
Het is wel goed om dat voor ogen te blijven houden bij uw zoektocht naar gerechtigheid of oplossingen.
Goede moed houden en optimistisch blijven over de bedoelingen van 'de tegenpartij' helpt bij het miniseren van de problematiek, ook juridisch gezien.
De vraag hoe bewijs van loyaliteitsmisbruik/ouderverstoting geleverd moet worden en de vraag wat dat waard is, kunt u misschien het beste aan uw advocaat stellen want die kan de zaken wat beter overzien dan wij omdat hij/zij meer informatie tot z'n beschikking heeft.
Of anders aan een advocaat waar u naar wordt verwezen door bijvoorbeeld het Juridisch Loket.
Uw vraag is misschien wel te open voor dit forum.
Wat niet wil zeggen dat er hier geen nuttige tips gegeven kunnen worden aan de hand van de hier beschikbare informatie. Maar vaak is er niet gelijk duidelijkheid over het exacte nut en blijkt dat later pas. _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
Juspolit
Leeftijd: 69 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 22 jan 2011 2:02 Onderwerp: Re: ouderverstoting |
|
|
Mijn antwoord heb ik ertussen geplaatst.
-------------------------------------------------
stampertjuh schreef: | Beste allemaal,graag zou ik aan jullie om het volgende advies inwinnen...
mijn partner is in een rechtzaak met zijn ex-vrouw verwikkeld omtrend het gezag/dan wel niet hoofdverblijfplaats van hun 3 kinderen van 7,10 en 12 jaar.Ze zij inmiddels ruim 3.5 jaar gescheiden.(ikzelf ben sinds bijna 3 jaar in beeld.)Zij is degene die het huwelijk heeft beëindigt.(er zijn toen afspreken gemaakt in het kader van "ex-ouders bestaan niet")
====Is dit in verband met ook een wel dan niet stoornis van de moeder en is die wellicht in behandeling? (geweest?) Aangezien ook hierover inmiddels wordt geschreven door deskundigen. Een goed stuk is verschenen bijvoorbeeld in het blad Kind en Adolescent hieromtrent.==
Er zijn zorgen omtrend de verzorging,opvoeding en psygische gesteldheid van de kids.Wij hebben in deze de volgende stappen ondernomen;
1.proberen met haar te praten.
2.contact opgenomen met jeugdzorg.
3.contact met scholen(dit zijn er diversen omdat de vrouw om de haverklap verhuist!!)
4. contact met SMW.
5. advies ingewonnen bij een opvoeddeskundige.
6.melding bij het AMK.
7. mediation.
8.de stap naar de rechtbank genomen.
Let wel,enkele stappen (BJZ,AMK) hebben wij meermaals moeten doen i.v.m de vele verhuizingen van mevrouw,elke keer naar een andere regio,waardoor je elke keer opnieuw moet beginnen,want blijkbaar doen zij niet aan overdracht...
====Is er door bijvoorbeeld AMK niet teruggekoppeld naar u en heeft u daar bijvoorbeeld bezwaar over ingediend?====
Dit gaat nu al 2.5 jaar zo,en is een slopend proces!
maargoed,in het belang van de kids blijf je je best doen!!
Er is bij haar hulp in huis geplaatst,meerdere keren.
===="Hulp" schrijft u. Hoe dat zo? En heeft u in verslag dan gekregen met welke reden, bijvoorbeeld de "psychische toestand" van de moeder?====
Er is een onderzoek van de RvdK geweest,naar mijn mening ontoereikend!!,aamgezien zij menen na 1 gesprek met ons,1met haar,en 1 met de kinderen al een goed beeld van de situatie te kunnen schetsen.Daarbij speelt een grote rol dat zij geen enkele info hebben opgevraagd bij de scholen,SMW,AMK en BJZ.(er zijn ook diverse meldingen van SMW,scholen en derden,familieleden geweest!!)
====Hoe weet u dat? Heeft u daar bevestiging van van bijvoorbeeld die andere "instanties"?====
Wij hebben op advies van BJZ en AMK een dossier bijgehouden,waarvoor wij ook de dossiers van alle betrokken instanties hebben opgevraagd.
Daarin staan schokende feiten,die niet in het voordeel zijn van mevrouw!!
Echter is RvdK van mening dat dee niet van toepassing,onder het mom öude koeien uit de sloot halen,en naar de toekomst kijken"..... ...zij hebben besloten,omdat mevrouw maar gauw toen het vuur haar aan de schenen lag,vrijwillig wederom in te stemmen met hulp in huis,en therapie voor de oudste zoon,dat mevrouw nóg een kans verdient!!!!
Daarbij is naar mijn mening niet gekeken naar het waarheidsgehalte in de betreffende gesprekken met [/u]alle partijen.(voor de duidelijkheid,wij hebben er geen enkel probleem mee dat ook onze beweringen op waarheid getoetst worden!!)
====Het komt op MIJ over dat u eigenlijk vindt dat moeder "niet geschikt zou zijn tot opvoeden" doch die RAAD KB dan na gesprek met die moeder dat niet vindt??====IS er onderzoek gedaan door gedragsdeskundigen of andere bijvoorbeeld ggz naar de moeder?====
Het moge duidelijk zijn dat als de moederde kinderen 2 weken heeft,en wij ze om de week het weekend,en als moeder ze afzet bij de rechtbank voor het gesprek met RvdK,er kans is op enige manipulatie/indoctrinatie van moeders kant.
====U vertrouwt die moeder niet. Met welke reden? Dan heeft u wellicht zaken gekonstateerd? Heeft u die genoteerd voor rechter?====
Nu zijn we bij de rechtbank aanbeland.....
de eeste zitting is geweest,het advies van de RvdK woerd afgewacht,en intussen is er ook mediation opgestart,en inmiddels weer afgelopen,zonder succes i.v.m. het gebrek aan vertrouwen.
====Is of werd verder geen zorgplan kinderen opgesteld met duidelijke afspraken of houdt die moeder zich er niet aan?====
Des te verder in het proces is moeder stedds meer rare sprongen gaan maken,met betrekking tot omgangsregeling,leugens naar de kids toe,dreigbrieven van haar advocaat en ga zo maar door.
na de eerste keer (8 weken geleden) dat de kinds volges haar spontaan geen zin hadden om naar vader te gaan,hebben wij de kids niet meer gezien, Dit tot groot verdriet van mijn partner(alsook mijn eigen 7 jarige dochter,die hie ookde dupe van is!!!)
====Vindt u dit KINDERMISHANDELING en zo ja, WAT adviseert men dan aan u, en voorts als u dat vindt en konstateert kunt u gewoonweg aangifte doen van kindermishandeling (manipulatie, etc)===En ja u zult het advies krijgen wellicht dat NIET te doen door een advokaat, doch zonder aangifte heeft u kunnen konstateren wellicht dat er ook niets of weinig aan wordt gedaan toch?====
ondertussen is mevrouw ook nog een rechtzaak over de allimentaie begonnen. de rechter in deze zaak kaarte het oudervertoting ook al eens aan,daar zij mevrouw zelf op een aantal leugens betrapte..(zij beweerde dat ze niet van mijn bestaan wist,wat ze later toch toegaf).
Haar advocaat gaf aan dat hij de oudste zoon van 12,heeft gezegd een brief te schrijven naar de rechtbank. de uitspraak is 12 januari.
====WAAROM grijpt als zo'n rechter dat dan konstateert die rechter gelijk niet in?====
17 februari moeten we weer naar de rechtbank m.b.t. tot de andere zaak.
onze eigen advocate is met zwangerschapsverlof,dus hebben we een vervangster nu. zij doet erg haar best!!
Ik ben in mijn "onderzoek" zelf ook ij het ouerverstotingssyndroom uitgekomen....
heb zelfs de brochure opgevraagd.
====www.rgardner.com u wellicht bekend en voorts kunt u lezen op bijvoorbeeld www.goudi.be, of www.stop-passyndroom.eu===
n waarrempel staan daarin eigenlijk onze hele bevindingen van de afgelopen jaren op en rijtje!!!
Nu kom ik bij mijn vraag..(na een lang,maar hopelijk duidelijk verhaal )
Hoe bewijs je loyaliteitsmisbruik,danwel ouderverstoting in de rechtbank?
Andere adviezen zijn ook van harte welkom!!!
Ik wil graag nog even benadrukken dat wij het enkel goed voorhebben met de kids,we houden van ze en willen dat ze een stabiele,gelukkige toekomst hebben!!
in afwachting op Uw reactie verblijf ik..
met vriendelijke groet,
en bezorgde stiefmoeder/partner/moeder[/b][/i]
ps.excusen voor de schrijffouten en onderstrepingen  |
====Succes. Kortgeleden is er een petitie gestart. Stop passyndroom bij kinderen, wellicht kunt u deze eens lezen als u wilt.
vr.gr. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|