Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 18:46
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

problemen met Mobiel Opwaarderen
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wendygons

Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 27 okt 2010 20:20    Onderwerp: problemen met Mobiel Opwaarderen Reageer met quote Naar onder Naar boven

In het verleden heb ik een telefoonnummer gehad van T-Mobile. Ik heb met dit nummer gebruik gemaakt van Mobiel Opwaarderen. Eind 2007 ben ik overgestapt naar Telfort en heb ik een nieuw telefoonnummer gekregen. Toen ik echter probeerde mij aan te melden voor Mobiel Opwaarderen kreeg ik de melding dat het rekeningnummer reeds in gebruik was. Ik heb contact opgenomen met T-Mobile. Zij vertellen mij dat Mobiel Opwaarderen eerst op het oude nummer afgemeld moet worden. Ze zouden dit regelen. Na heel veel telefoontjes, brieven en e-mails, zijn we inmiddels 3 jaar verder en ik kan nog steeds geen gebruik maken van Mobiel Opwaarderen. Er ligt nu een brief klaar voor verzending waarin ik hun een ultimatum stel: binnen 30 dagen moet het probleem opgelost zijn en anders moet ik andere maatregelen nemen.

Volgens mij ben ik nu geduldig genoeg geweest (3 jaar!) en is 30 dagen bovendien een redelijke termijn.

Ik ben vierde jaars rechtenstudent, maar nooit geweldig geïnteresseerd geweest in het consumentenrecht. Ik weet hier dan ook vrij weinig vanaf. Ik ga er eigenlijk al een beetje vanuit dat T-Mobile opnieuw geen gehoor zal geven en dat ik met de problemen blijf zitten. Wie kan mij van enig juridisch advies voorzien?

*** Waarom is het zo belangrijk? Als het nummer niet afgemeld wordt, dan kan ik, met mijn huidige rekeningnummer, de rest van mijn leven geen gebruik meer maken van Mobiel Opwaarderen. Nu zijn de beltegoedkaarten nog verkrijgbaar in de winkels, maar deze gaan er een keer uit. Dan kan ik dus niet meer opwaarderen!! ***
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Roro25

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: do 28 okt 2010 10:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voor al uw klachten aangaande T-mobile: youp@nrc.nl

Serieus:
Ik denk dat een termijn van 30 dagen veel te ruim is genomen. Het is een administratieve handeling die m.i. met een muisklik is te wijzigen.
Brief sturen waarin je T-mobile sommeert om Mobiel opwaarderen, met terugwerkende kracht tot datum beëindiging contract, op te heffen binnen een termijn van 7 dagen.
wendygons

BerichtGeplaatst: zo 31 okt 2010 11:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Natuurlijk is 30 dagen een ruim genomen termijn. Ik weet echter dat de procedure om Mobiel Opwaarderen af te melden geschiedt via een extern bedrijf. En in de ongeveer 20 keer dat zij mij toegezegd hebben het in orde te maken zou het 5 tot 15 werkdagen duren. Ik stel liever een te ruime termijn, dan een te krappe, waar ik later in een eventuele juridische procedure op afgerekend kan worden.

Mijn vraag betrof overigens niet de inhoud van de brief zelf, dan wel de gestelde termijn daarin, maar had betrekking op de stappen die ik kan ondernemen na geen of een negatieve reactie op de door mij verstuurde brief met ultimatum. Ik hoop op meer reacties.
Roro25

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 31 okt 2010 22:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Indien je een rechtsbijstandverzekering hebt, laat die het voor je oplossen.

Indien je deze niet hebt dan kan je (m.i. het beste) naar de geschillencommissie Telecom stappen en je probleem voorleggen. Indien de geschillencie de zaak wil aanpakken zal je wel griffierecht (naar ik meen 50 euro) dienen te betalen. Zij zullen dan een bindende uitspraak doen die jij als T-mobile dienen te eerbiedigen. De winnende partij krijgt dan het betaalde griffierecht terug. Zie https://loket.degeschillencommissie.nl/Web/Site/default.aspx?m=commissie&code=tel/ voor meer info.

Ten slotte zelf of via een advocaat T-mobile dagvaarden (griffierecht minimaal >80 euro) en vorderen dat Mobiel opwaarderen wordt verwijderd.
wendygons

BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2010 17:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor je reactie.

De dertig dagen zijn inmiddels voorbij. Er is meermalen contact geweest met een (en dezelfde) medewerkster van de T-Mobile Klantenservice, maar tot op heden heeft zij het probleem (nog) niet op kunnen lossen.

Ik heb geen rechtsbijstandsverzekering, dus dan wordt het de Geschillencommissie Telecommunicatie. Dat ga ik komend weekend dan maar uitzoeken. Wat een gedoe..
BG

BG

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2010 21:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat gaat je wat geld kosten. Als T-Mobile het opeens voor elkaar krijgt, regel dan ook dat ze jou dat bedrag vergoeden of zet de zaak door zodat de commissie ook over die kosten een uitspraak kan doen. Opeens kunnen zaken vloeibaar worden als je een officieel klacht indient.
wendygons

BerichtGeplaatst: za 15 jan 2011 12:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Om nog even te berichten hoe het afgelopen is..

T-Mobile kwam er 'ineens' achter dat het probleem niet bij hun kon liggen, omdat het betreffende telefoonnummer in 2005 al afgemeld was voor Mobiel Opwaarderen, wegens geen gebruik. Zij gaven aan te kunnen zien dat ik bij Telfort aangemeld stond voor Mobiel Opwaarderen en dat dus daar het probleem zou liggen.

Vervolgens Telfort weer gebeld, dat het probleem toch echt bij hun moest liggen. Zij ontkenden dit. Ik heb toen alle Nederlandse providers waarbij ik ooit een telefoonnummer gehad zou kunnen hebben gebeld en gevraagd of zij na wilden kijken of ik bekend was in hun systeem. Vodafone kwam, zonder de info over T-Mobile, met de informatie dat zij konden zien dat ik bij Telfort aangemeld stond voor Mobiel Opwaarderen.

Met de bevestiging van twee bedrijven dat het probleem bij Telfort lag, heb ik vervolgens Telfort aangeschreven, met een ultimatum van 14 dagen (in overleg met de Geschillencommissie), waarbinnen het probleem opgelost moest zijn. Ik heb nooit reactie gehad op dit schrijven, maar binnen 48uur was het probleem op miraculeuze wijze opgelost....!

Nu ongeveer 3 jaar en 2 maanden later, kan ik eindelijk gebruik maken van Mobiel Opwaarderen.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds